Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maidon lypsäminen!!!

12.11.2008 |

Ainun käsi ja sähkö pumppu ei heruta mitään..kolmas lapsi, täysimetyksellä , poika nyt 2 kk.. ostanko avemtin vai unohdanko koko jutun..heittämällä samalla haaveet bodypumpeista ja spinningeistä.. perk...korviketta en anna!! Millä saan maitoa pumppaamalla.??? joka paikassa siis todetaan että avent parempi.. kokemuksia yms..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei aikoinaan esikoisen kanssa lähtenyt maito sähköpumpulla eikä Ainun käsipumpulla. Nyt ostin halvimman mitä löysin, Emman käsipumpun, kun arvelin, ettei mene niin isoa määrää rahaa hukkaan, jos ei maito irtoa tälläkään pumpulla. Kappas vaan, tämä pumppu toimi ainakin minulla. Maksoi Prismassa jonkun 17 euroa ja risat.

T:Pömppänä

Vierailija
2/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta pumpusta jos toisestakin. Kolmelle lapselle olen pumpannut maidot, kun imetys ei ole onnistunut. Suosittelen lämpimästi Aventia. Mulla oli sähkökäyttöinen, mutta käsikäyttöistä on kehuttu kovasti myös. Avent herutti kaikkein parhaiten ja oli erittäin rintaystävällinen eli ei rikkonut nännejä, niinkuin mulla on kaikki muut pumput tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa väline, jolla minulla on irronnut maitoa, on ns. sairaalapumppu ja sen vuokrasin apteekista käyttööni. Tällä pumpulla sain pumpattua tosi hyvin, tein vielä aluksi niin, että imetin toisesta rinnasta ja pumppasin toisesta. Silloin herutti oikein kunnolla. Kun sain pumppauksen alkuun, heruminen ilman imetystä lähti käyntiin myös tosi pian.

Kaikki apteekit eivät varmaan vuokralle tarjoa ko. pumppuja, mutta ainakin Tuusulasta saa. Hukkaan menivät kaikki edelliset hankinnat, onneksi löytyi tämä ja ei jää nurkkiin lojumaan.

Vierailija
4/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin erilaisia pumppuja, heruttivat tosi huonosti. Lopulta parhaan tuloksen sain käsin lypsämällä. Harjoittelu kannattaa aloittaa vähän isompaan puhtaaseen (keitettyyn) kuppiin tai kulhoon, kun tekniikka kehittyy, lopulta onnistuu käsin lypsäminen vaikka suoraan tuttipulloon. Kädet pitää tietysti pestä oikein kunnolla ensin, mutta kun tekniikan oppii, ei kädet maitoon koske. Käsin lypsämällä saa hyvin maidon pois eri puolilta rintaa vähän otetta vaihtamalla. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
5/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onnistuu helposti ainakin Aventilla, jota pystyy käyttämään yhdellä kädellä samalla kun toisessa kainalossa pitää vauvaa toisella rinnalla.

Rinnathan toimivat niin, että herumisrefleksi laukeaa aina yhtä aikaa molemmissa rinnoissa. Eli kun vauva saa imemällä herumisen alkamaan, niin toisestakin rinnasta on silloin helppo lypsää isojakin määriä. Pumpulle - mille tahansa - ei vaan herumisrefleksi niin helposti käynnisty kuin vauvan suulle.

Toinen konsti on käyttää maidonkerääjää vapaassa rinnassa ja kerätä päivän "saaliit" pussiin ja pakastaa. Näistäkin voi tulla päivässä useampi desi.