Palkansaajien parhaiten palkattu kymmenys tienaa bruttona 5752 €/kk. Tunnetko ketään näin paljon tienaavaa?
Tilastokeskus julkaisi tänään uuden palkkatilaston.
Kommentit (285)
Tämä on pääkaupunkiseudulla asiantuntijatyyppisissä toimissa oikeasti ihan normaali palkka. Ymmärrän, että kun katsoo koko Suomen mittakaavassa niin voi tuntua isolta rahalta. Omassa kuplassani tuo on kuitenkin aika peruspalkka eikä sillä rikastumaan pääse.
6200€ brutto verotuksen takia ei riitä elämiseen
Tunnen itseni.Eipä tuosta jää kuin 3700 käteen. YH:na maksan kaiken itse niin melkein kaikki menee...
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Kaveri tienaa lääkärinä tuplasti tuon. Ei tee muuta kuin töitä, päivystää jne.
törkeää tienata tuollaisia summia. Onneksi meillä on kova progressiovero niin saadaan herrat kuriin
Tunnen useammankin . Vähän yli kolmekymppisiä miehiä KTM/DI.
Olen viisikymppinen, kummityttöni isä tienaa noin 6000,-/kk.
Entinen duunikaveri, osaava IT-ammattilainen tienaa 25-vuotiaana 7500,-/kk.
Itse olen työtön, koska en viihdy juurikaan työtehtävissä. Viimeisimmästä sain sen 4000,-/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pääkaupunkiseudulla asiantuntijatyyppisissä toimissa oikeasti ihan normaali palkka. Ymmärrän, että kun katsoo koko Suomen mittakaavassa niin voi tuntua isolta rahalta. Omassa kuplassani tuo on kuitenkin aika peruspalkka eikä sillä rikastumaan pääse.
Asun pk-seudulla myös ja ei todellakaan ole tavanomainen asiantuntijapalkka. Omalla työpaikalla vain päällikkötasolla tienataan tuon yli.
Toki riippuu alasta. Lääkärit tienaavat heittämällä paljon yli tuon.
Itseni. Verojen jälkeen käteen jää noin 3600 euroa. Maksan asuntolainaa ja muita asumisenkuluja 1500 euroa kuussa. En pidä itseäni erityisen hyvätuloisena. Siis tarkoitan, että ei minulla ole sellaista oloa, että ooh, ostetaanpa uusi bemari ja lähdetään Miamiin kuukaudeksi lomalle. Aika tavallista arkea vietän.
No mieheni tienaa tuon ja ylikin, plus bonukset. Itsekin tienasin lahes saman kun olin viela hommissa. Juu, ymmarretaan hyvin miten onnekkaita ollaan. Molemmat on oltu todella persaukisia nuorempana mutta ajan kanssa ansiot on nousseet.
Itseni ja puolisoni lisäksi lähes kaikki tuttavapiirissämme. Lisäksi tietysti suurin osa työpaikan kollegoista ja esimiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan rikastu toisin kuin suuri enemmistö kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Kaveri tienaa lääkärinä tuplasti tuon. Ei tee muuta kuin töitä, päivystää jne.
törkeää tienata tuollaisia summia. Onneksi meillä on kova progressiovero niin saadaan herrat kuriin
Lääkärit nostaa palkkansa pääomatuloina. Ihan herroiksi elävät.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni.Eipä tuosta jää kuin 3700 käteen. YH:na maksan kaiken itse niin melkein kaikki menee...
Sama tilanne täällä. En ole ikinä kokenut olevani poikkeuksellisen varakas ja joudun kyllä miettimään, millaiseen lomamatkaan tai autoon on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseni. Verojen jälkeen käteen jää noin 3600 euroa. Maksan asuntolainaa ja muita asumisenkuluja 1500 euroa kuussa. En pidä itseäni erityisen hyvätuloisena. Siis tarkoitan, että ei minulla ole sellaista oloa, että ooh, ostetaanpa uusi bemari ja lähdetään Miamiin kuukaudeksi lomalle. Aika tavallista arkea vietän.
Erikoista, en usko tai jotain jäi kertomatta kuten työsuhde-edut, jotka nostaa veroprosenttia.
Aika monta hk n sinistä saa tuolla summalla.
Sain vähän enemmän tässä kuussa liksaa, 5300. Käteen jäi vaivaiset 3450. Ihan turha tehdä töitä ahkerasti, kun verottaja vie leijonan osan että voi elättää uudet suomalaiset. Plääh.
Vierailija kirjoitti:
Aika monta hk n sinistä saa tuolla summalla.
Oli miehen palkka mikä hyvänsä köyhä saa olla muttei keinoton. Miehet ovat luovia ongelman ratkaisijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pk-seudulla myös ja ei todellakaan ole tavanomainen asiantuntijapalkka. Omalla työpaikalla vain päällikkötasolla tienataan tuon yli.
Toki riippuu alasta. Lääkärit tienaavat heittämällä paljon yli tuon.
Riippuu varmaan alasta, mutta usko pois, kyllä niitäkin aloja on, joissa tuo on ihan perus.
En tietysti tiedä tuttavieni palkkoja, mutta uskaltaisin lyödä vetoa, että tunnen useitakin, joiden tulot ovat tuota luokkaa.
Tiedät lastesi puolisoiden palkat?