Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos yksin kerrostalossa asuva koiranomistaja tulee todella kipeäksi eikä pääse viemään koiraa pissalle?

Vierailija
19.11.2023 |

Ja jos hänellä ei edes ole sillä hetkellä samassa kaupungissa oleskelevat ystäviä eikä sukulaisia? Miten koiran ulkoilutus hoituu? Onko jotain palvelua josta tuollaisessa tilanteessa voi saada ulkoilutusapua? Jos ei ole, eikö sellainen olisi hyvä keksintö, vapaaehtoispohjalta, mutta koiranomistaja voisi antaa mahdollisuuksiensa mukaan rahapalkkion sisältäen matkakulut?

Tulinko nyt keksineeni loistoidean, vaikken edes ole koiranomistaja itse...

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja voi viedä lähelle koiran pissille tai pissilaatikko jossa kuivikkeita. Tai naapuri auttaa, sukulainen tulee kaukaa. Ehkä on innokkaita koiraihmisiä lähellä tai koirahoitola. Paitsi jos koira on vaarallinen rotu, sitä ei kovin nuorelle voi luovuttaa tai jos hihnaa ei saa pidettyä. Omistaja pulkkaan lämpimissä taljoissa ja koira vetää? Kelkka. No ei vaan.

Vierailija
22/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4H koiranulkoilutus palveluista voi etsiä lenkittäjää koiralle, sitten ainakin isommissa kunnissa on myös eläinsuojelu joka voi mahdollisesti auttaa, mutta en laskisi kuitenkaan sen varaan hoitopaikkaa.

Koiran voi myös sijoittaa maksulliseen koirahoitolaan, osa niistä myös hakee koiran kotoa hoitolaan. Naapureilta ja tutuiltakin voi kysyä apua jos tilanne on kriittinen ja rahaa ei ole.

Vakavasti sairaana on sekä koiran että omistajan kannalta parempi että koira pääsee hoitoon. Koira saa hoitolassa enemmän virikettä/ulkoilua ja omistaja taas saa levätä kunnolla jolloin vältetään ongelmien pitkittyminen jälkitauteineen jne.

Mitä vaativampi/hankalammin sijoitettava/suurempi koira on kyseessä, sitä tarkemmin nämä asiat kannattaa miettiä jo ennakkoon. Jos ei omaa lainkaan kavereita tai omaisia jotka voi hätätapauksessa hoitaa koiraa, se kannattaisi totuttaa johonkin tiettyyn hoitolaan ja hoitolan pitäjään, joka sitten on jo entuudestaan koiralle tuttu jos ilmenee äkillinen tarve. Eli koiraa olisi hyvä silloin tällöin viedä hoitolaan vaikka viikonlopuksi jotta paikka tulee sille tutuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin tulee lopettaa. Ompahan yksi rakki vähemmän.

Vierailija
24/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei hirveästi uskalla tuntemattomiin luottaa.  Eli en ihan kenen tahansa naapurin oven taakse menisi pyytämään apua.

Kyllä siihen aina jonkun luulisi kuitenkin löytyvän, ihan tutuista tai läheisistä.  Aika pahasti sairas saa olla, ettei ollenkaan voisi koiraansa ulkoiluttaa.

Meillä onneksi riittäisi kun avaisi oven.  Koira kävisi ihan itse pihamaalla ja itse tulisi sisällekin.  Kesällä kun pidetään ovia auki, se ramppaakin ihan itsekseen sisään ja ulos.

Asutaan korvessa.

Vierailija
25/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin sairas ettei pääse koiraa viemään ulos. Koronassa kuume nousi vain 38 asteeseen ja pystyin viemään koiran ulos. Joten tiedän tämän varmuudella omasta kokemuksesta.

Mullapa nousi vaan 37,1 asteeseen.  Minäpäs se käytiinkin koiran normaali parin kilometrin lenkillä.  Ihan varmasti kaikki muutkin pystyy ainakin kolme kilometriä kun mulla huono kunto muutenkin,

Vierailija
26/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei hirveästi uskalla tuntemattomiin luottaa.  Eli en ihan kenen tahansa naapurin oven taakse menisi pyytämään apua.

Kyllä siihen aina jonkun luulisi kuitenkin löytyvän, ihan tutuista tai läheisistä.  Aika pahasti sairas saa olla, ettei ollenkaan voisi koiraansa ulkoiluttaa.

Meillä onneksi riittäisi kun avaisi oven.  Koira kävisi ihan itse pihamaalla ja itse tulisi sisällekin.  Kesällä kun pidetään ovia auki, se ramppaakin ihan itsekseen sisään ja ulos.

Asutaan korvessa.

Oli kyse tutummista naapureista jotka osaavat toimia koirien kanssa. Ei joku random.

Vierailija
27/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin palveluna eräältä opiskelijalta jonkun portaalin kautta. Maksoin hänelle 20€/h lenkittämisestä ja hän sai päättää, että kuinka kauan lenkkeilytti tai vietti aikaa koiran kanssa. Kävi tuon jälkeen lenkkeilyttämässä myös mun työpäivien aikana kun hänellä oli halua ja intoa. Annoin kotini avaimet. Olin todella tyytyväinen ja kai hänkin oli. :)

28/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä silloin pitää soittaa johonkin eläinsuojeluyhdistykseen, että tulevat hakemaan koiran pois

Vierailija
29/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki koiraa tai kissaa jos sinulla ei tukiverkostoa tai  rahaa maksaa eläimen hoidosta hoitolat,ulkoiluttajat ymm.Kyllä saat koiran tai kissan hoiton myös eläinsuojelu yhdistys sairauden takia: Mutta Maksat siitäkin heille,heidän taksojen mukaan.

Vierailija
30/71 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytetty naapuriapuna naapurin koiraa lenkillä jos omistaja sairas. Joskus naapurilla taisi olla asunnon seinällä minun nimi ja puhnumero sekä kommentti soita tästä naapuriin koiran hoitajalle tarvittaessa. Oli omistajalla usein ambulanssikeikkoja ja koira aika arvaamaton vieraille. no aina kykeni kyllä itse sitten soittamaan minut paikalle että ambulanssi henkilökunta pääsi hommiin ilman ongelmaa vihaisesta koirasta. Mutta varalta tieto oli näkyvillä.

ja tutuille koira oli ihan kiltti eli minä pystyin hoitamaan helposti.

Vierailija
31/71 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lailla kieltää koirien ottaminen kerrostaloon.

Vierailija
32/71 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen asia miten koiran asiat järjestyvät jos itselle sattuu jotain täytyy miettiä ennen kuin sen koiran hankkii. 

Vierailija
33/71 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa koiralle voi raottaa sen verran ovea, että koira pääsee aitaukseen kirmaamaan. :)

Vierailija
34/71 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää nää ennenkuin ottaa koiran.

Vierailija
35/71 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessanlattialle voi päästää jos ei ole ketään joka auttaa sairasta

Vierailija
36/71 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luvattiin apua koiran hoitoon, mutta

sitten en sitä apua saa ( määrätyistä syistä).

Tuntuu pahalta, koska joudun polvileikkaukseen.

Vierailija
37/71 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän dogwalker palveluita. Naapurit ovat myös lupautuneet auttamaan tarvittaessa. 

Vierailija
38/71 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pois!

Vierailija
39/71 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa koiralle voi raottaa sen verran ovea, että koira pääsee aitaukseen kirmaamaan. :)

Teen ihan samoin vaikka asun kerrostalossa. Meillä on aidattu piha ja pissatan koiran pihalla, jos en pääse sitä jostain syystä ulkoiluttamaan. Tämä siis vain hätätapauksissa, muuten kyllä lenkitän koirani normaalisti. 

Vierailija
40/71 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut tekevät elämästään hankalaa.

Kehotan aloittajaa miettimään ihmisiä, joilla on esimerkiksi tallillinen hevosia, pieniä lapsia, puulämmitys ja mies reissutöissä. Nekin sairastuvat toisinaan ja selviävät, joten eiköhän ole ihan mahdollista saada korkeintaan muutama kymmen kiloa painava koira tarpeilleen pihalle muutaman metrin päähän talosta muutaman kerran vuorokaudesta. Pitkää lenkkiä ei silloin tietenkään tehdä, mutta koira selviää kyllä pari päivää ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän