Aikuinen ihminen katkaisi välit, kun emme suostu enää tarjoamaan yöpaikkaa
Harmi sinänsä, mutta olen tätä nyt silmät suurina ihmetellyt. Että joku tosiaan kehtaa avoimesti suuttua ja ilmaista, ettei halua olla enää tekemisissä, kun kerroimme lopultakin, että yövieraat stressaavat liikaa, emmekä halua enää majoittaa ketään.
Osaako joku ymmärtää ja selittää tuollaista käytöstä? Kyseessä siis kuusikymppinen sukulainen.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Oma sisko on käynyt meillä lapsineen pari kertaa vuodessa. Me ei saada koskaan kutsua takaisin. Kun kysyin voidaanko käydä ja olla yötä, heille ei mahdu. Nykyään ei "mahdu" meillekään. Suuttui. Kehui juuri että kun lomailu jne muualla on kallista, että "onneksi teille voi tulla yöksi".
Voi juma, vieläkö tänä päivänä näitä löytyy. Yksinkertaisia maalaisjuntteja.
Vierailija kirjoitti:
Oma sisko on käynyt meillä lapsineen pari kertaa vuodessa. Me ei saada koskaan kutsua takaisin. Kun kysyin voidaanko käydä ja olla yötä, heille ei mahdu. Nykyään ei "mahdu" meillekään. Suuttui. Kehui juuri että kun lomailu jne muualla on kallista, että "onneksi teille voi tulla yöksi".
Mulla nousee verenpaineet niin, että mittarit loppuu tällaisten siskojen tai kenen tahansa kanssa. Ovat niin umpityhmiä, että vielä kehuvat, miten kiva tulla ilmaiseksi asumaan, säästyy niin ja niin paljon rahaa. Ovi menee välittömästi kiinni ja pysyy myös, en halua olla missään tekemisissä noiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjät suuttuu kun niille laittaa rajat
Tämä.
Pikemminkin, että ne, jotka ei osaa sanoa ei eli tämä majoittaja tässä tapauksessa, ei myöskään koskaan mitään kuuntele. On turha hänen ulista sen jälkeen, että ei ymmärrä mistä joku on suuttunut, kun ei osaa itse kuunnella. Tuskin kukaan aikuinen huvikseen toisten nurkissa elää. On selvästikin tarvinnut apua ja hakenut sitä majoittajalta, mutta saanut kylmää korvaa tältä ystävää teeskentelevältä henkilöltä, joka on kuitenkin ihan kokoajan kyräillyt selän takaa. Syytäkin suuttua, valehtelijalle.
Eikös aloittaja kertonut kyseessä olevan henkilön joka haluaa matkustaa ja säästää majoituskuluissa. Ei siis mikään hätäaputilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Tietenkään en ilmaissut asiaa noin ennen kuin pakon edessä. Kun vuosia on yritetty hienovaraisesti vihjata, että ei oikein käy nyt yökyläily ja aina on päädytty siihen, että on pakko päästä. Nytkin selitettiin, että rahat ovat äärettömän tiukoilla ja paljon muutakin stressin lähdettä, niin ei voida ottaa. Mutta vastassa on aina vänkääminen siitä, miten kuitenkin voisi tulla.
Jotkut eivät todellakaan suostu ymmärtämään kohteliasta, aikuista puhetta.
No eikö ole hyvä sitten että katkaisi välit itse kun ette aiemmin jämäkämmin saaneet itse sanottua? Miksi vängätä asiasta enää kun tilanne lopullisesti ohi?
No itse olisimme halunneet pysyä väleissä tämän ihmisen kanssa ilman majoitusvelvollisuutta. Ei siis ole hyvä, että katkaisi välit. Valinta on tietenkin hänen. En vain py
No en minäkään ymmärrä mutta en myöskään tälläisille pehmittele tai ala kertomaan tarinaa miksi nyt ei ole hyvä hetki tulla yökylään. Jämpi EI ilman turhia selittelyjä, ja vieras joko tulee päiväksi tai ei tule lainkaan. Hyväksikäyttöhän hän harrastaa ja nyt loukkaantui kun aiemmin onnistunut majoitus ei enää onnistukaan. Jos osataan lypsää majoituksella niin sitä tehdään muillakin tavoilla.
