Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihan sijaan pähkinöitä, siemeniä

Vierailija
23.11.2023 |

Ei kiitos. Homeenestoaineita pähkinät ja siemenet täynnä. Niitähän ei saa syödä kourallista enempää / pvä. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tarkoituskaan että niitä syödään kilo päivässä, lihaa voi korvata hyvin kattavasti erilaisilla tuotteilla.

Vierailija
2/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan sijaan kalaa, kanaa,kanamunia. Voihan lihaakin vähän syödä. Olen itse vähentänyt punaisen lihan syöntiä ja lisännyt kalan syöntiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihan sijaan kalaa, kanaa,kanamunia. Voihan lihaakin vähän syödä. Olen itse vähentänyt punaisen lihan syöntiä ja lisännyt kalan syöntiä. 

Kuinka pystyt syömään hyvin epäeettisesti tuotettua broilerinlihaa? Vai syötkö oikeasti vapaasti eläneen kananlihaa?

Vierailija
4/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pystyt syömään hyvin epäeettisesti tuotettua broilerinlihaa? Vai syötkö oikeasti vapaasti eläneen kananlihaa?

En syö kanaakaan joka viikko, kanamunat ovat ainakin vapaan kanan munia.

Vierailija
5/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään talitintti. Lihaa sen olla pitää! Pieni poikanikin osaa jo sanoa: "Olen lihansyöjä" :D

Vierailija
6/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on pähkinöille ja siemenille allerginen.

Vierailija
7/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tarkoituskaan että niitä syödään kilo päivässä, lihaa voi korvata hyvin kattavasti erilaisilla tuotteilla.

Totta. Valitettavasti se tarkoittaa luonnon monimuotoisuuden tuhoamista, koska lihan korvaavat tuotteet edellyttävät pitkiä rahtimatkoja, hyönteismyrkkyjä ja valtavaa määrää vettä.

Vierailija
8/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä ole lihaa ajatellut korvaavani millään, tai luopuvani siitä

Vierailija
9/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuinka pystyn? Kypsennän lihan, paloittelen sen haarukalla ja veitsellä. Sitten siirrän haarukalla lihanpaloja suuhun, pureskelen ja nielen. Helppoa. Eläinproteiinit ovat luontaista ravintoa makroiltaan. 

Vierailija
10/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit tunkevat lihan sijaan pähkinöitä ja siemeniä pyypyyseensä.

Vierailija
11/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen pähkinöille ja kalalle. Punaista lihaa tai broileria syön kerran viikossa, ei vaan maistu useammin. Kananmunia syön kausittain, kun pääsen hakemaan niitä luomutilalta, jossa kanat eivät saa kalarehua. Matka on sen verran pitkä, etten erikseen niitä lähde hakemaan, mutta ohiajaessa pysähdyn aina.

On hankala korvata lihan proteiini, jos sen haluaa tehdä ilman, että raaka-aineita kuskataan maailman toiselta puolen. Kuulun siihen sakkiin, joka haluaa kasvikset kasviksina, ei mitään lihan korvikkeita. Jossain vaiheessa koitin noita nyhtökaura- ja härkisvalmisteita, mutta en oppinut niitä käyttämään. Maku on liian teollinen. Suurin osa proteiinista tulee maitotuotteista, juustoista, jogurtista jne, eli ei erityisen terveellistä eikä ekologista. Kesällä kasvatan itse herneitä ja papuja, niistä ainakin tiedän mistä ne tulee. Ne syön kesän aikana. Kasvimaa on niin pieni, ettei siitä saa tarpeeksi satoa säilöttäväksi.

Vierailija
12/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syöny jo varmaan 5 vuotta niin että syön lihaa about kerran viikossa, ja sekin on OIKEATA lihaa eikä mitään possua. Muuten syön aikalailla munia, kanaa ja kalaa. 

Vierailija
13/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kana on jos ei lihaa?

Vierailija
14/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on Aadamilainen dieetti nuo pähkinät. Nooalainen dieetti oli että kaikkea saa syödä. Mooseslainen dieetti tunnetaan kosherina ja siinä kaikenlaisia rajoituksia. Johannes Kastajalainen dieetti on pelkkää hunajaa ja heinäsirkkoja. ( nuotiolla paahdettu ja hunajalla voideltu heinis voi ollakin ihan hyvää ja ravitsevaa, ehkä. )

Vierailija
15/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni on pähkinöille ja siemenille allerginen.

Eikä sovi munuaispotilaille, liikaa kaliumia.

Vierailija
16/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöissä on se huono puoli että ei aina sula kunnolla ja sitten kutisee peräaukko kun sinne jää pieniä hippusia. En varmasti ole yksin joka on tällaisen huomannut

Vierailija
17/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään talitintti. Lihaa sen olla pitää! Pieni poikanikin osaa jo sanoa: "Olen lihansyöjä" :D

Ei muuten ole, ellei poikasi ole eläin. Yksikään ihminen ei voi olla pelkkä lihansyöjä. Mm c-vitamiinia ei ole lihassa, ja ilman sitä keripukki ja kuolee pois. Tarkoitit varmaankin sanoa, että poikasi on sekasyöjä?

Vierailija
18/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Valitettavasti se tarkoittaa luonnon monimuotoisuuden tuhoamista, koska lihan korvaavat tuotteet edellyttävät pitkiä rahtimatkoja, hyönteismyrkkyjä ja valtavaa määrää vettä.

Kyllä se lihantuotanto pahemmin ympäristöä kuormittaa.

Vierailija
19/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus miten säälittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme