Presidenttiehdokkaiden lempiruuat: Aaltola lihapiirakka, Haavisto kaurapuuro !
Paljastivat elämänsä ruuat
Tentin lopuksi ehdokkailta kysyttiin, mikä on heidän elämänsä ruoka. Näin ehdokkaat vastasivat.
Aaltola: Lihapiirakka.
Harkimo: Kasvispasta.
Halla-aho: Äyriäis- ja kalapaella.
Stubb: Lohikeitto. bbin mukaan olla ruisleipää.
Rehn: Hirvipiirakka.
Haavisto: Kaurapuuro.
Andersson: Savustetut ahvenet.
Kommentit (116)
Pakko kai äänestää Aaltolaa, koska pidän lihapiirakasta kahdella nakilla. Toisaalta lohikeittokin maistuu oikein hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvispasta? En pysty ymmärtämään.
Jos Harkimo ei ole koskaan itse tehnyt ruokaa, on vaan kannettu eteen pastaa eri kasvislisillä...
Halunnee ensisijaisesti irrottautua lihansyönnistä.
Eiköhän Harkimo yksinpurjehtijana ole itse jotakin osannut myös laittaa. Ainakaan kokki ei ole ollut mukana.
Avannut säilyketölkkejä.
Kasvislasagne ei olisi ollut outo vastaus, sen sijaan kasvispastaa on liian monta vaihtoehtoa. Vaan tykkää mistä tykkää.
Ihan vasta hekutti somessa jotain tyttärensä valmistamaa avokaado-pastaa.
Hänellä ei ole tytärtä.
Pakko äänestää Rehniä koska hirvipiirakka on todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisteet Aaltolalle rehellisyydestä, vaikken häntä aiokaan äänestää.
tai oli harkittu veto, olettaa sen vetoavan ns. tavalliseen kansaan, hän kun ei muuten oikein kansanmies ole
Totta, ja taisi hiljattain väittää hernekeittoa lempparikseen.
Harkimo haikaili myös poronkäristyksen perään.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kai äänestää Aaltolaa, koska pidän lihapiirakasta kahdella nakilla. Toisaalta lohikeittokin maistuu oikein hyvin!
Nyt tuli vaikea valinta kun pidän kaikista noista ehdokkaiden mainitsemiista sapuskoista.
Tuleeko yllätys etteivät ole kulinaristeja?
Näin sitä ruokaa tehdään:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hellari mitä eines ja pulaajanPASKAA! Lohikala pillun tuoksu yäk!
N18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hellari mitä eines ja pulaajanPASKAA! Lohikala pillun tuoksu yäk!
N18
Oot jaellu liikaa pyöräsankareille ja jättänyt pesemättä siksi haisee paska ja valkosipuli.
Elämäni ruoka vs. lempiruoka. Niissä voi olla vissi ero.
Mahtavaa, saitte taas uuden syyn haukkua Haavistoa.
Kaurapuurokin voi olla oikeasti hyvää kun se on oikein kunnollisesti tehty - itse en kyllä osaa sellasta tehdä. Ja ehkä tässä oli enemmän kyse siitä, mikä on itselle tärkeä ruoka eikä mahtavin makuelämys ikinä.
Söisin kaikkia!
Mieluiten lohikeittoa, savustettuja ahvenia, paellaa tai hirvipiirakkaa.
En ole ehdokkaana tällä kertaa. Seuraavalla kierroksella ilmoitan lempiruoakseni karjalanpaistin. Minulla ei ole mitään siteitä Karjalan suuntaan, olen kuitenkin evakoille ikuisesti kiitollinen, että he toivat reseptin mukanaan tänne Etelä-Pohjanmaalle.
Lihapiirakkaa on muunkinlaista kuin pelkästään kioskin lihiksiä. Uunissa pellillä paistettu lihapiirakka on erinomaista, varsinkin verrattuna rasvaisiin lihiksiin, jotka närästävät pari päivää syömisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, saitte taas uuden syyn haukkua Haavistoa.
Kaurapuurokin voi olla oikeasti hyvää kun se on oikein kunnollisesti tehty - itse en kyllä osaa sellasta tehdä. Ja ehkä tässä oli enemmän kyse siitä, mikä on itselle tärkeä ruoka eikä mahtavin makuelämys ikinä.
No juu, jos pitää mainita yksi elämisen kannalta tärkein ruokalaji, niin kyllä se minullakin on kaurapuuro. Syön sitä joka ikisenä aamuna ja aina tykkään niin kuin, hm, hullu puurosta... Haavistoa tosin joka tapauksessa äänestänkin joten asiasta ei tule minulle ongelmaa. Vaikeampi olisi näin kasvissyöjänä antaa äänensä jollekin lihapiirakoiden tai hirvipadan mussuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro? Onko tuo vitsi? Siitä ei tule kuin nälkäkiukku. Onkohan Haavisto edes syönyt sitä?
Ei normaalipainoisille mitään nälkäkiukkua tule.
Jag skulle ha röstat på den som helt ärligt medger att favoriten är Chateaubriand med konjakssås.
Halla- Aholla ylivoimaisesti paras valinta. Ihana ruoka.
En saa laitettua linkkiä, mutta Maaseudun Tulevaisuus -lehdessä on tämän päiväinen haastattelu, jossa lukee näin:
"Halla-aho paljastuu ainoaksi metsästäväksi presidenttiehdokkaaksi."