Mihin heitän käytetyt paristot?
Sormipatterit yms. mitä käytetään kaukosäätimestä ja palovaroittimissa? Mihin ne viedään? Tarkka ohje, kiitos (tai vien sekajätteisiin).
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Paristoja myyvät liikkeet ovat velvoitettuja huolehtimaan köytetyistä paristoista. Vie siis sellaiseen.
Muista köyttää navat!
Onko jotain tukihenkilöä joka voi tulla kauppaan mukaan etsimään laatikkoa ja kysymään missä se on?
Yksi kerrallaan puistoon. Tiputtaa vaikka lahkeesta koiraa ulkoiluttaessa :)
isommat tavarat hävitän säkissä jokeen.
Kerro mitkä ovat lähimmät kauppasi, niin kyllä täällä joku varmaan tietää, missä kohtaa niissä on paristonkeräyslaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitkä ovat lähimmät kauppasi, niin kyllä täällä joku varmaan tietää, missä kohtaa niissä on paristonkeräyslaatikko.
Nokian Siwa ja Tiimari.
Sä et voi välttyä ihmiskontaktilta tossa hommassa. Ainakin meidän pikkukaupungissa paristojen kierrätyksestä pitäisi neuvotella kassan kanssa. Sosiaalisten tilanteiden kammoisena en voi sitä tehdä. Mulle on kertynyt iso pussillinen pattereita. Mun on pakko viedä ne sekajätteisiin kunhan saan voimia kerättyä. Se ei ole helppoa koska olen luonnonystävä 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian Siwa ja Tiimari.
Terveiset ysärille!
Kaveri sammui kerran kotibileissä laitettiin kaikki vanhat patterit sen PERSEESEEN XDDDD
aamulla naurettiin kun heräs meni vessaan kuulu vaan klonk kops klonk kops kun patterit putoo pönttöön yks kerrallaan XDDXXDXDDXDXXDDXDXXDXDXDXDXDXXDXD
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan nähnyt mitään laatikkoa missään kaupan aulassa. Ei kaikissa kaupungeissa ole.
Jos sulla on työpaikka, niin sielläkin lienee keräyspiste. Järjen käyttö sallittua.
Ap voisi pyytää naapuriapua !
Askartelet paskartelet niistä kivoja diy-joululahjoja läheisillesi. Laitat paketteihin ja toimitat kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sä et voi välttyä ihmiskontaktilta tossa hommassa. Ainakin meidän pikkukaupungissa paristojen kierrätyksestä pitäisi neuvotella kassan kanssa. Sosiaalisten tilanteiden kammoisena en voi sitä tehdä. Mulle on kertynyt iso pussillinen pattereita. Mun on pakko viedä ne sekajätteisiin kunhan saan voimia kerättyä. Se ei ole helppoa koska olen luonnonystävä 😔
Miten ylipäätään käyt kaupassa tai yhtään missään? Jos kerta luonnonystävä olet niin luulisi että viitsisit sen verta päästä yli kammosta ettet ala saastuttaa niillä pattereilla miten sattuu.
Meidän kaupungissa ei ole yhtään paristojen kierrätyspistettä vaikka suht iso kaupunki. Kierrätys.info sivulta löytyy haulla kaikki pisteet.
Tampereella pitää viedä paristot jäteasemalle. Lähin on kuuden kilometrin päässä. Arvaa kolme kertaa menenkö sinne asioimaan. Sekajätteisiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan nähnyt mitään laatikkoa missään kaupan aulassa. Ei kaikissa kaupungeissa ole.
Käynti optikolla voisi auttaa näkemisongelmiin. Jokaisen kaupan aulassa niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Ja missäs helvetissä se on? Pyysin tarkkaa ohjetta. En todellakaan lähde sairaana raahustamaan ympäri s-markettia etsimään jotain lootaa. En myöskään kysy keneltäkään mitään.
Ap
Useimmiten kaupan tuulikaapissa, muuten sisäänkäynnin läheisyydessä tai pullonpalautuspisteellä. Voi myös antaa kassalle.
Ne ovat juuri sopivan kokoisia ap:n ja kumppanien nieltäväksi.
Yllättäen lähikirjastossa oli paristonkeräyslaatikko, joten kannattaa tarkistaa omasta kirjastosta.
Citymarketissa ainakin on SER-keräyspiste. Paristot, pienelektroniikan ja loisteputket voi viedä sinne.