Synnytyksen jälkeen lantion liitokset / häpyluu niin kipeät, ettei kävely onnistu?
Minullakaan ei ollut raskausaikana mitään, vasta synnytyksen jälkeen. Kävelemään sentään pääsin, helpotti muistaakseni parissa viikossa.
Kommentit (7)
puolisen vuotta, ennen kuin pystyin kävelemään tuskasta irvistelemättä. Kyseessä oli kaksosraskaus, toinen syntyi alakautta ja toinen hätäsektiolla, joten sen sektiohaavan paraneminenkin tietysti vaikutti asiaan.
Niitä oli vasta synnytyksen jälkeen. En muista tarkemmin kuin sen että seisominen oli yhtä tuskaa, istuessa helpottivat. Näitä oli ehkä kuukausi, kaksi ja sitten menivät ohi. Kaksosraskaus oli kyseessä.
Välillä kävelin klenkkaamalla ja sängystä ei meinannut päästä ylös. Kävin tän takia lääkärilläkin, joka sanoi, että jos ei mene puolessa vuodessa ohi, pitää vasta miettiä, että onko sittenkään raskaudesta johtuva vaiva. No menihän ne hiljalleen ohi, välillä juilii vieläkin lonkkia, jos istun liian kauan tietyssä asennossa. Lapsi nyt 1v4kk vanha.
Minulla on nyt 3 raskaus ja ensimmäistä kertaa kärsin todella pahoista liitoskivuista. Aiemmissa odotuksissa näitä ei ole tullut eikä myöskään synnytysten jälkeen...
Nyt kävelen kuin 80v lonkkavikainen vanhus ja tuska ikävä. Olin niin toivonut että tämä päättyisi pian synnytyksen jälkeen. Toivottavasti minulla ei mene tuota 6kk samaan tuskaan...
Ilmaantuivat vasta synnytyksen aikana. Oli ihan järjettömän kipeä. Sängyssä pystyin olemaan vain selälläni. Kyljelle ei voinut edes kuvitella kääntyvänsä. Yli kuukausi meni ennen kuin pystyin oikein varovasti kääntymään kyljelle.
Pilasin vatsalihakseni sillä, että revin itseni sängystä ylös suorilla vatsalihaksilla. 1½ vuorokautta ehdin sitä tehdä ennen kuin vuoroon tuli hoitaja, joka tiesi, mikä minua vaivaa ja toi apuvälineitä. Sitoi lakanan sängyn päätyyn, että sain kiskottua itseni ylös käsivoimilla.
Kävely oli todella tuskallista. Joka askeleella piti päättää, että otan nyt tämän askeleen, vaikka sattuisi miten paljon. Vauvaa en pystynyt hoitamaan kunnolla viikkoon, kun en voinut liikkua.
Kuopus on nyt 1,5v ja mulla on vieläkin pahoja liitoskipuja. En tiedä onko sillä merkitystä että olin jatkuvasti raskaana, vai olisivatko nämä kivut tulleet pitemmilläkin palautumisajoilla.
Kuulin tämmöisestä tapauksesta. Jos olet kokenut vastaavaa, kerro hieman tarkemmin. Kuinka kauan kesti? Mistä johtuu?