Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihan sijaan pähkinöitä, siemeniä

Vierailija
23.11.2023 |

Ei kiitos. Homeenestoaineita pähkinät ja siemenet täynnä. Niitähän ei saa syödä kourallista enempää / pvä. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tarkoituskaan että niitä syödään kilo päivässä, lihaa voi korvata hyvin kattavasti erilaisilla tuotteilla.

Totta. Valitettavasti se tarkoittaa luonnon monimuotoisuuden tuhoamista, koska lihan korvaavat tuotteet edellyttävät pitkiä rahtimatkoja, hyönteismyrkkyjä ja valtavaa määrää vettä.

Valtavan vain suhteessa muihin kasviksiin. Lihantuotanto kuluttaa luonnonvaroja niin moninkertaisesti kaikkiin kasvisruokavalioihin verrattuna, ettei niistä voi edes puhua samana päivänä.

Vierailija
22/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pysyä terveenä tai pikemminkin tulla terveeksi, kannattaa tehdä just päinvastoin kuin nämä "ravintoasiantuntijat" sanovat.

Sano ei siemenöljyille, viljalle, soijalle, sirkoille ja sokerille! Unohda oksalaatit ja lektiinit, goitrogeenit ja fytaatit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihan sijaan kalaa, kanaa,kanamunia. Voihan lihaakin vähän syödä. Olen itse vähentänyt punaisen lihan syöntiä ja lisännyt kalan syöntiä. 

Kuinka pystyt syömään hyvin epäeettisesti tuotettua broilerinlihaa? Vai syötkö oikeasti vapaasti eläneen kananlihaa?

En syö kanaakaan joka viikko, kanamunat ovat ainakin vapaan kanan munia.

Kai tiedät että nuo lattiakanalat on kamalia. En tiedä ostaisinko mielummin hakkikanojen kuin vapaiden kanojen munia. Ne siis on ahdettu isoihin kanaloihin. Saavat olla siellä vapaana ja nokkia toisiaan. Ulkokananmunat, niissä kanat pääsee myös ulos. Luomu on luonnonmukaisen vaihtoehto. 

Vierailija
24/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikauden ihminenkin pärjäsi nokkosilla, portulakalla ja katajanmarjoilla, joten lihansyönti on ihan turhaa.

Vierailija
25/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihan sijaan kalaa, kanaa,kanamunia. Voihan lihaakin vähän syödä. Olen itse vähentänyt punaisen lihan syöntiä ja lisännyt kalan syöntiä. 

Kuinka pystyt syömään hyvin epäeettisesti tuotettua broilerinlihaa? Vai syötkö oikeasti vapaasti eläneen kananlihaa?

Kai tiedät että nuo lattiakanalat on kamalia. En tiedä ostaisinko mielummin hakkikanojen kuin vapaiden kanojen munia. Ne siis on ahdettu isoihin kanaloihin. Saavat olla siellä vapaana ja nokkia toisiaan. Ulkokananmunat, niissä kanat pääsee myös ulos. Luomu on luonnonmukaisen vaihtoehto. 

Lopeta kanojen inhimillistäminen. Ne on tyhmiä elikoita eikä tiedä paremmasta. Ne kanalat ei ole mitään kidutusleirejä vaan niillä on ihan kohtalaisen hyvät oltavat.

Vierailija
26/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty.

Itsellä " dieetti" ,eli massakausi johon kuuluu 700gr -1000gr lihaa päivässä.

Päivän kaloritavoite on min. 5000  kcl vuorokaudessa.

Vierailija
27/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään talitintti. Lihaa sen olla pitää! Pieni poikanikin osaa jo sanoa: "Olen lihansyöjä" :D

Ei muuten ole, ellei poikasi ole eläin. Yksikään ihminen ei voi olla pelkkä lihansyöjä. Mm c-vitamiinia ei ole lihassa, ja ilman sitä keripukki ja kuolee pois. Tarkoitit varmaankin sanoa, että poikasi on sekasyöjä?

Mikä ihminen mielestäsi on, ellei eläin?

Lukuisilla ihmisillä on kokemusta carnivoredieetistä ja siitä, ettei keripukkia tule, vaikka ei söisikään kasviksia.

Vierailija
28/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha moralisoida. Valistaa voi kuten verrata punaisen lihan ja muiden vesi- ja hiilijalanälkiä.tms. parempi, että jokainen tekee omalla kohdallaan minkä helposti pystyy. Esim vähentää ruuan hävikkiä, se on ensimmäinen ja helppo kohde. Seuraavaksi voi lisätä lähituptantoa. Ja kasviksia ja vähentää punaista lihaa. Seurata eettisyyttä oikeasti. Lähituotanto auttaa jo paljon. Ja suoraan tiloista ostettu luomuliha vähentää sen jalanjälkiä paljon. 

Vierailija
29/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikauden ihminenkin pärjäsi nokkosilla, portulakalla ja katajanmarjoilla, joten lihansyönti on ihan turhaa.

Paitsi että ja niin edelleen tuo kivikauden ihminen metsästi lihaa ja lihaan verrattavia tuotteita uutterasti syödäkseen.

Vierailija
30/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taidan tietää paremmin. 

Vierailija
31/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni syötän naisille siemeniäni.

Annatko maistaa myös pähkinöitäsi?

Vierailija
32/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunan leimasta näkee hyvin. Nolla on hyvä ja kolme on paha. Lattiakanala on 2.  Ulkokanat 1 ja luomu nolla. 

Vierailija
33/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kana on jos ei lihaa?

Kana ei ole punaista lihaa.

Ohis

Vierailija
34/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunan leimasta näkee hyvin. Nolla on hyvä ja kolme on paha. Lattiakanala on 2.  Ulkokanat 1 ja luomu nolla. 

Nehän on kaikki olleet toisen perseessä! Ei ne voi kovin hyviä olla.

Vierailija
35/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, mutta itse (M47) olen 25 vuotta tullut toimeen ilman eläimen lihaa tai muita tuotoksia (maitotuotteet, kananmunat). Papuja, linssejä, quornia, joskus tofua ja nyhtökauraa. Treenaan säännöllisesti, ja punttitreenin päälle herneproteiinijuoma. Hyvin toimii minulla. Olen ihan lihaksikas myös, en toki kehonrakentaja tai voimanostaja. 

Vierailija
36/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kanat pitäisi vapauttaa luontoon!!

Vierailija
37/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinöissä on se huono puoli että ei aina sula kunnolla ja sitten kutisee peräaukko kun sinne jää pieniä hippusia. En varmasti ole yksin joka on tällaisen huomannut

Peräaukossa pähkinää, enpä ole huomannut. 

Vierailija
38/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle kaikkein luonnollisin dieetti on sellainen, josta aiheutuu mahdollisimman vähän kärsimystä millekään tietoisille olennoille. Koska ihmislajille on sattunut kehittymään kyky moraaliseen harkintaan.

Vierailija
39/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia, mutta itse (M47) olen 25 vuotta tullut toimeen ilman eläimen lihaa tai muita tuotoksia (maitotuotteet, kananmunat). Papuja, linssejä, quornia, joskus tofua ja nyhtökauraa. Treenaan säännöllisesti, ja punttitreenin päälle herneproteiinijuoma. Hyvin toimii minulla. Olen ihan lihaksikas myös, en toki kehonrakentaja tai voimanostaja. 

Luuletko, että pelastat maailman eläimet?

Lihantuotantoonhan vegaanius ei vaikuta koskaan millään tavalla, sehän nyt on selvä asia jokaiselle. Se vaikuttaako se ihmisen hyvinvointiin on myös kyseenalainen asia.

Ajatus siitä, että liha ja lypsykarjan kasvatus ja syönti pysähtyisi kuin seinään on järjetön. Esimerkiksi lypsykarja on jalostunut siten, että jos sitä ei säännöllisesti lypsetä, se kuolee todennäköisesti 4-6 vuorokauden sisällä.

Jokaisen eläimen tappaminen ja hautaaminenkin olisi arveluttavaa toimintaa.

Vapaaksi luontoon päästäminenkin koituisi kohtaloksi eläimille jotka ovat tottuneet syntymästä asti tulleensa ruokituiksi.

Vegaanius on kuin elävä miekka.

Vierailija
40/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiot syödä silloin kun Venäjä miinoittaa Itämeren?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi