Ihmiset jotka tarjoavat leipomista tai kävelylenkkiä lääkkeeksi masennukseen.. ihmiselle joka ei pysty edes suihkuun raahautumaan
Jos itsensä peseminen on jo liikaa niin millä voimavaroilla tämä ihminen vaivaisi pullataikinaa
Kommentit (1272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten vain sivuuta ihmisten "käskyjä" ja jatka elämääsi haluamallasi tavalla?
En oikein ymmärrä tuota kysymystä. Se sisältää väittämän että minä en sivuuttaisi komentelijoiden käskyjä. Etkö sinä ymmärrä lukemaasi, vai oletko oikeasti vähän tyhmä. Niinhän minä juuri teen. Jos minua komennellaan, niin en tottele, sanon etten ota sinulta käskyjä vastaan. Sitten käskyttäjän naama venähtää ja hän on hämillään. Minä hymyilen sisäisesti ja jatkan omaa elämääni.
On erittäin tärkeää sanoa komentelijalle, että ei ota häneltä käskyjä vastaan, eikä hän ole mikään pomo minulle, ja että tuo on inhottavaa käytöstä. Jos vain on hiljaa ja nöyristelee, niin eihän se mulkero ymmärrä käyttäytyneensä väärin, eikä voi siten muuttaa typerää käytöstään parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksatte tuntitolkulla olla koneella, kirjoitella vauvapalstalle tai pelata pelejä niin kyse ei ole siitä ettekö jaksa vaan olette netti addikteja jotka eivät tee mitään muuta kuin hakevat sitä dopamiinia netistä ja peleistä.
Netissä roikkuminen ei vaadi mitään. Sopivan passiivista hommaa, onnistuu suoraan sängystä. Vain keino tappaa aikaa.
Kyllähän se vaatii paljonkin aivotyötä palstoilla täällä. Sekä sormityötä. Sen kaiken voisi käyttää fiksumminkin. Mutta addiktihan yleensä keksii aina kootut selityksensä, miksi ei voi tehdä muuta kuin juuri sitä mihin on koukussa.
Ehkä sinulta sitten vaatii normaalia enemmän.
Veikkaan, että olet matalasti koulutettu, kun et tiedä tuon vertaa 😄.
Tai sitten tosiaan se nettiaddikti.
"Miksi et sitten vain sivuuta ihmisten "käskyjä" ja jatka elämääsi haluamallasi tavalla?
En oikein ymmärrä tuota kysymystä. Se sisältää väittämän että minä en sivuuttaisi komentelijoiden käskyjä. Etkö sinä ymmärrä lukemaasi, vai oletko oikeasti vähän tyhmä. Niinhän minä juuri teen. Jos minua komennellaan, niin en tottele, sanon etten ota sinulta käskyjä vastaan. Sitten käskyttäjän naama venähtää ja hän on hämillään. Minä hymyilen sisäisesti ja jatkan omaa elämääni.
On erittäin tärkeää sanoa komentelijalle, että ei ota häneltä käskyjä vastaan, eikä hän ole mikään pomo minulle, ja että tuo on inhottavaa käytöstä. Jos vain on hiljaa ja nöyristelee, niin eihän se mulkero ymmärrä käyttäytyneensä väärin, eikä voi siten muuttaa typerää käytöstään parempaan."
Sinähän nimenomaan et sivuuta niitä, vaan sinä päinvastoin takerrut niihin, ja muutat omaa toimintaasi juuri niiden perusteella. Se ei ole sivuuttamista. Olettaen, että olet tuo joka täällä niistä "käskyttämisistä" ja "määräilyistä" raivosi. Sinä et ymmärrä mitä sana sivuuttaa tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksatte tuntitolkulla olla koneella, kirjoitella vauvapalstalle tai pelata pelejä niin kyse ei ole siitä ettekö jaksa vaan olette netti addikteja jotka eivät tee mitään muuta kuin hakevat sitä dopamiinia netistä ja peleistä.
Netissä roikkuminen ei vaadi mitään. Sopivan passiivista hommaa, onnistuu suoraan sängystä. Vain keino tappaa aikaa.
Kyllähän se vaatii paljonkin aivotyötä palstoilla täällä. Sekä sormityötä. Sen kaiken voisi käyttää fiksumminkin. Mutta addiktihan yleensä keksii aina kootut selityksensä, miksi ei voi tehdä muuta kuin juuri sitä mihin on koukussa.
Veikkaan, että olet mata
Tiedän kyllä, mitä netin käytön vaativuudesta sanotaan, mutten koe sitä vaativaksi omalla kohdallani. Heittämällä helpoimmasta päästä, mitä ajanviettotapoihin tulee.
Kun asioita ja toisten huonoa ja alistavaa ja rajoja rikkovaa käytöstä riittävän pitkään vain sivuuttaa ja jättää huomiotta, alkaakin masennus sitten kolkutella ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että olet mata
No sinä et ole ainakaan itse mikään korkeasti koulutettu tai millään tavalla sivistynyt ihminen. Mieleltäsi häiriintynyt trolli olet hymiöinesi. Joku lapsena pari kertaa maahan pudotettu tapaus, kenen pitää masentuneiden ketjussa rääpiä päätään, kun yliopistossa eivät sinun kirjoitelmiasi suostu lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun asioita ja toisten huonoa ja alistavaa ja rajoja rikkovaa käytöstä riittävän pitkään vain sivuuttaa ja jättää huomiotta, alkaakin masennus sitten kolkutella ovella.
Joo. Ja se käytös on voinut olla usean sukupolven ajan kulkeva käytösmalli perheessä, eikä sitä ole osannut lapsena kyseenalaistaa. Sitä on vaan luullut, että noin minua saa kohdellakin, kun muitakin kohdellaan tässä suvussa noin rumasti.
Sitten terapiassa selitetään, että ei ei kyllä minulla oli ihan normaali ja hyvä lapsuudenperhe, en vaan tiedä mikä minussa on vikana.
"Tiedän kyllä, mitä netin käytön vaativuudesta sanotaan, mutten koe sitä vaativaksi omalla kohdallani. Heittämällä helpoimmasta päästä, mitä ajanviettotapoihin tulee."
Juu, onhan se ns helppoa tekemistä, siihenhän pystyy ihan taaperoikäinen lapsikin. Mutta nyt ei ole siitä kyse. Et taida tietää netin käytön ja aivojen välisestä suhteesta juuri mitään.
On erittäin tärkeää sanoa komentelijalle, että ei ota häneltä käskyjä vastaan, eikä hän ole mikään pomo minulle, ja että tuo on inhottavaa käytöstä. Jos vain on hiljaa ja nöyristelee, niin eihän se mulkero ymmärrä käyttäytyneensä väärin, eikä voi siten muuttaa typerää käytöstään parempaan."
Sinähän nimenomaan et sivuuta niitä, vaan sinä päinvastoin takerrut niihin, ja muutat omaa toimintaasi juuri niiden perusteella. Se ei ole sivuuttamista. Olettaen, että olet tuo joka täällä niistä "käskyttämisistä" ja "määräilyistä" raivosi. Sinä et ymmärrä mitä sana sivuuttaa tarkoittaa.
Näistä lainauksista ei ota selvää, montako ihmistä on ollut kirjoittamassa. Joten todetaan vain asiaa sivuten, että itselleni oli olennaisen tärkeää lamaavassa masennuksessa trauman jälkeen, että en vain sivuuttanut sitä, vaan toimin sen suhteen. Vasta sitten sain aidosti vapauden asialta. En toki suosittele haastamaan erittäin väkivaltaista tai vaarallista ihmistä, silloin on löydettävä jotkut muut keinot purkaa alistuminen pois kehosta ja mielestä.
Näiden "lähde lenkille, ihan pienikin lenkki riittää" -neuvojen lukemisesta tulee samanlainen olo kuin silloin, kun joutuu ammatti-ihmisenä kuuntelemaan maallikkoa, joka uskoo tietävänsä alasta hurjan paljon. Yhdellä sanalla tai lauseella tai edes esseellä ei voi oikoa laajoja ja perusteellisia virhekäsityksiä, mikä taas antaa maallikolle pontta oman tietomäärän yliarvioimiseen.
Sellainen masentunut, joka oli alun perin tämän ketjun aiheena (ei tietenkään ole masentunut ammatikseen), tunnistaa tunteen. Tunnistaa myös ulkopuoliset neuvojat (täysin maallikot) ja ne, jotka joskus ovat olleet pikkuisen masentuneita ja näpsäyttäneet itsensä takaisin pirtsakoiksi (kansanopistotason harrastelijat). Ihan turha niiden kanssa on jankuttaa sen jälkeen, kun tiedon taso on heikoksi havaittu.
"No sinä et ole ainakaan itse mikään korkeasti koulutettu tai millään tavalla sivistynyt ihminen. Mieleltäsi häiriintynyt trolli olet hymiöinesi. Joku lapsena pari kertaa maahan pudotettu tapaus, kenen pitää masentuneiden ketjussa rääpiä päätään, kun yliopistossa eivät sinun kirjoitelmiasi suostu lukemaan."
Siellä kolahti 😁.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän nimenomaan et sivuuta niitä, vaan sinä päinvastoin takerrut niihin, ja muutat omaa toimintaasi juuri niiden perusteella. Se ei ole sivuuttamista. Olettaen, että olet tuo joka täällä niistä "käskyttämisistä" ja "määräilyistä" raivosi. Sinä et ymmärrä mitä sana sivuuttaa tarkoittaa
Ai sivuuttamista on totella kun toinen komentaa.
Minä menen uimaan, lenkille, hiihtämään silloin kun minä haluan, en silloin kun toinen haluaa. Minun haluamiseni lakkaa välittömästi komentelun seurauksena, jolloin en tietenkään mene, kun en enää halua.
Vastaapa nyt vihdoinkin, että HALUATKO SINÄ TOTELLA KOMENTELIJAA?
