Mitä jos yksin kerrostalossa asuva koiranomistaja tulee todella kipeäksi eikä pääse viemään koiraa pissalle?
Ja jos hänellä ei edes ole sillä hetkellä samassa kaupungissa oleskelevat ystäviä eikä sukulaisia? Miten koiran ulkoilutus hoituu? Onko jotain palvelua josta tuollaisessa tilanteessa voi saada ulkoilutusapua? Jos ei ole, eikö sellainen olisi hyvä keksintö, vapaaehtoispohjalta, mutta koiranomistaja voisi antaa mahdollisuuksiensa mukaan rahapalkkion sisältäen matkakulut?
Tulinko nyt keksineeni loistoidean, vaikken edes ole koiranomistaja itse...
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä viedään koira ulos vaikka sitten 40 asteen kuumeessa tai käsi tai jalka kipsattuna. Kokemusta on.
Kannattaisi ehkä tutustua naapureihin niin saattaisi löytyä apua.
Heittomerkeissä naapuri on muka tarkoittavinaan hyvää ja vie koiran ulos, mutta oikeasti myrkyttää koiran tai pahoinpitelee sen. Sama pätee heittomerkeissä muka hyvää tarkoittaviin naapureihin, jotka muka käyvät ruokakaupassa puolestasi jos olet koronassa. Oikeasti myrkyttävät ruoan.
Onko sinulla enemänkin noita harhoja? ( Huom. kysymys on ilman mitään heittomerkkejä)
Olen joskus ollut niin sairas, että olen kiertänyt taloyhtiön pihaa piha-aidasta kiinni pitäen (paha verenpaine+huimaus, ei humala), jotta koirani on saanut tehtyä tarpeensa. Pitempi ulkoilu oli mahdotonta muutamaan päivään. Yksinäisen on vain pystyttävä.
Nykyään löytyy hoitoapua erilaisten alustojen kautta. On appeja joiden kautta saa hoitajia ja Facebookista löytyy varmasti myös.
🇺🇦🇮🇱
Jos hankkii koiran yksin, pitää olla riittävästi (monta) ihmistä jotka auttaa tarvittaessa.
Muuten koiraa ei oteta.
yleensa paikkakunnan keskusteluryhmssa facebookissa loytyy auttajia, ainakin pienta korvausta vastaan
Molemmat kädet kipsissä. Laitoin itselle juoksuvyön ja siihen karabiinihakasilla kahden pienen koiran hihnat kiinni. Käsien alhaalla pitäninen ja heiluttelu teki häijyä, joten toinen käsi oli kipsin kanssa kantositeessä ja toista pidin tavallaan rinnan päällä. Hyvin pystyi käymään sellaisia kilometrin max kahden lenkkejä, kunhan vähän varoi.
Influenssan pahimmat kaksi päivää sisko käytti koirat kerran päivässä oikealla lenkillä. Itse pystyin käyttämään aamulla ja illalla viitisen minuuttia, että tekivät tarpeet.
Meillä naapurin vanha rouva ulkoiluttaa mielellään, käy välillä pyytämässä meidän rotikkaa "mummolaan" vaikka oltais ihan terveenäkin. :D
Olen ulkoiluttanut koiraa jalka murtuneena, koira hiihtovyössä, itse keppien varassa. Näin mentiin muutama kuukausi.
Olen ulkoiluttanut koiraa jalka kipsissä keppien kanssa, olkavarsi murtuneena, influenssassa ja koronassa. Pahin oli kyllä noro mutta koira pääsi ulos silloinkin.
Todella epä empaattisia mielipiteitä täällä. Vai että kaikilla on " pakko" olla niitä turvaverkkoja? Se nyt vaan on sillälailla että kaikilla niitä ei vaan ole.
Mun kissa kävelee ulkona. Menee innoissaan sinne sun tänne eteenpäin kun valjastellaan, ei pelkää autoja eikä koiria eikä pyöriä eikä ihmisiä.