Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihan sijaan pähkinöitä, siemeniä

Vierailija
23.11.2023 |

Ei kiitos. Homeenestoaineita pähkinät ja siemenet täynnä. Niitähän ei saa syödä kourallista enempää / pvä. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia, mutta itse (M47) olen 25 vuotta tullut toimeen ilman eläimen lihaa tai muita tuotoksia (maitotuotteet, kananmunat). Papuja, linssejä, quornia, joskus tofua ja nyhtökauraa. Treenaan säännöllisesti, ja punttitreenin päälle herneproteiinijuoma. Hyvin toimii minulla. Olen ihan lihaksikas myös, en toki kehonrakentaja tai voimanostaja. 

Luuletko, että pelastat maailman eläimet?

Lihantuotantoonhan vegaanius ei vaikuta koskaan millään tavalla, sehän nyt on selvä asia jokaiselle. Se vaikuttaako se ihmisen hyvinvointiin on myös kyseenalainen asia.

Ajatus siitä, että liha ja lypsykarjan kasvatus ja syönti pysähtyisi kuin seinään on järjetön. Esimerkiksi lypsykarja on jalostunut siten, että jos sitä ei säännöllisesti lypsetä, se kuolee todennäköisesti 4-6 vuorokauden sisällä.

Jokaisen eläimen tappaminen ja hautaaminenkin olisi

Sanoinko millään tavalla pelastavani maailmaa tai eläimiä? En sanonut. En myöskään maininnut yhtään syytä sille, miksi aikoinaan siirryin kasvisruokavalioon. Kerroin ihan vain oman kokemukseni kasvissyönnistä, joka toimii minulla hyvin. En ymmärrä mistä tuo kommenttisi siis kumpuaa.

Vierailija
42/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia, mutta itse (M47) olen 25 vuotta tullut toimeen ilman eläimen lihaa tai muita tuotoksia (maitotuotteet, kananmunat). Papuja, linssejä, quornia, joskus tofua ja nyhtökauraa. Treenaan säännöllisesti, ja punttitreenin päälle herneproteiinijuoma. Hyvin toimii minulla. Olen ihan lihaksikas myös, en toki kehonrakentaja tai voimanostaja. 

Mitä aiot syödä silloin kun Venäjä miinoittaa Itämeren?

Jos kovat ajat tulevat, niin eiköhän meistä suurin osa sitten syö sitä mitä tarjolla on. Jos luet viestini tarkkaan ja ymmärrät lukemasi, niin en linjannut siinä mitään mustavalkoista periaatetta. Kerroin vain, että en ole syönyt eläinkunnan tuotteita pitkään aikaan ja hyvin on toiminut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tuosta artikkelista selvinnyt, ovatko niitä pahiksia liha vai lihavalmisteet. Toisten ihmisten tapoja on saarnaamalla vaikea muuttaa, ja itse ihmettelen, miksi nuo vegaaniruoat aina ovat niin kummallisia ja epäsuomalaisista aineksista tehtyjä. Eikö olisi parempi, että syötäisiin tavallisia suomalaisia ruokia, joissa on vähän lihaa, kuten erilaisia laatikoita, kuin jotain ihme piilolinssikeittoa ja pähkinöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi