Topias vai Atte? Apua miehen pään kääntämiseen!
Tatu Eeliksen pikkuveljelle tarvittaisiin nimi. Atte Eemeli on roikkunut jonkun aikaa nimiehdotuksena, lähinnä sen vuoksi, että se on ainoa jonka mies on siunannut...:( Itse olen miettinyt vaikka mitä, Topias tuntuisi myös mukavalta nimeltä. Kriteereinä suomalaisuus, selkeä ja miehekäskin voisi olla, kovin koreita nimiä ei mies kelpuuta. Todennäköisesti pellavapäinen isokoinen poika tämä nimen saaja.
Ehdotuksia saa esittää ja vinkkejä, miten saa miehen joustamaan jääräpäisyydestään! Esikoiselle annettiin tuo nimi, koska mies ei muita hyväksynyt...
Kommentit (13)
että Aten veljeksi sopis sit Tatu ;=)! Ite tykkään enemmän Topiaksesta kuin Atesta. KUmmatkin kuitenkin sopisivat Aten veljelle. Tatussa ja Topiaksessa sama eka kirjain. Entäs Atte Topias? ja voihan tuo Topias olla vaikka kutsumanimenä sitten?
Mites ois Atte Topias???Siinä ois molempiwen " lempparit" mukana!
muutama muu:
Topi
Samu
Tuure
Turo
Kaapo
Aku
Tomi
Panu
Manu
Tommi
Teemu
Tuomo
Saku
Juho
Reko
muita:
Tatu ja Teemu
Tatu ja Tarmo
Tatu ja Timi
Itse pidän enemmän Topiaksesta ja
minäkin tarjoan Atte Topiasta =)
Minusta taas Tatu ja Atte sopii hyvin ja tykkään atte-nimestä enemmän. Topiaksesta tulee mulla liikaa mieleen vanha pappa ja jos lempinimenä ois Topi niin sitten koira.
Minusta taas Tatu ja Atte sopii hyvin ja tykkään atte-nimestä enemmän. Topiaksesta tulee mulla liikaa mieleen vanha pappa ja jos lempinimenä ois Topi niin sitten koira.
Tiedän sen nimiset veljekset. Atte on mukava myös.
Ja muutenkin tosi ihana nimi, joten " ääni" sille!
Kiitos mielipiteistänne, enemmistö näyttää tykkäävän tuosta Topiaksesta enemmän... Minäkin voisin tykätä, mutta mitenköhän tuon miehen pään kääntäisi? Mies itse ehdotti tuota Eemeliä kakkosnimeksi, olisin itse kyllä ottanut jonkun muun, mutta mutta....
Kertokaahan vielä, mitä noista nimistä tulee mieleen ihan sensuroimatta. Ois kiva kuulla mielikuvia. Onko Topias tosiaan vanha ukko ja Atte sitten...?
Kyllähän toi Attekin nimeksi annetaan, jos ei muut mene sensuurin läpi. Tuukasta tykkään, samoin Samu, Saku, Kaapo jne. Hitto, kun pääsis edes vakavasti keskustelemaan vaihtoehdoista!
Mikäs Topiakselle 2. nimeksi? Eemeli ei mielestäni soinnu.
Johtuen ehkä siitä, että tunnn muutaman pikku-Topiaksen, jotka ovat mitä hurmaavampia :o)!!
Ja tuosta miehen taivuttelusta sen verran, että mielestäni voisit hyvin vedota siihen, että sinä saisit suosikkisi läpi nyt, kun mies kerran päätti jo Tatun nimen ;o)!!
Ja toiseksi vaan ehdottelet suosikkejasi, jossain vaiheessa ne saattaa kuulostaa sittenkin miehen mielestä jopa paremmalta kuin Atte.. ainakin meillä mies ensin tyrmäs nimen heti alkuunsa, mutta kun jonkun ajan päästä nimeä ehdotin niin se olikin hänestä juuri se oikea ;o)!!
Toisaalta Attekin on oikein kiva Tatun veikalle!!
Tsemppiä valintoihin!!
Topias on minunkin suosikki noista kahdesta ja jos Topias Eemeli ei oikein soinnu niin saisiko olla kolme nimeä...Topias Atte Eemeli.
Itselle ei tule kummastakaan mitään kummempia mielikuvia,hyviä nimiä molemmat. Itse vaan tykkään enemmän Topiaksesta.
Nimivalinnat voi olla joskus tosi vaikeita, näin meilläkin aina ollut ja tulee tämän uudenkin tulokkaan kohdalla olemaan. Minulla olisi monta monta ihanaa nimeä mielessä, jotka mies tyrmää samantien " että ei todellakaan" , ja sama homma toisinpäin :) Ehkä joku yhteinen mieleinenkin taas löytyy...tai pakkohan sen on löytyä, ei kai lapsi voi nimettäkään jäädä ;)
sopisivat Tatun veljen nimeksi. :)