Oletko katkera vanhempiesi sukupolvelle?
Minä olen. He ovat saaneet elää ilman sotien uhkaa. Pahin murhe on ollut onko tarpeeksi muodikas sisutus vai pitäisikö se päivittää. Etelänmatkoja, kulutusjuhlaa, Anttilan kuvastoja. Lapset kasvatettu optimismin keskellä, suuret luulot kuinka globalismi luo vain hyvää. Nyt vanhana eläkejärjestelmä toimii vielä just heidän elinikänsä ajan kunnes romahtaa.
Itse 80-luvun lopulla syntyneenä kärsin 90-luvun laman säästöistä joka puolella vaikkei se kotona näkynytkään. Silti koulussa iskostettiin tyhmä usko huomiseen. Kouluttaudu niin tulevaisuus on pedattu. Hah. Nyt omien lasten ollessa pieniä kriisiä toisensa perään ja jo aivan todellinen pelko kolmannesta maailmans..piip ja naapurivaltion hyök..piip Suomeen. Inflaatio jyllää, palkat ei nouse, usko tulevaisuuteen on nolla. Kasvata sitten lapset tässä pelon ilmapiirissä.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessani ei parikymppiset matkustelleet alinomaa ulkomailla tai laskettelukeskuksissa. Eivät ostelleet huumeita ja ryyppäilleet hintavissa muotivermeissä muotiravintoloissa. Harvalla oli joku vanha tojota.
Nykyään voit matkalla ulkomailla murto-osalla siitä hinnasta, mitä ennen. Myös niissä laskettelukeskuksissa. Aika harva parikymppinen vetää huumeita hintavissa muotivermeissä muotiravintoloissa ja sitä harrastavista ei läheskään kaikki omilla rahoillaan. Näkyvyyttä kuitenkin saavat enemmän, joten mielikuva voi joillekuille asioista tietämättömille tulla, että tämä olisi yleistäkin.
Itse olen ollut lapsi ja nuori kylmän sodan aikana, ja kyllä se ydinsodan pelko oli ihan todellinen. Muistan oikein hyvin sen pelon ja ahdistuksen.
En ymmärrä miksi kukaan haluaa pilata elämäänsä katkeruudella.
"Kivaa" syyllistämistä täällä. Haistatetaan paskat, jos et ole perheellinen.
Kerroin vaan, että en katkeroidu kun pyrin optimiseen elämään. Mitään vattuiluja en osoittanut.
Kerroin vain ajatukseni miten pyrin onnelliseen elämään ilman katkeroitumista.
Tietysti joillain teillä on vaikeaa, mutta ei se mielen osoittaminen toisille ratkaise mitään. Paremmin tekin voisitte, jos pyrkisitte ajattelemaan optisemmin.
M30
Kunnioitus ansaitaan teoilla. Katso peiliin, jos koet kunnioituksen puutetta.