Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinua ärsyttää joululahjoissa? - vertaistukiketju joulun lähestyessä

Vierailija
20.11.2023 |

Joulu lähestyy ja lahjat herättävät monissa ärtymystä. Mikä sinua ärsyttää joululahjoissa, niiden ostamisessa tai saamisessa? Nyt on mahdollisuus vertaistukeen ja avautumiseen.

Minua ärsyttää se, kun nykyään yhä monet vannovat yllätyslahjojen nimeen. Ylenpalttista kuluttamista ja turhaa krääsää yrittää moni välttää, mutta joululahjoja tuo ei näytä koskevan. Sitten pitää toisen saada antaa yllätyslahjaksi jotain tarpeetonta, kun "lahjan pitää olla yllätys eli jotain tiettyä ei saa toivoa ja kyllä minä jonkun tavaralahjan haluan antaa". Sitten saat paketista jonkun vaaleanpunaisen tarjoustuikkukipon, joka ei ole yhtään tyylisesi. Argh, miksi nykyään ei voi vain olla ostamatta yllätyslahjoja?

Ap

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjominen on ärsyttävää, en ilahdu lahjoista. Olen vähään tyytyvä minimalisti joka inhoaa turhaa roinaa. En syö suklaata ja kahvia juon vain tiettyä merkkiä. Se ei ole juhlamokkaa. Minun on hyvin vaikeaa ostaa lahjoja toisille tästä inhostani johtuen. Mieluiten annan rahaa, lapsille ja lapsenlapsille ja muissa tilanteissa sitten kukkatuliainen riittää. 

Mulla on "Älä osta mitään"- päivä joka päivä. Maailma hukkuu tarpeettomiin tavaroihin. 

Vierailija
82/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä ärsyttää aikuisten lahjahössötys. En halua saada keneltäkään lahjaa. Juurikin sen takia, etten halua turhaa krääsää. Ja minusta se on hassua, kun sovitaan keskenään, että osta mulle lahjaksi asia x, niin minä ostan sinulle toivomasi asian y ja sitten muka yllättyneenä avataan paketti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä on hauskaa ostaa toisilleen lahjoja. Taitaa aloitus olla näitä yksin vailla kavereitakin elävien provoja. Jos ei niin älkää sa...tana ostako niitä lahjoja ettei tarvitse itkeä palstoilla.

Vierailija
84/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla oleskelijoita ärsyttää kaikki mahdollinen ja mahdoton. Taitaa olla suomen suurin valitusfoorumi.

Vierailija
85/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun jotkut eivät vastavuoroisesti muista mitenkään.

Minä en jaksa enää muistaa vastavuoroisesti ketään, koska olen jo vuosia tosissani toitottanut, ettei minulle oikeasti tarvitse ostaa lahjoja. Lahjojen tulo loppui vasta sitten, kun itse lopetin lahjomisen.

Vierailija
86/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jouluisim sopulilaumoina ostetaan "jotain". Annettaisiin mieluummin silloin, kun on tarve.

Vierailija
87/87 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun jotkut eivät vastavuoroisesti muista mitenkään.

Minä en jaksa enää muistaa vastavuoroisesti ketään, koska olen jo vuosia tosissani toitottanut, ettei minulle oikeasti tarvitse ostaa lahjoja. Lahjojen tulo loppui vasta sitten, kun itse lopetin lahjomisen.

Oon huomannut saman. Lahjojen antamiseen liittyy saamisen vaatimus, ei niitä anneta antamisen ilosta. Mutta. Kun itse lopettaa antamisen, ne toisetkin lopettaa, jotkut heti seuraavana vuonna, joillakin menee kauemmin. Näin saat joululahjat, joulukortit yms. loppumaan. Testattu.