Menenkö töihin huomenna vai en?
Kurkku on kipeä ja kuumetta 37,3. Väsyttää, lihaksia särkee ja kamala nuha. Ärsyttää olla poissa ja nolottaa, kun just sain eilen vakipaikan. Huono omatunto siitä, että nyt kuvittelevat että heti alan sairastaa... toisaalta olen kyllä sairaan oloinen. Mieskin on lähdössä vielä työmatkalle ja tulee vasta perjantaina. En tiedä veisinkö lapset hoitoon vai mitä tekisin. Tukiverkkoa ei täällä ole. Fyysisesti kurja olo, flunssainen siis. En yleensä kovin helposti jää pois.
Kommentit (26)
Mutta jos jäät kotiin vie kuitenkin lapset päivähoitoon, et saa muuten levättyä.
olet sairaana ja tietnkin jäät kotiin lepäämään. Vietlapset hoitoon ja painut pehkuihin. Näin olet pian terveenä, etkä saa kunnon tautia, kuten sillä tavalla, että menet puolikuntoisena töihin.
Älä kanna huonoa omaatuntoa. Se on aivan turhaa. Suomalaista hapatusta. Aina pitäisi kärsiä ja kituuttaa.
Kyllähän se on totta että ei anna susta hyvää kuvaa jos olet heti pois, toisaalta jos olo on huomenna entistä kurjempi niin lääkärille ja sairaslomalle!
En minä ainakaan kipeänä menisi. Ap kuulostaa kipeältä.
Siksi just tätä mietin, toisaalta olen tekemisissä sairaiden ihmisten kanssa työssäni, joten taas oma sairauteni voi olla heille haitaksi. Miehen mielestä kandeis jäädä taas puolestaan kotiin, koska olen sairas hänenkin mielestään. Kun yleensä olen sellainen jatkuvasti touhottava, ärsyttää olla puolikuntoinen!!! Kahdesti olen mennyt samanlaisessa kunnossa töihin ja kuume onkin noussut 39,7 siellä, fyysisesti raskas hoitajan työ kyseessä. Sit muut on kyselleet, että mitä täällä teet? ;D Siis ne muutamat kerrat jotka poissa olen ollut, olen kans ollut oikeasti sairas lähes 40 asteen kuumeessa.
Minusta olisi itsekästä tartuttaa työkavereille virus!
Flunssalle et mahda mitään - mutta sille mahdat, että paranet nopeammin lepäämällä, etkä tartuta virusta eteenpäin.
Jos kuumetta aamullakin reilusti yli 37, niin sitten on ehkä syytä, mutta pienen iltalämmön takia en kyllä itse kehtaisi koskaan olla.
Eipähän ole kenelläkään sit sanomista, kun vilauttaa sitä 40 asteen mittaria ;D ;D
Mut en haluais taas kyllä sitä 40 asteen kuumettakaan. ;)
ovat VASTUUNTUNNOTTOMIA.
Siksi virukset jyllää, koska ihmiset eivät välitä.
kaikki jotka sanovat "tottakai menet" JA tarkoittavat sitä...
ovat VASTUUNTUNNOTTOMIA.
Siksi virukset jyllää, koska ihmiset eivät välitä.
käy ihmeessä terkkarilla, koska pitkittynyt flunssa on mälsä juttu...
Eihän sitä jaksa töissäkään olla parhaimmillaan, jos pää on täynnä räkää?
Paranemista!
Harmittaa olla sairaana. Lapsetkin olivat vasta, mutta mies oli heidän kanssaan kotona / sairastivat viikonlopun. Nyt sitten itse vuorostaan. ap
tykkäisittekö siitä, jos työkaverinnekin tulisi vuorollaan yskimään viruksia päin naamaanne? Koska se ois niin "täydellinen" (lue hölmö) työntekijä.
Ap, ymmärrän että uutena työntekijänä et tahtoisi hyväksyä flunssaasi. Mutta usko pois että sairasloman hyväksyminen silloin kun se myönnetään (ja siis terkkarille ylipäänsä hakeutuminen) osoittaa järkevyyttä ja vastuuntuntoisuutta koko työyhteisöä kohtaan.
kuin asiakkaita! Mitä itse sanoisitte, jos läheinen ihmisenne olisi huonossa kunnossa sairaalassa tai hoitokodissa, ja joku hoitaja tulisi sinne ja sairastuttaisi läheisenne?? Kuuluu hoitajan ammattietiikkaan pysyä kotona kun on sairas, siinä voi olla jonkun henki kyseessä.
Minusta olisi itsekästä tartuttaa työkavereille virus!
Flunssalle et mahda mitään - mutta sille mahdat, että paranet nopeammin lepäämällä, etkä tartuta virusta eteenpäin.
Kyllä suurin osa ihmisistä käy töissä, kaupassa, koulussa ja päiväkodissa flunssaisena. Harvalla on mahdollisuus lukkiutua neljän seinän sisään aina kun alkaa nenä vuotaa.
tykkäisittekö siitä, jos työkaverinnekin tulisi vuorollaan yskimään viruksia päin naamaanne? Koska se ois niin "täydellinen" (lue hölmö) työntekijä.
Ap, ymmärrän että uutena työntekijänä et tahtoisi hyväksyä flunssaasi. Mutta usko pois että sairasloman hyväksyminen silloin kun se myönnetään (ja siis terkkarille ylipäänsä hakeutuminen) osoittaa järkevyyttä ja vastuuntuntoisuutta koko työyhteisöä kohtaan.
asiakas tulee ja menee. Sairaspoissaolot heikentävät koko palvelun toimintaa.
Kirkkaampaa kruunua et saa vaikka menisit töihin pää kainalossa ja toinen jalka haudassa. Pode rauhassa kotona, ja vie tosiaan ne lapset, jos ovat terveitä, sinne hoitoon että saat levätä kunnolla.
että ei puhettakaan töihin menosta. Kyllä ihminen saa sairastaa ja olla sairaana töistä pois. Tuolle kirjoittajalle, joka sanoo ettei yhteiskunta toimi jos sairaana (kuten ap nyt selkeästi on) jää kotiin, sanon näin: Jos vesilasiin laittaa sormen ja jää reikä, on korvaamaton.
mut kovinkaan moni ei varmasti menis. Mä oon tosi harvoin pois töistä