Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisitkö tällaisesta jouluyllätyksestä sukulaisjouluna?

Vierailija
20.11.2023 |

Ajateltiin miehen kanssa paljastaa odottavamme vauvaa ja debutoida asiasta aattona perheelle ja sukulaisille. Paras hetki kertoa kun pukki on käynyt ja lahjat jaettu. Bebe syntyy ensi vuonna!

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä, millainen porukka on paikalla. Jos on joku, jonka edes epäilet mahdollisesti kenties voivan kärsiä lapsettomuudesta (primaari, sekundaari) niin jättäisin muuhun ajankohtaan kuin juuri jouluun. Mutta jos on vaan isovanhemmat läsnä, niin anna palaa.

Vierailija
62/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos olisin vuorenvarma, ettei läheisissä ole tahattomasti lapsettomia. Iloiseksi jouluyllätykseksi tarkoitettu voi olla ihan kamala sellaiselle, joka itse toivoo raskautta eli vähän harkintaa tilanteeseen miettisin. 

Tämä! Joulu on kuitenkin juhla, johon monilla liittyy isoja tunteita. Vauvauutiseen voi kertoa, jos kaikki voivat siitä iloita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä ihan oikein ajoitettuna ilmoitella mitään henkilökohtaisia juttuja toisten juhlissa vaikka olisi kuinka iloinen asia. Eri jos ne olisivat omat juhlat. Vanhempien joulujuhla ei ole mikää oma juhla jos siellä on muitakin sukulaisia. Muiden fiilikset voivat latistua yhden viemällä kaiken huomion itseensä.

Okei, mitä sinun jouluna saa jutella? Mitkä ovat luvallisia aiheita ja mitkä kiellettyjä? Iloiset asiat ovat sinun mielestäsi siis täysin kiellettyjä ja myös se, että kukaan ei saa "vetää huomiota itseensä". Muistapa se sitten itsekin, eli et tee yhtään mitään sellaidta, joka voisi vetää huomion sinuun, siis ei yhtään mitään, ei hyvässä eikä pahassa! 

Oikeasti tuollaiset lapsekkaat mussutukset ovat hauskoja ja naurettavia! 

Mitä ihmeen ilmoittelemista tuossa on jos on pulla uunissa. Siellähän olkoon rauhassa. Kyllähän se kaikille valkenee sitten ajan myötä. Ei tulisi mieleen mitään ilmoitella toisten juhlissa. Sanoisinko että noloa olisi.

Vierailija
64/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos olisin vuorenvarma, ettei läheisissä ole tahattomasti lapsettomia. Iloiseksi jouluyllätykseksi tarkoitettu voi olla ihan kamala sellaiselle, joka itse toivoo raskautta eli vähän harkintaa tilanteeseen miettisin. 

Tämä! Joulu on kuitenkin juhla, johon monilla liittyy isoja tunteita. Vauvauutiseen voi kertoa, jos kaikki voivat siitä iloita. 

Kaikki ei mitään ihme fiboja saa toisten perhetapahtumista. Yleensähän se helposti käy vain naimalla. Minulle ihan samantekevää jonkun lisääntyminen. Tämä on hieman liian arkinen asia ilmoitella juhlissa ja sopii paremmin arkena ilmoitettavaksi.

Arvostaisin ihan joitain muita meriittejä juhlissa ilmoitettaviksi.

Vierailija
65/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kiva juttu, mutta mikä helvetin debutointi? Vastenmielistä puhua tuollaista epäsuomea, pilaa koko jutun. Et itsekään edes tiedä mitä se tarkoittaa. Se on ensiesiintyminen. Sinä käytät sanaa kuin se tarkoittaisi kertomista tai paljastamista. Teidän lapsi debutoi vasta syntyessään.

Me odotamme yhteistä lasta ja debutoin raskaana ensimmäistä kertaa jouluaattona kun paljastamme asian perheelle ja suvulle.

Vierailija
66/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrothan myös sen, että lapsi on saanut alkunsa firman pikkujouluissa, ja tuleva elatusmaksujen maksaja on tuhkamuna.

Näin varmistat olevasi Joulun keskipiste. 

En ala valehtelemaan, kun tuo ei ole totta. Vauva sai alkunsa hääyönä.

Vierailija
67/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen vammaisista sanavalinnoista huolimatta vastaan vakavasti. Ja minusta joulu on ihan hyvä aika ilmoittaa asiasta :) huono aika ja paikka olisi jonkun muun juhlat. Tai jos paikalla tahattomasti lapsettomia. Muuten oikein hyvä,sopii jouluun mun mielestä.

Vierailija
68/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tosi paljon siitä, millainen porukka on paikalla. Jos on joku, jonka edes epäilet mahdollisesti kenties voivan kärsiä lapsettomuudesta (primaari, sekundaari) niin jättäisin muuhun ajankohtaan kuin juuri jouluun. Mutta jos on vaan isovanhemmat läsnä, niin anna palaa.

Primaari sekundaari eli mitä? Koko perhe ja iso suku tulevat paikalle. Debutoiminen on nyt tärkeämpää kuin muiden miettiminen. Tämä on suuri ilo uutinen meille.

Vierailija
69/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vauvani ovat jo aikuisia, mutta jos vaikka tyttäreni kertoisi tulevana jouluna saavansa vauvan, niin se olisi ihan paras joululahja ikinä!

Poika ja miniä kertoivat vauvasta juuri jouluna, enkä olisi osannut edes kuvitella mitään niin ihanaa joululahjaa. Jos joku sukulainen olisi kehdannut sanoa että oli väärä hetki ilmoittaa, niin olisi saanut lähteä saman tien.

Vierailija
70/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton on itse vastuussa omista tunteistaan, eikä muiden tarvitse hiipiä sukkasillaan siksi että joku on lapseton.

Vierailija
71/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton on itse vastuussa omista tunteistaan, eikä muiden tarvitse hiipiä sukkasillaan siksi että joku on lapseton.

Tahdikkuus ja muiden huomioiminen on silti toivottavaa myös siltä, joka saa lapsen. 

Vierailija
72/75 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahdikkuus ja muiden huomioiminen on silti toivottavaa myös siltä, joka saa lapsen. 

Haukotus ja nyyh!

Vierailija
73/75 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi IHANA jouluyllätys.

Ja ei tarvi hyssytellä lapsettoman lähellä, minäkin olin pitkään lapseton yrittäjä ja osasin iloita muiden puolesta..

Vierailija
74/75 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ultrakuvasta joulukortti, eli toivota hyvää joulua toivoo xxx pariskunta ja tuleva pienokainen. (Huumoria tämä viesti).

Vierailija
75/75 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viime jouluna olisin kertonut, jos ei olisi mennyt kesken. Tuo on ihana uutinen ja ei siitä voi kun olla iloinen! Onneksi ensi joulun meillä on melkein vuoden ikäinen juhlimassa