Presidenttiehdokkaiden lempiruuat: Aaltola lihapiirakka, Haavisto kaurapuuro !
Paljastivat elämänsä ruuat
Tentin lopuksi ehdokkailta kysyttiin, mikä on heidän elämänsä ruoka. Näin ehdokkaat vastasivat.
Aaltola: Lihapiirakka.
Harkimo: Kasvispasta.
Halla-aho: Äyriäis- ja kalapaella.
Stubb: Lohikeitto. bbin mukaan olla ruisleipää.
Rehn: Hirvipiirakka.
Haavisto: Kaurapuuro.
Andersson: Savustetut ahvenet.
Kommentit (116)
Kaurapuuro on hyvin arkinen ja tuo mielikuvaa arkisesta ihmisestä. Kun ei tykkää jostain niin sanotaan, et on kuin söis kaurapuuroa..tai jokin maistuu vain kaurapuurolta. Tylsältä.
Mun mielestä nuo kaikki on hyviä. Anderssonin valinta vie kyllä voiton vaikken häntä äänestisikään. Tosin itse sanoisin ehkä savukampela mutta ahven hyvänä kakkosena. Syökää suomalaista kalaa 1kertaa parempaa kuin joku norjalainen soijalohi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo kaikki on hyviä. Anderssonin valinta vie kyllä voiton vaikken häntä äänestisikään. Tosin itse sanoisin ehkä savukampela mutta ahven hyvänä kakkosena. Syökää suomalaista kalaa 1kertaa parempaa kuin joku norjalainen soijalohi.
Mun mielestä nuo kaikki on hyviä. Anderssonin valinta vie kyllä voiton vaikken häntä äänestisikään. Tosin itse sanoisin ehkä savukampela mutta ahven hyvänä kakkosena. Syökää suomalaista kalaa 100kertaa parempaa kuin joku norjalainen soijalohi.
Aaltolan pisteet nousivat juuri.
Muistan kerran lukeneeni, että Urpilaisen lemppari on lihapullat ja muusi. Jos se olisi mainittu, olisi ylivoimmainen voittaja ruokamielipiteissä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jotkut täällä on niin hämmentyneitä Haaviston kaurapuuro valinnasta. Kaurapuuro on ihan hyvää kunhan laittaa hieman marjoja päälle.
Niin, ihan hyvää, muttei kenenkään lempiruoka.
Luin haastattelun jostakin lehdestä, jossa Aaltola sanoi pyrkivänsä syömään vegaanisesti. Lempiruoka lihapiirakka 🤔 Milloin tuo mies oikein puhuu totta?
Oaitsi jos tietää hänen aiemmat puheensa. Hän on sanonut pyrkivänsä syömään vegaanisesti. Lihapiirakkahan on vege. Tuo mies ei kyllä taida erottaa totuutta valheesta. Kuvottavaa.
Rehellisyydestä? Hän on kertonut pyrkivänsä syömään vegaanisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aaltola viettää aikaansa siis rappukäytävässä ja ylilaudalla...
Aaltolan äänestäjät ovat siis yön kännisiä nakkikioskin asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Oaitsi jos tietää hänen aiemmat puheensa. Hän on sanonut pyrkivänsä syömään vegaanisesti. Lihapiirakkahan on vege. Tuo mies ei kyllä taida erottaa totuutta valheesta. Kuvottavaa.
Liha on siis kasvis. Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kerran lukeneeni, että Urpilaisen lemppari on lihapullat ja muusi. Jos se olisi mainittu, olisi ylivoimmainen voittaja ruokamielipiteissä.
Lihapullat on ruotsalaisten perinneruoka. Sen haju tuulahtaa ensimmäisenä vastaan jokaisen Tukholman kadunkulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Aaltoa on imatralaisena käynyt Lappeenrannan torilla syömässä Vetyjä ja Atomeja. Ei huono.
Eihän Aaltola imatralainen ole, vaan Petäjävedeltä.
Oma lempiruokani on Stubbin ja Aaltolan/Rehnin väliltä eli lohipiirakka.
Äänestän Rehniä.
En ymmärrä miten jotkut täällä on niin hämmentyneitä Haaviston kaurapuuro valinnasta. Kaurapuuro on ihan hyvää kunhan laittaa hieman marjoja päälle.