Tuleeko sinulle kiva hiihtolenkki jos sinulle käsken rumasti, että alapa plösöpeffa laittaa monoa jalkaan ja raahaa tuo ruhosi nyt sinne ladulle, hopi hopi, alapa totella. Onko kiva mennä sitten sinne hiihtolenkille.
Minusta ei ole, vaan se on nöyryyttäävää ja alentavaa. Minä menen sinne sitten myöhemmin, kun olen pyyhkinyt moukan komentelut mielestäni.
Mikä siinä on kun et osaa yksinkertaiseen kysymykseen sinäkään vastata. TYKKÄÄTKÖ KUN SINUA KOMENNETAAN. KYLLÄ VAI EI?
Jos et edes tuohon osaa vastata, niin mikset painuisi hevon vattuun täältä päkättämästä?
Vierailija kirjoitti:
"Tiedän kyllä, mitä netin käytön vaativuudesta sanotaan, mutten koe sitä vaativaksi omalla kohdallani. Heittämällä helpoimmasta päästä, mitä ajanviettotapoihin tulee."
Juu, onhan se ns helppoa tekemistä, siihenhän pystyy ihan taaperoikäinen lapsikin. Mutta nyt ei ole siitä kyse. Et taida tietää netin käytön ja aivojen välisestä suhteesta juuri mitään.
Eikä tarvitse tietääkään tietääkseni, ettei se, että jaksan aamulla kääntää kylkeäni, napsauttaa läppärin päälle ja aivottomasti surffailla netissä välillä nukahdellen (toista kuukautta peseytymättömänä) tarkoita, että voisin tästä samalla energialla pompahtaa elämään normaalia elämää. Mutta jatka sinä niiden tutkimustesi tihruamista ja pidä uskomuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän nimenomaan et sivuuta niitä, vaan sinä päinvastoin takerrut niihin, ja muutat omaa toimintaasi juuri niiden perusteella. Se ei ole sivuuttamista. Olettaen, että olet tuo joka täällä niistä "käskyttämisistä" ja "määräilyistä" raivosi. Sinä et ymmärrä mitä sana sivuuttaa tarkoittaa
Ai sivuuttamista on totella kun toinen komentaa.
Minä menen uimaan, lenkille, hiihtämään silloin kun minä haluan, en silloin kun toinen haluaa. Minun haluamiseni lakkaa välittömästi komentelun seurauksena, jolloin en tietenkään mene, kun en enää halua.
Vastaapa nyt vihdoinkin, että HALUATKO SINÄ TOTELLA KOMENTELIJAA?
Tuleeko sinulle kiva hiihtolenkki jos sinulle käsken rumasti, että alapa plösöpeffa laittaa monoa jalkaan ja raahaa tuo ruhosi nyt sinne ladulle, hopi hopi, alapa
Kuten sanoin: et edes ymmärrä mitä se koko sana tarkoittaa. Olet naurettava. Tee kerrankin jotain hyödyllistä ja sivistää itseäsi; Googlaa sana sivuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse tietääkään tietääkseni, ettei se, että jaksan aamulla kääntää kylkeäni, napsauttaa läppärin päälle ja aivottomasti surffailla netissä välillä nukahdellen (toista kuukautta peseytymättömänä) tarkoita, että voisin tästä samalla energialla pompahtaa elämään normaalia elämää. Mutta jatka sinä niiden tutkimustesi tihruamista ja pidä uskomuksesi.
Valintansa kullakin...
Miten tyhmä pitää ihmisen olla jos ei ymmärrä, että toisia ei komennella ja käskytetä, ellei olla jossain intissä tai vastaavassa laitoksessa.
Onko teillä minkään näköisiä sosiaalisia taitoja, tai ymmärrystä alkeellisistakaan käytöstavoista?
Pidättekö oikeasti normaalina ja hyväksyttävänä käytöksenä sitä, että toista komennetaan (aikuista normaaliälyistä ihmistä)?
Niinkö teillä kotona toimitaan, ja niinkö te toimitte itsekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintansa kullakin...
Niinpä, kun ei enää muuta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse välttämättä ole myöskään masennuksestakaan, jos jaksaa taistella niin kovasti muiden mielipiteitä ja kokemuksia vastaan. Niin sitkeitä masentuneita täällä että harmillista jos sitä kaikkea intoa ja taistelutahtoa ei käytetä parantumisyrityksien jatkamiseen.
Oletpa tyhmä. Itse en ole täällä tuntitolkulla ollut, vaan käynyt välillä pesemässä pyykkiä, imuroinut ja kahteen otteeseen ulkona.
Mistä sinä sait päähäsi, että täällä joku on tuntikausia putkeen? Oletko itse täällä koko ajan?
Etkö tajua miten tyhmä olet.
Keskustelutyylistä ei ole kovin vaikea tunnistaa, että joku/jotkut samat henkilöt jaksaa tuoda omia mielipiteitään vahvasti ilmi. Tarmokkaalta vaikuttaa, mutta voi olla että minä tyhmä olen väärässäkin. Sitä en ole väittänyt että täällä tunteja olet ollut.
Kyllä se vaatii sekä se uuvuttaa aivoja enemmän kuin mikään muu.