Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevat säästöt todistavat mm. museoiden, kirjastojen, kansallispuistojen, retkikohteiden ja monien kulttuuripalveluja tarpeettomuuden

Vierailija
19.11.2023 |

Se että talouden tasapainottamiseksi valtio ja kunnat ovat nyt kilpaa ajamassa alas esimerkiksi teattereita, sinffonioita, yhdistyksiä, urheiluseuroja, kirjastoja, museoita sekä kansallispuistoja ja retkikohteita todistaa vain sen että niille ei todellisuudessa ole todellista tarvetta ja että myös ilmankin pystytään pärjäämään vaikka niitä ei enää olisi. Niiden ylläpitäminen on täysin vapaaehtoista mutta myös rahareikä joka syö enemmän rahaa kuin tuottaa eivätkä ne tuo merkittävää lisäarvoa palveluihin, koska niiden kohderyhmä on varsin pieni verrattuna vaikkapa kaupallisten palvelujen toimintaan. Tällainen yhteiskunnan suoraviivaistaminen ja turhista menoista luopuminen oli pelkkä ajan kysymys joka oli ennemmin tai myöhemmin pakollista jos me haluamme pysyä ihmiskuntana hengissä ja selviytyä vielä tulevaisuudessakin turvaamalla talouden.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on tehdä merkityksetöntä työtä, kuluttaa, ajaa autolla, syödä lihaa ja tuhota sekä suomalainen luonto että kulttuuri. 

Vierailija
42/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri tuottaa hyvinvointia, jolla jaksaa taas tehdä rahaa porvareille. 

Sitä ei ole pakko pitää yllä julkisin varoin. Katsos, kaupallinen kulttuuri. Ja toisin kuin julkinen kulttuuri, jota valtio näennäisesti tarjoaa kaikille ilmaiseksi veroina varastetuilla rahoilla, vaikka itse ei käytä palvelua, niin kaupallisessa kulttuurissa maksetaan ITSE siitä mitä itse käytetään eikä kenenkään toisen puolesta.

Niin että köyhät älkööt vaivautuko? Et sitten tajunnut, et ilmaisuuden/ edullisuuden pointti on se, että jokainen saa esim. lainata ja lukea kirjoja, vaikka olisi kuinka köyhä.

Sitä varten on olemassa työpaikkoja josta saa palkaksi rahaa työpanostaan vastaan.

Kirjailijat eläisivät paremmin ammatillaan kun kirjoista maksettaisiin eikä luettaisi ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnalliset kirjastot ovat  jäänne ajalta jolloin ei ollut tietoverkkoja. 

Kirjastoissa voi käyttää tietoverkkoja. Muun muassa. 

Miksi et osta omaa tietokonetta vaan raahaudut kirjastoon käyttämään toisten maksamilla verorahoilla kustannettua?

Mitä sekoilet? Ihan omassa kodissani omalla tietokoneellani minä nytkin kirjoittelen :D

Vierailija
44/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole pakko pitää yllä julkisin varoin. Katsos, kaupallinen kulttuuri. Ja toisin kuin julkinen kulttuuri, jota valtio näennäisesti tarjoaa kaikille ilmaiseksi veroina varastetuilla rahoilla, vaikka itse ei käytä palvelua, niin kaupallisessa kulttuurissa maksetaan ITSE siitä mitä itse käytetään eikä kenenkään toisen puolesta.

Niin että köyhät älkööt vaivautuko? Et sitten tajunnut, et ilmaisuuden/ edullisuuden pointti on se, että jokainen saa esim. lainata ja lukea kirjoja, vaikka olisi kuinka köyhä.

Sitä varten on olemassa työpaikkoja josta saa palkaksi rahaa työpanostaan vas

Lainaamisesta menee kirjailijalle lainauskorvaus. Eikä se muutenkaan ilmaista ole, vaan jokainen työssäkäyvä maksaa siitä lainaamisesta verojen muodossa.  

Vierailija
45/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta omaa tietokonetta vaan raahaudut kirjastoon käyttämään toisten maksamilla verorahoilla kustannettua?

Pitäisikö se sinunkin lainata muutama kirja kirjastosta, kehittää itseäsi, niin ehkä ymmärtäisit että miksi.

Vierailija
46/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on olemassa työpaikkoja josta saa palkaksi rahaa työpanostaan vas

Kirjailijat on kirjastojen ja sivistyksen puolustajia. Persut vastustaa kulttuuria ja sivistystä. Kenenköhän pussiin pelaa halu tuhota suomalaista kulttuuria? 

Vierailija
47/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Lisäksi Suomen luonto halutaan antaa kaivosfirmojen raiskattavaksi. 

Persut palvovat mammonaa kieli ruskeana, eivät he välitä Suomesta tai suomalaisista. 

Vierailija
48/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä kirjoista ei makseta kunnon palkkioita kirjailijoille. Kirjastot tuottav

Viime aikoina kirjastoista on tullut ei-suomalaisten musisointi-, askartelu-, tietokone- ja neulontakerhoja eikä niiden toiminnalla ole mitään tekemistä enää kirjallisuuden kanssa. Sen sijaan kirjastoja on alettu kutsua "olohuoneiksi" ja samalla häädetty lukemisesta nauttivat niistä pois.

Vierailija
49/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, jos grillauspaikat jää vaille polttopuita. Mistä nyt saa ilmaiseksi kuivia klapeja?

Ravintolasata saa ostettua valmiin lounaan. Ei tarvitse grillata metsässä.

