Palkansaajien parhaiten palkattu kymmenys tienaa bruttona 5752 €/kk. Tunnetko ketään näin paljon tienaavaa?
Tilastokeskus julkaisi tänään uuden palkkatilaston.
Kommentit (285)
Tunnen tosi monta.
Tuosta bruttopalkasta jäänee käteen joku 3800e? Hyvin tulee toimeen mutta ei nyt ihan kadehtia sentään kannata.
Onpa täällä varakasta porukkaa tai sitten tuo Tilastokeskuksen tilasto on huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä varakasta porukkaa tai sitten tuo Tilastokeskuksen tilasto on huijausta.
Vain suomalainen voi kutsua alle neljätuhatta euroa näppiin tienaavaa varakkaaksi :D
Tosi surullista että noin vaatimattomilla tuloilla kuuluu parhaiten tienaaviin. Suomi todella on itäblokin maa ja sellaiseksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuului, tunnetko ketään, ei tienaatko itse. Onhan ihmisillä sukulaisia, tuttavia, sukulaisten sukulaisia yms.
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista että noin vaatimattomilla tuloilla kuuluu parhaiten tienaaviin. Suomi todella on itäblokin maa ja sellaiseksi jää.
Ajattelin ihan samaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oen 29v, tienaan vähän yli 6000 e/kk + bonukset. Kannatti aikoinaan käydä koulua ja opiskella, nyt elämä on huomattavasti helpompaa kuin niillä, jotka parin tunnin kuluttua jonottavat punalaputettujen tuotteiden kanssa kassalla. Olen yksinhuoltajan tytär, kasvanut pikkukaupungissa eli taustan perusteella minun ei tässä pitäisi olla. Elämä on valintoja, jotain osasin valita oikein.
Juuri näin. Omituista kuinka vähän ihmiset tienaavat ja päivittelevät toisten suuria tuloja maassa missä koulutus on ilmaista.
Miten se koulutuksen ilmaisuus liittyy asiaan? Kaikki tai edes suurin osa ihmisistä ei voi tienata suuria summia jo siksi, että suurin osa töistä on matala- tai keskipalkkaisia.
Jos kaikki opiskelisi lääkäriksi (mikä on mahdotonta jo siksi, et
Ajatella, että säkin tarttet matalapalkkaisia joka päivä pysyäksesi edes hengissä.
Suomessa työnantajapuoli EK etunenässä on pelotellut palkankorotusten vievän maan perikatoon.
Omat tulot keskimäärin 6 200 €/kk brutto. Verot pois niin pystyy elämään Suomessa joten kuten siedettävää länsimaista elämää.
Onhan Suomessa onneksi pienituloisten vaihtoehtona elää sosialistisessa rinnakkaisyhteiskunnassa jossa valtio elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oen 29v, tienaan vähän yli 6000 e/kk + bonukset. Kannatti aikoinaan käydä koulua ja opiskella, nyt elämä on huomattavasti helpompaa kuin niillä, jotka parin tunnin kuluttua jonottavat punalaputettujen tuotteiden kanssa kassalla. Olen yksinhuoltajan tytär, kasvanut pikkukaupungissa eli taustan perusteella minun ei tässä pitäisi olla. Elämä on valintoja, jotain osasin valita oikein.
Juuri näin. Omituista kuinka vähän ihmiset tienaavat ja päivittelevät toisten suuria tuloja maassa missä koulutus on ilmaista.
Väärin. Koulutus ei ole ilmaista. Se maksaa itseasiassa aivan perkeleesti. Se on suurimpia julkisia menoeriä. Ja sen maksavat veronmaksajat. Jokainen meistä vuorollaan. Lasku tulee perässä.
Tunnen ja todella monta. Läheisin on puolisoni, joka tienaa summan tuplasti. Minun palkkani jää muutaman satasen alle tuon rajan.
Ja kyllä, mielestäni meidän perhettämme voitaisiin verottaa kovemminkin. Kakkapuhetta, ettei isotuloisilla jää juuri mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Olet nolo. :( Jos olisin äitisi, häpeäisin.
En tunne yhtään palkansaajaa, joka tienaisi noin paljon. Yrittäjiä tunnen kyllä, jotka tienaavat paljon enemmänkin.
itseni ja useimmat kollegani. sanotaan nyt näin että ns kateuslistoilla oltiin parisen viikkoa sitten.
Verottaja ja elintasolle perso muija kyllä pitää huolen siitä ettei isommin jää kätöseen/sijoitettavaksi 😑
Varmaan moni kollega tienaa tuon verran. Itse vajaa 5000e, ohjelmistoalalla.
Kyllähän tuon verran tienaa tosi moni, niin kuin jo otsikossa lukeekin. Tunnen yhden, joka jo 23-vuotiaana tienasi melkein kymppitonnin kuussa, oli nyt ensimmäistä kertaa verolistoilla.
Tienaan noin kuusi tonnia. Käteen jää 3700 ja alaisia liki 15. Yksinhuoltaja, niin ei tällä rikastumaan pääse.
Kouluttautuuko joku tosiaan siivoojaksi vain siksi, että hän voisi työllään mahdollistaa korkeamman koulutetun työssäkäynnin?
Vau, siinäpä motivaatiota työpäivään!