Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkansaajien parhaiten palkattu kymmenys tienaa bruttona 5752 €/kk. Tunnetko ketään näin paljon tienaavaa?

Vierailija
22.11.2023 |

Tilastokeskus julkaisi tänään uuden palkkatilaston.

Kommentit (285)

Vierailija
41/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan itse aika tarkkaan 2000 € enemmän. Vaimo n. 2500 € enemmän. Näistä summista maksamme täysin kohtuuttomia veroja mille saamme hyvin vähän mitään vastinetta emmekä mitään sellaista mitä pienituloiset ei saisi myös vaikka eivät maksa veroja paljon mitään. Puhumattakaan niistä jotka ovat verotuksessa saamapuolella. Alan olemaan siinä määrin kyllästynyt tähän poskettomaan verottamiseen, että lähivuosina muutamme muualle tästä maasta veroja maksamasta koska on varaa siihen. Tasavero olisi ainut kohtuullinen ratkaisu, silloinkin enemmän tienaavat maksavat enemmän mutta on ainakin tasa-arvoista.

Vierailija
42/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vähän enemmän tässä kuussa liksaa, 5300. Käteen jäi vaivaiset 3450. Ihan turha tehdä töitä ahkerasti, kun verottaja vie leijonan osan että voi elättää uudet suomalaiset. Plääh.

Tee työsi vähemmän ahkerasti. Koska tahansa voit vaihtaa pienempään palkkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden. 30 vuotias rakennusinsinööri.

Vierailija
44/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oen 29v, tienaan vähän yli 6000 e/kk + bonukset. Kannatti aikoinaan käydä koulua ja opiskella, nyt elämä on huomattavasti helpompaa kuin niillä, jotka parin tunnin kuluttua jonottavat punalaputettujen tuotteiden kanssa kassalla. Olen yksinhuoltajan tytär, kasvanut pikkukaupungissa eli taustan perusteella minun ei tässä pitäisi olla. Elämä on valintoja, jotain osasin valita oikein.

Vierailija
45/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä voisi verottaa tuntuvasti enemmän.

Miksi ihmeessä. Eikö olisi kaikkien kannalta parempaa että jokaisella jäisi enemmän rahaa käteen jota kuluttaa. Rahaa joka loisi kysyntää kotimaan markkinoille ja sitä kautta loisi työpaikkoja ja parempaa elämää sinulle ja monelle muulle. 

Taidat itse kuulua osastoon joka elää tukien varassa loisimassa.

Vierailija
46/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni. En tosin maksa veroja Suomeen.

Ja sitten heräsin. Suomessa!

Viimeksi käteen 8878,08. Varmaan harmittaa.

Ruotsin kruunuja?

Ruplia

Vierailija
47/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, vävyni, moni ystävä (myös naispuolisia), entiset esimieheni. Reippaasti yli tuon

Vierailija
48/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan itse aika tarkkaan 2000 € enemmän. Vaimo n. 2500 € enemmän. Näistä summista maksamme täysin kohtuuttomia veroja mille saamme hyvin vähän mitään vastinetta emmekä mitään sellaista mitä pienituloiset ei saisi myös vaikka eivät maksa veroja paljon mitään. Puhumattakaan niistä jotka ovat verotuksessa saamapuolella. Alan olemaan siinä määrin kyllästynyt tähän poskettomaan verottamiseen, että lähivuosina muutamme muualle tästä maasta veroja maksamasta koska on varaa siihen. Tasavero olisi ainut kohtuullinen ratkaisu, silloinkin enemmän tienaavat maksavat enemmän mutta on ainakin tasa-arvoista.

Heippa! Mikset lähde jo tänään?

Palstaklassikko: Muutan ulkomaille. Paitsi että en vielä. Mutta varmana muutan sitten kun...

Vierailija
49/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oen 29v, tienaan vähän yli 6000 e/kk + bonukset. Kannatti aikoinaan käydä koulua ja opiskella, nyt elämä on huomattavasti helpompaa kuin niillä, jotka parin tunnin kuluttua jonottavat punalaputettujen tuotteiden kanssa kassalla. Olen yksinhuoltajan tytär, kasvanut pikkukaupungissa eli taustan perusteella minun ei tässä pitäisi olla. Elämä on valintoja, jotain osasin valita oikein.

Kaikki ei voi tienata 6000 euroa kuussa. Ei olisi sullakaan ruokaa ostaa kaupasta, jos siellä ei olisi töissä niitä, jotka tienaa vähemmän kuin sinä. 

Vierailija
50/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, jokainen oppilas tietää, että meillä on paska palkka. Vaikka opetan ns. köyhän alueen koulussa, niin kaikkien oppilaiden vanhemmat tienaavat reilusti paremmin eli varmaan vähintäänkin tuon. Itsellä hieman yli 4K€ brutto.

Vierailija
51/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Mikset lähde jo tänään?

Palstaklassikko: Muutan ulkomaille. Paitsi että en vielä. Mutta varmana muutan sitten kun...

Heippa! Muutan sitten kun se minulle sopii. Eikä siihen vaikuta tämä palsta, oli klassikko tai ei.

Vierailija
52/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi IT-alan liksa seniorimmista hommista. 

Vierailija
53/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Omituista kuinka vähän ihmiset tienaavat ja päivittelevät toisten suuria tuloja maassa missä koulutus on ilmaista.

Vierailija
54/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka tienaisi tuota vähemmän. Eivät kuulu minun tuttavapiiriini.

Vierailija
55/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tunnen. Jos tuntee lääkäreitä, lentäjiä, dippainssejä jne. niin tietenkin. Itse olen vain aineenopettaja, mutta tienaan minäkin lähemmäs 5000 eli ei tuo nyt niin iso palkka edes ole. Jotkut tutut tienaavat vuodessa kuusinumeroisen summan.

Vierailija
56/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani bruttoliksa on 5:lla alkava vaikkei tuota summaa ylitäkään, samoin mieheni.

Mutta siis ei, en tunne.

Vierailija
57/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Omituista kuinka vähän ihmiset tienaavat ja päivittelevät toisten suuria tuloja maassa missä koulutus on ilmaista.

Tässä onkin mielenkiintoinen pointti.

Näin viisikymppisenä miehenä ei olekaan enää helppoa vaikka on koulutusta ja se 10 alan ja 30 yleistä kokemusta.

Tilastoin, niin hakemiini 72 paikkaan valittiin 66 kertaa nainen, 6 kertaa ei ilmoitettu mitään.

Jonkun 20-25 kertaa jaksoin tarkistaa valitun taustoja ja kaikki olivat alle 35-vuotiaita, pääosin alle 30-vuotiaita maistereita, jolloin on vaikea uskoa työkokemuksen voimaan.

Vierailija
58/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se koulutuksen ilmaisuus liittyy asiaan? Kaikki tai edes suurin osa ihmisistä ei voi tienata suuria summia jo siksi, että suurin osa töistä on matala- tai keskipalkkaisia.

Jos kaikki opiskelisi lääkäriksi (mikä on mahdotonta jo siksi, että opiskelupaikkoja on vain vähän), kuka siivoaisi sairaalan, tai rakentaisi edes sen sairaalan? Kuka hoitaisi lääkärin lapset kun hän on töissä? 

Kuka olisi kaupassa myyjänä ja kuka pitäisi tien auki, että se isopalkkainen pääsee töihin? Onko tosiaan yllätys, että arkiset asiat vaatii suuren määrän pienituloisten työpanosta? 

Vierailija
59/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa bruttona 7000€/kk. Itse saan 3000€/kk korkeakoulutettuna. Ystäväpiirissä on monia, jotka tienaavat tuon 5000€/kk.

Vierailija
60/285 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon summaan nyt ihmeitä vaadita, kun itsekin perus inssinä raksalla saan tuon.

M41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi