Tulevat säästöt todistavat mm. museoiden, kirjastojen, kansallispuistojen, retkikohteiden ja monien kulttuuripalveluja tarpeettomuuden
Se että talouden tasapainottamiseksi valtio ja kunnat ovat nyt kilpaa ajamassa alas esimerkiksi teattereita, sinffonioita, yhdistyksiä, urheiluseuroja, kirjastoja, museoita sekä kansallispuistoja ja retkikohteita todistaa vain sen että niille ei todellisuudessa ole todellista tarvetta ja että myös ilmankin pystytään pärjäämään vaikka niitä ei enää olisi. Niiden ylläpitäminen on täysin vapaaehtoista mutta myös rahareikä joka syö enemmän rahaa kuin tuottaa eivätkä ne tuo merkittävää lisäarvoa palveluihin, koska niiden kohderyhmä on varsin pieni verrattuna vaikkapa kaupallisten palvelujen toimintaan. Tällainen yhteiskunnan suoraviivaistaminen ja turhista menoista luopuminen oli pelkkä ajan kysymys joka oli ennemmin tai myöhemmin pakollista jos me haluamme pysyä ihmiskuntana hengissä ja selviytyä vielä tulevaisuudessakin turvaamalla talouden.
Kommentit (99)
Kirjastot ovat tarpeettomia sillä lukemista harrastavat 50+ täti-ihmiset joilla kyllä on rahaa.
Kunnalliset kirjastot ovat jäänne ajalta jolloin ei ollut tietoverkkoja.
Jos ap:lta poistettaisiin palkka, se todistaisi ap:n palkan tarpeettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoissa voi käyttää tietoverkkoja. Muun muassa.
Tämä persulandia, missä kulttuuria ei ole, ihmiset tekevät aivottomasti pelkkää työtä riistopalkalla kehdosta hautaan on juuri se syy, miksi en ikipäivänä alennu äänestämään oikeistoa.
Jos kulttuuria aletaan arvottaa sillä perusteella, miten paljon se tuottaa, nämä ovat enemmän pihalla kuin luulinkaan. Säälittävää ja surullista.
Koska ihmisarvoiseksi elämäksi riittävät työnteko, ruuhkassa istuminen, ruokakaupassa asiointi ja jonkun aivottoman sarjan tuijottaminen telkusta.
Terveisin persut ja kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemasi alat ovat ekologisia. Ne eivät juurikaan saastuta, mutta tuottavat käyttäjilleen paljon hyvää mieltä ja terveyttä.
Hyvä mieli ja twrveys eivät ole sama asia kuin talouskasvu ja raha.
Voit ostaa kaupallista kulttuuria valtion verovaroista sinulle myönnetyllä yritystuella, jota paniikissa rääyit korona-aikana.
Persut suorittavat vihollisten puolesta suomalaisen kulttuurin tuhoamisen. Ukrainassa Venäjä joutuu asein ja ryöstöretkin tuhoamaan ukrainalaista kulttuuriperintöä. Suomessa homman hoitaa kätevästi kotimainen öyhöoikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemasi alat ovat ekologisia. Ne eivät juurikaan saastuta, mutta tuottavat käyttäjilleen paljon hyvää mieltä ja terveyttä.
Hyvä mieli ja twrveys eivät ole sama asia kuin talouskasvu ja raha.
Kulttuuripalvelut tuottavat myös paljon rahaa. Ja ennaltaehkäisevät rahan kulumista esimerkiksi mt-palveluihin.
Mitä sivistyksestä ja luonnosta, kunhan vaan ostetaan kaupallista roskaa. Mihin me suomalaista kulttuuria tarvitaan eikä meidän tarvitse tietää muistakaan kulttuureista mitään. Tyhmennytään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri tuottaa hyvinvointia, jolla jaksaa taas tehdä rahaa porvareille.
Sitä ei ole pakko pitää yllä julkisin varoin. Katsos, kaupallinen kulttuuri. Ja toisin kuin julkinen kulttuuri, jota valtio näennäisesti tarjoaa kaikille ilmaiseksi veroina varastetuilla rahoilla, vaikka itse ei käytä palvelua, niin kaupallisessa kulttuurissa maksetaan ITSE siitä mitä itse käytetään eikä kenenkään toisen puolesta.
Niin että köyhät älkööt vaivautuko? Et sitten tajunnut, et ilmaisuuden/ edullisuuden pointti on se, että jokainen saa esim. lainata ja lukea kirjoja, vaikka olisi kuinka köyhä.
Sitä varten on olemassa työpaikkoja josta saa palkaksi rahaa työpanostaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä kulttuurin osa-alue on tärkeä?
Itse en käy Suomessa taidenäyttelyissä, koska taso on niin huono.
Suomalaiset tykkäävät katsoa suomalaisia elokuvia, ja kuunnella suomalaista pop -musiikkia.
Jos pitää korkeakulttuurista, asiakas voisi maksaa siitä itse vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei ole pakko pitää yllä julkisin varoin. Katsos, kaupallinen kulttuuri. Ja toisin kuin julkinen kulttuuri, jota valtio näennäisesti tarjoaa kaikille ilmaiseksi veroina varastetuilla rahoilla, vaikka itse ei käytä palvelua, niin kaupallisessa kulttuurissa maksetaan ITSE siitä mitä itse käytetään eikä kenenkään toisen puolesta.
Niin että köyhät älkööt vaivautuko? Et sitten tajunnut, et ilmaisuuden/ edullisuuden pointti on se, että jokainen saa esim. lainata ja lukea kirjoja, vaikka olisi kuinka köyhä.
Niistä kirjoista ei makseta kunnon palkkioita kirjailijoille. Kirjastot tuottavat joka ikinen vuosi miljoonia velkaa valtiolle. Eihän kouluissakaan käytetä enää kirjoja vaan kaikki tai lähes kaikko on digimuodossa netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastot ovat tarpeettomia sillä lukemista harrastavat 50+ täti-ihmiset joilla kyllä on rahaa.
Lukemista harrastavat 70+ ihmiset, jotka ovat jo eläkkellä ja nauttivat muhkeista eläkkeistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoissa voi käyttää tietoverkkoja. Muun muassa.
Miksi et osta omaa tietokonetta vaan raahaudut kirjastoon käyttämään toisten maksamilla verorahoilla kustannettua?
Harmittaa, jos grillauspaikat jää vaille polttopuita. Mistä nyt saa ilmaiseksi kuivia klapeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä kirjoista ei makseta kunnon palkkioita kirjailijoille. Kirjastot tuottavat joka ikinen vuosi miljoonia velkaa valtiolle. Eih
Kirjastot ovat sivistyksen ytimessä. Ei ole sattumaa, että fasistit haluavat tuhota sivistyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä kirjoista ei makseta kunnon palkkioita kirjailijoille. Kirjastot tuottavat joka ikinen vuosi miljoonia velkaa valtiolle. Eih
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Myös kirjastosta voi lainata digitaalista aineistoa.
Joo. Sekä vanhusten, vammaisten, nuorison, koulutuksen, köyhien ja yleisen sivistyksen tason tarpeettomuuden. H E I L !