Joo, varsinkin kun ei ikinä kutsuta vuorostaan kylään. Olivat meilläkin monta yötä eikä puhettakaan että kutsuvat saati kiittelevät. Pitää vaan päästä jonnekin että saa kehua Facebookissa olevansa reissussa.
Minkälaista on ollut, jos on itse päässyt yökyläilijöille kylään? Ovatko vaikuttaneet ihan lupsakoilta?
Te halusitte päästä hänestä eroon ja nyt pääsitte. Mitä valitat? Itse teit ratkaisusi.
Oliko ongelma raha vai oma mukavuuden halu?
Toivottavasti pääsitte kokonaan eroon tyypistä. Miksi edes enää vatvot asiaa, onnenpotku tuo suuttuminen.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjät suuttuu kun niille laittaa rajat
Ainakin loukkaantuvat verisesti.
Itse en halua päästää kotiini ihmistä, jonka tiedän puhuvan selän takana pahaa muista ja arvostelevan kaikkia valintojani kun alkukoreus hälvenee. Miksi minun pitäisi altistua kenenkään rajattomalle käytökselle vapaaehtoisesti? Tämäkin niin saita että vaikka rahasta ei ole kiinni niin kokee nähtävästi äärimmäisen nöyryyttävänä joutuvansa maksamaan majoituksesta jollekin yrittäjälle.
En jaksa vain ottaa enää mitään riskejä tämmöisten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valitettavasti edellytä maalaistaustaa tuo käytös. Ihan voivat esiintyä vaikka miten sivistyneisyyden perikuvina, ei estä mitenkään heidän hirveää käytöstään.
No, tuohan on hyvä uutinen! Pääsitte eroon rasittavasta typeryksestä, eikä teidän tarvinnut olla edes aloitteellinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousee verenpaineet niin, että mittarit loppuu tällaisten siskojen tai kenen tahansa kanssa. Ovat niin umpityhmiä, että vielä kehuvat, miten kiva tulla ilmaiseksi asumaan, säästyy niin ja niin paljon rahaa. Ovi menee välittömästi kiinni ja pysyy myös, en halua olla missään tekemisissä noiden kanssa.
Itsellä voin ajatella että saattaisin saada korvauksenkin tämän henkilön majoittamisesta mutta henkilökemiasyyt tekevät asiasta vain äärimmäisessä hädässä jos silloinkaan- tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Te halusitte päästä hänestä eroon ja nyt pääsitte. Mitä valitat? Itse teit ratkaisusi.
Aloittaja tässä. Kertaan vielä, että emme halunneet päästä eroon, emme vain halunneet majoittaa yöksi. Ehkä sinun samoin kuin tuon sukulaisen on vaikea ymmärtää eroa. Minusta taas on ihan luonnollista, että haluan olla ihmisten kanssa tekemisissä ilman että heillä tai minulla on velvollisuutta tarjota majoituspalveluja. Minusta on suoraan sanottuna myös todella outoa suuttua asiasta noin kuin joku teini, joka ei saa tahtoaan läpi. Kyseinen ihminen on muuten ollut mielestäni ihan fiksun ja mukavan oloinen. Mutta tämä tästä.
Miksi ei mene hotelliin? Hyväksikäyttäjät joutaakin suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mulla on kokemus siitä, että yksinkertaiset kaupunkilaisjuntit tuppaa kylään kesäisin "kun teillä on tilaa ja ihana piha" tai talvella kun pääsevät lumeen talviaktiviteetteihin. Ei tarvitse maksaa mökistä...
Vierailija kirjoitti:
no tämä ja sitten tietty oletus täydestä tarjoilusta kun 5 henkinen perhe pärähtää kylään, kyllä siinä satasia menee kun parissa päivässä pitää olla lämmintä ruokaa ja välipalaa/iltapalaa tms. Ja tullaan kahta kättä heiluttaen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ongelma raha vai oma mukavuuden halu?
Siis kenen mukavuudenhalu?
No on sinulla röyhkeä ja huonotapainen sisko!