Minä mitään metsässä käristä, taloa lämmitän niillä klapeilla, joita haen peräkärryllä nuotiopaikoilta.

Vierailija
50/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Ihan omassa kodissani omalla tietokoneellani minä nytkin kirjoittelen :D

Toivottavasti näin tajuaisivat tehdä kaikki muutkin sen sijaan että huutelevat kuinka kirjastossa pitää olla tietokoneita ja tietokoneita pitää saada käyttää ilmaiseksi.

Vierailija
51/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näin tajuaisivat tehdä kaikki muutkin sen sijaan että huutelevat kuinka kirjastossa pitää olla tietokoneita ja tietokoneita pitää saada käyttää ilmaiseksi.

Huomaa, että sinun harrastuksiisi ei kuulu lukeminen tai opiskelu. Muuten kyllä ymmärtäisit, miksi niitä koneita on kirjastoissa(kin). 

Vierailija
52/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, luovutaan samalla Suomen kielestä. Turha menoreikä vaikuttaa olevan ylläpitää muka jotain suomenkielistä kulttuuria.

Vierailija
53/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hölmö. Ei oman tietokoneen omistaminen sulje pois kirjaston koneiden käyttämistä. Minulla on oma kone, mutta en sitä kirjastoon rupea raahaamaan, vaan hyödynnän kirjastossa heidän koneitaan. Huomennakin menen heti aamusta kirjoittelemaan esseitä kirjastoon kirjaston koneella. Kotona ei pysty keskittymään, kun naapurissa on remppa menossa. 

Vierailija
54/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kulttuurialalla työskentelevänä sanon suoraan, että on siellä sitäkin mistä leikata.

On paljon projekteja ja hankkeita, joiden merkitys on ihan tyhjän kanssa, rahaa laitetaan kunnan rahoista tietty määrä, että saadaan eu-rahaa hankkeiden kautta sitten toinen samanmoinen, mutta toiminta on yhtä pipertelyä ja mikään ei jatku hankeen jälkeen, eikä hankkeesta jää välttämättä muuta hyötyä kuin pino papereita pölyttymään.

Tällaiset pitäisi lopettaa ja orkesterien ja teatterin kohdalla myös tuottaa enemmän sisältöä kouluille, vanhustentaloille ja muille vastaaville tahoille, eikä vain pienelle liput ostavalle kulttuuriporukalle.

Kulttuurilla ja sivistyksellä on merkitystä ja tietyssä mittakaavassa sitä pitää julkisen puolenkin tarjota, mutta jos vaihtoehtona on syöpäleikkausten lykkääminen tai uusi kulttuuritanssimonikult-projekti, niin ihan maalaisjärki sanoo, että sieltä kulttuuripuolelta on tarpeen leikata ensin.

Vierailija
55/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, luovutaan samalla Suomen kielestä. Turha menoreikä vaikuttaa olevan ylläpitää muka jotain suomenkielistä kulttuuria.

Se on suomen kieli. Siitä tosiaan ollaan luopumassa, kuten sinunkin viestistäsi huomaa. 

Vierailija
56/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki pitäis saada yhteiskunnalta ilmaseksi. Kudonta-asemat, käsityöneuvonta, ehkäisy, vapaa-ajan toiminta, harrastukset, uimahalliliput, pulkkakerho, toisen asteen koulutus ym. Kaikki. Ja väkee lappaa rajojen yli paperittomina.

Vierailija
57/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista sinä ap

Vierailija
58/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki pitäis saada yhteiskunnalta ilmaseksi. Kudonta-asemat, käsityöneuvonta, ehkäisy, vapaa-ajan toiminta, harrastukset, uimahalliliput, pulkkakerho, toisen asteen koulutus ym. Kaikki. Ja väkee lappaa rajojen yli paperittomina.

Ei niitä ilmaiseksi saa. Paitsi ehkä sinä, joka et elämässäsi ole maksanut senttiäkään veroja. 

Vierailija
59/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastot ovat tarpeettomia sillä lukemista harrastavat 50+ täti-ihmiset joilla kyllä on rahaa. 

Haluaisit, että olisimme kansakunta, jossa ei lueta kirjoja. Niillä meneekin globaalisti aika kovaa...

Vierailija
60/99 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kulttuurialalla työskentelevänä sanon suoraan, että on siellä sitäkin mistä leikata.

On paljon projekteja ja hankkeita, joiden merkitys on ihan tyhjän kanssa, rahaa laitetaan kunnan rahoista tietty määrä, että saadaan eu-rahaa hankkeiden kautta sitten toinen samanmoinen, mutta toiminta on yhtä pipertelyä ja mikään ei jatku hankeen jälkeen, eikä hankkeesta jää välttämättä muuta hyötyä kuin pino papereita pölyttymään.

Tällaiset pitäisi lopettaa ja orkesterien ja teatterin kohdalla myös tuottaa enemmän sisältöä kouluille, vanhustentaloille ja muille vastaaville tahoille, eikä vain pienelle liput ostavalle kulttuuriporukalle.

Kulttuurilla ja sivistyksellä on merkitystä ja tietyssä mittakaavassa sitä pitää julkisen puolenkin tarjota, mutta jos vaihtoehtona on syöpäleikkausten lykkääminen tai uusi kulttuuritanssimonikult-projekti, niin ihan maalaisjärki sanoo, että sieltä kulttuuripuolelta on tarpeen leik

Tässä oli hyvin sanottu. Olen samaa mieltä, aitiopaikalta asian todennu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi