Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko uskovaisesta tulla täysin ateisti tai ateistista täysin uskovainen?

Vierailija
23.11.2023 |

Voiko jollain muuttua ajatusmaailma noin radikaalisti? Ääripäästä ääripäähän.

Itse taidan olla ns. keskitien kulkija uskonasioissa. En sinänsä kiellä Jumalan olemassaoloa, vaikken toisaalta ole mikään kiihkouskovainenkaan, joka kuvittelee esim. sotien loppuvan pelkän rukoilun voimalla.

Kommentit (282)

Vierailija
241/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lue itse Raamattua, niin opit mikä pelastava usko on."

Ei meillä ole mitään syytä olettaa minkään Raamatussa sanotun olevan totta, joten ei, en opi.

No true scortsman, lapsellinen höpöttäjä todisti tässä ettei usko millään tavalla Raamatun Sanaan, joten luonnollisesti vastustaa ja lyttää Raamatullisia faktoja!!!

No eipä kukaan täysjärkinen satukirjoihin usko. Moni uskovainenkin sen jossain kohtaa hiffaa, ja luopuu uskostaan, kuten jo edellä todistettiinkin.

Vierailija
242/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas Enbuske ainakin muutti ajattelutapaansa https://yle.fi/a/74-20083498

Itse olen parikymppisenä miettinyt eroa kirkosta, mutta jäi tekemättä. Nykyään olen vähän kaapista tullut "kaappiluterilainen". Käyn kirkossa, mutta tiedän evoluution olevan totta ja kannatan naispappeutta, tasa-arvoista avioliittoa, aborttia ja eutanasiaa.

Kukaan ei tule sinulta kysymään kirkonpenkistä, että millä tavalla ajattelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Enbuske ainakin muutti ajattelutapaansa https://yle.fi/a/74-20083498

Itse olen parikymppisenä miettinyt eroa kirkosta, mutta jäi tekemättä. Nykyään olen vähän kaapista tullut "kaappiluterilainen". Käyn kirkossa, mutta tiedän evoluution olevan totta ja kannatan naispappeutta, tasa-arvoista avioliittoa, aborttia ja eutanasiaa.

Kukaan ei tule sinulta kysymään kirkonpenkistä, että millä tavalla ajattelet.

Eli koet olevasi jollain tavalla uskossa, mutta kannatat sellaista mitä Raamattu kieltää? Eli sellaista mikä on Jumalan Sanan vastaista, sellaista mitä Jumala ei siunaa, vaikka joku pappi " siunausikin"?

Rohkaisen sinua pyytämään Jumalalta että hän antaisi sinulle uskon ja avaisi sydämesi Raamatun Sanalle. Että saisit uudestisyntyä.

Vierailija
244/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tämä jankkaus uudestisyntymisestä? Ihan hyvin voi uskoa Jumalaan ihan vain uskomalla, ilman että tarvitsee käyttää juuri tiettyjen uskovaisten määrittelemää sanaa. Eikä edes tarvitse olla joka raamatunlauseesta samaa mieltä. 

Vierailija
245/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista.

Vierailija
246/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tämä jankkaus uudestisyntymisestä? Ihan hyvin voi uskoa Jumalaan ihan vain uskomalla, ilman että tarvitsee käyttää juuri tiettyjen uskovaisten määrittelemää sanaa. Eikä edes tarvitse olla joka raamatunlauseesta samaa mieltä. 

Johanneksen evakeliumi 3. Siinä Jeesus itse määrittää että ihmisen tulee uudestisyntyä, että voi tulla osalliseksi Taivasten valtakuntaa.  Lue!

Vierailija
247/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanneksen evakeliumi 3. Siinä Jeesus itse määrittää että ihmisen tulee uudestisyntyä, että voi tulla osalliseksi Taivasten valtakuntaa.  Lue!

Ja toisaalla määritellään toisin. Jos et ole huomannut, niin se Raamattusi ei ole kovinkaan johdonmukainen tarinoissaan.

Vierailija
248/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalla määritellään toisin. Jos et ole huomannut, niin se Raamattusi ei ole kovinkaan johdonmukainen tarinoissaan.

Näin on! jos lukee Raamattua ilman Pyhän Hengen johdatusta.

Vierailija
249/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on! jos lukee Raamattua ilman Pyhän Hengen johdatusta.

Tai sillä johdatuksella, koska se teksti ei siitä miksikään muutu.

Vierailija
250/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin uskossa. T: entinen ateisti

Vierailija
251/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kuulla! Kaikkea hyvää Sinulle!

Vierailija
252/282 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisesta ei voi tulla täysin ateistia, jotain aina uskosta jää sisimpään. Mutta ateisteista tulee usein palavia uskovaisia.

Totta kai uskosta jää mieleen se miten järjiltään on tullut olluksi. Siksi uskovista tuleekin oikein palavasieluisia ateisteja.

Vierailija
253/282 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa narrata.

Vierailija
254/282 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Analogista sukupuolen vaihtamisen kanssa.

Vierailija
255/282 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki ovat entisiä ateisteja. Kunnes vanhemmat ryhtyivät iskostamaan uskomuksiaan lapsen herkkään mieleen.

Vierailija
256/282 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä asiassa ole mitään puolitietä, joko uskot jumalaan tai et. Vähän sama kuin kysyisi että onko joku puoliksi raskaana.

Vierailija
257/282 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ihminen voi muuttaa katsantokantaansa. 

Vierailija
258/282 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Kasvoin uskovaisessa perheessä ja olin uskovainen, kunnes aikuisena ja omilleen muutettuani pikkuhiljaa aloin muuttumaan ateistiksi ja sellaisena olen pysynyt.

Palasit siis ateismiin. Onnittelut.

Vierailija
259/282 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen ei tule ateistiksi vaan hän palaa ateistiksi.

Vierailija
260/282 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoo