Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka tarjoavat leipomista tai kävelylenkkiä lääkkeeksi masennukseen.. ihmiselle joka ei pysty edes suihkuun raahautumaan

Vierailija
19.11.2023 |

Jos itsensä peseminen on jo liikaa niin millä voimavaroilla tämä ihminen vaivaisi pullataikinaa

Kommentit (1272)

Vierailija
821/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että nassekiusaajaa ketuttaa kun ei saakaan enää alistettua! :D :D :D

Elämäni paras päätös oli poistaa nassekiusaaja elämästäni. Olisittepa nähneet miten se itki, "ei en ole ikinä sinusta puhunut muille pahaa ja jos olenkin niin en ole tarkoittanut sitä!" Haha.

Onko mahdollista että tämä henkilö ei todella ollut puhunut pahaa sinusta tai ole tarkoittanut mitään pahaa sinulle?

On puhunut oikeasti, kuulin luotettavalta taholta. Tuossahan hän myös itse myönsi puhuneensa mutta "ei ollut tarkoittanut". Hän sanoi nuo samat pahat ajatukset myös minulle päin naamaa, vuosikymmenet, en ollut tiennyt että hän puhuu niistä myös muille. Hän myös alensi minua jatkuvasti ja mollasi. Vasta terapian myötä ymmärsin että tuollainen käytös ei ole ok eikä minun tarvit

"En dg ketään narsistiksi--"

Mutta kuitenkin diagnosoit 🙄.

Vierailija
822/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaiken mennä sinulle mieluisimmalla tavalla? Jopa toisen sairauden? Pitääkö syöpäsiraankin voittaa taistelu syöpää vastaan? Tuo on toinen, missä sairasta syyllistetään.

Hyvä huomio. Pohjimmiltaan neuvojanassen taustalla on juuri tämä, asioiden pitää mennä hänelle mieluisimmalla tavalla. Hän tietää jopa lääkäriä ja lentäjää paremmin miten heidän työnsä tulisi tehdä. Yritetään saada muut omaan hallintaan, vähän tulee mieleen Hyacinth pokka pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä tunnen asioista näin ja uskon, että minun parantumistani voisi auttaa, jos käyttäytyisit tavalla X sen sijaan, että käyttäydyt tavalla Y"

vs.

"Vittusaatana, et sä mitään ymmärrä millaista masennus on, painu nyt helvettiin neuvojesi kanssa."

Suositteletko samaa jos joutuu riskauksen uhriksi:

Minusta tuntuu ikävälle kun työnnät sinne, olisi kivempaa jos et työntäisi.

vai

Painu helvettiin! raivoisasti

No just joo, sekoita vielä vähän vellejä ja puuroja sekaisin.

Vierailija
824/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sinne terapiaan mennään siksi, että on puurit ja vellit sekaisin. On ollut elämässä tapahtumia, joiden seurauksena ei reagoi, kun pitäisi ja reagoi taas toisaalta jostain muusta turhaan.

Vierailija
825/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Helpompaahan se on rypeä itsesäälissä ja olla tekemättä mitään.

Se että laitan rajat sinunkaltaisillesi ja lopetan tekemästä mitä sinä ja muut haluavat minun tekevän ja alan kuunnella itseäni  ja omia tarpeitani ei ole itsesäälissä rypemistä. Teen koko ajan jotain, ihan jotain sellaista mitä itse päätän ja haluan tehdä, et sinä. Lällällää.

Hyvä!

Minun aktivoitumistani ja sinne takaisin liikuntaharrastuksen pariin päätymistä oikeasti jarrutti, se että kun komennetaan, käsketään ja päkätetään, että Minäpä tässä nyt käsken, että tee sitä tee tätä, sinun pitää sinun täytyy ja on nyt toteltava, niin silloin ei ainakaan huvita lähteä sinne lenkille.

Vaikka jo oma aloitteisesti olisit ollut lähdössä vaikka uimaan, ja sitten joku alkaa käskemään ja komentelemaan, että alappas nyt liikkua, niin silloin ne vähäisetkin halut torppaantuu siihen.

Ei ole enää kiva mennä uimaan, kun se on moukkamaisen komentelijan tottelemista, eikä oman itsen takia.

Kuulostat ihan kiukuttelevalta uhmaikäiseltä.

Vierailija
826/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä tunnen asioista näin ja uskon, että minun parantumistani voisi auttaa, jos käyttäytyisit tavalla X sen sijaan, että käyttäydyt tavalla Y"

vs.

"Vittusaatana, et sä mitään ymmärrä millaista masennus on, painu nyt helvettiin neuvojesi kanssa."

vai

No mielestäni se, että joku haluaa auttaa sinua parantumaan masennuksesta ei ole ihan verrattavissa raiskaukseen...

Vierailija
827/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaiken mennä sinulle mieluisimmalla tavalla? Jopa toisen sairauden? Pitääkö syöpäsiraankin voittaa taistelu syöpää vastaan? Tuo on toinen, missä sairasta syyllistetään.

Hyvä huomio. Pohjimmiltaan neuvojanassen taustalla on juuri tämä, asioiden pitää mennä hänelle mieluisimmalla tavalla. Hän tietää jopa lääkäriä ja lentäjää paremmin miten heidän työnsä tulisi tehdä. Yritetään saada muut omaan hallintaan, vähän tulee mieleen Hyacinth pokka pitää.

Mikä ihmeen pakkomielle sulla on johonkin nassesetään? Taitaa päästä vipata pahemminkin...

Vierailija
828/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostat ihan kiukuttelevalta uhmaikäiseltä."

Ennemmin tai myöhemmin se oma autonomia on haettava. Sehän ei ole kenenkään oma vika, jos ympäristö ei ole sitä ajallaan mahdollistanut.

Vierailija
829/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on diagnosoitu vakava masennus, ja ihmettelen kyllä suuresti, kuinka kaikkitietävästi ja ylimielisesti masentuneet täällä käyttäytyvät. Kaikki asiallisetkin neuvot, joita ammattilaisetkin yleensä suosittelevat, todetaan hölynpölyksi. Minkään hoitokeinon toimivuutta et voi varmuudella tietää ennen kuin olet kokeillut sitä, ja vaikka jokin keino ei ole sopinut sinulle itsellesi, se voi silti auttaa jotakuta toista parantumaan. Erityisesti se, että ei oteta yhtään vastuuta omasta parantumisesta, on todella vaarallista oman terveyden kannalta. 

Minä kyllä luotan enempi hoitotahoon kuin av-psykologiin jonka neuvo on: masentunut on masentunut koska juo viinaa ja syö roskaruokaa eikä viitsi tehdä mitään masennus paranee kun lopettaa nuo.

Kiitos vaan.

t. roskaruokaa viimeksi 80-luvulla, alkoa en juo ja teen enemmän kuin vointi sallisi<

Tuskinpa kukaan av-mamma neuvoo sinua olemaan juomatta alkoa tai syömättä roskaruokaa, jos kerrot että et sellaista harrasta. Suhtaudut kovin mustavalkoisesti täällä esitettyihin kommentteihin. Varmaan maalaisjärjellä ymmärrät että tuollaiset kommentit ei ole sinulle suunnattuja, jos ne eivät kosketa sinua.

Uskotko itse siihen että alkolla ja roskaruoalla ei ole masennukseen vaikutusta? 

Vierailija
830/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vs.

vai

No mielestäni se, että joku haluaa auttaa sinua parantumaan masennuksesta ei ole ihan verrattavissa raiskaukseen...

Juu, ei raiskaukseen, mutta silti rajattomuutta on sekin, että JOKU haluaa auttaa minua parantumaan masennuksesta. Minä voin heittää tänne ideoita, jos joku kokee haluavansa kokeilla niitä, mutta en kyllä voi alkaa haluta parantaa täällä ketään ja ymmärrän, jos haluaisin, että halun kohde saattaisi olla aiheesta eri mieltä. 

Vierailija
831/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle masentunut pitäisi sitten sanoa? Toivottovasti saat lääkkeitä, terapiaa ja voi voi. Sekö on oikea vastaus, jos joku valittaa masennusta?

Jokainen puhuu oman kokemuksensa pohjalta. Jos sen ymmärtää ja hyvääksyy, voi eläminenkin olla helpompaa. En mäkään tykkää kuunnella, kun joku valittaa olevansa masentunut ja olettaa että joku ulkopuolinen taho korjaa kaiken. Paljon mielummin kuuntelen sitä kun joku kertoo että on joku vaikeus mutta ponnistelee siitä pois tekemällä jotain itse. .

Jos minä kerron vaikka syöpäsairaalle että minun siskoni parani samankaltaisesta syövästä kokeilemalla tätä uutta hoitomuotoa, joka on saatavilla Ruotsissa, tarkoittaako se sitä, että haluan hänen hakeutuvan mainitsemaani hoitoon miellyyttäkseni minua vai haluanko kenties ihan vaan yksinkertaisesti auttaa häntä ilman sen kummempia motiiveja ja salaliittoteorioita?

Vierailija
832/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle masentunut pitäisi sitten sanoa? Toivottovasti saat lääkkeitä, terapiaa ja voi voi. Sekö on oikea vastaus, jos joku valittaa masennusta?

Jokainen puhuu oman kokemuksensa pohjalta. Jos sen ymmärtää ja hyvääksyy, voi eläminenkin olla helpompaa. En mäkään tykkää kuunnella, kun joku valittaa olevansa masentunut ja olettaa että joku ulkopuolinen taho korjaa kaiken. Paljon mielummin kuuntelen sitä kun joku kertoo että on joku vaikeus mutta ponnistelee siitä pois tekemällä jotain itse. .

Jos minä kerron vaikka syöpäsairaalle että minun siskoni parani samankaltaisesta syövästä kokeilemalla tätä uutt

Jos hän on jo siinä kunnossa, että hän on vuoteenomana eikä jaksa tai pysty enää mitenkään itse hankkimaan tuota hoitoa niin vähän turhanpäiväistä. Ja siinä on eronsa, miten asiansa esittää. Jos varovasti joskus heittää jonkun idean, toista kunnoittaen, on eri kuin tuputtaa koko ajan pakkoajatusta pikaisesta paranemisesta. 

Omista ystävistä huomaan, että he, joita ärsyttää sairastamiseni ja sen kestäminen, ovat ottaneet etäisyyttä. Varmaan parempi niin meille molemmille osapuolille. Ei sitten lipsahtele heiltä mitään vahingossa. 

Vierailija
833/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näillä jotain vainoharhoja? Pelkäävät että ihmiset valtaavat mielen ja aivopesevät puheillaan? 

Vierailija
834/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi olla sanomatta yhtään mitään. Ja se on parempi vaihtoehto, jos ei ole varma että se toisen olotila on sama kuin itsellä silloin, kun välillä vähän väsyttää, laiskottaa tai vtuttaa. Hyvä lähtökohta on kannustaa masentunutta menemään tutkimuksiin eikä suhtautua alentuvasti.

Kroonisen masennuksen kohdalla pitää aina poissulkea ensin neurologiset ja hormonaaliset syyt. Toisekseen selvitetään psykologiset taustat, juuri esim. tunne-elämän hallintaan liittyvät ongelmat, tarkemmin. Lääkitys+terapia sitten tämän pohjalta.

Ja kyllä, meillä on 100% oikeus olla vihaisia silloin, kun meidän oireisiin jatkuvasti tarjotaan jotain Maria Nordin-tason huuhaa-apua - nämä "niskasta kiinni" ohjeet ovat ihan yhtä hlvetin vaarallisia jos taustalla onkin fysiologinen syy. Mm. kilpirauhasen toimintahäiriö voi hoitamattomana johtaa kuolemaan. Tyroksiinin loppuessa elintoiminnot sammuu, eikä siinä lenkkeillyt auta.

Vierailija
835/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vs.

vai

Juu, ei raiskaukseen, mutta silti rajattomuutta on sekin, että JOKU haluaa auttaa minua parantumaan masennuksesta. Minä voin heittää tänne

Taidat kuitenkin haluta parantaa neuvojanasset. Vai miksi yrität neuvoa heitä olemaan neuvomatta? 

Vierailija
836/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi olla sanomatta yhtään mitään. Ja se on parempi vaihtoehto, jos ei ole varma että se toisen olotila on sama kuin itsellä silloin, kun välillä vähän väsyttää, laiskottaa tai vtuttaa. Hyvä lähtökohta on kannustaa masentunutta menemään tutkimuksiin eikä suhtautua alentuvasti.

Kroonisen masennuksen kohdalla pitää aina poissulkea ensin neurologiset

Ei kannata tulla foorumille jos ei halua että kukaan sanoo sinulle mitään. Täällä on tarkoitus keskustella.

Mikä raivo siitä repeää jos kannustaa tutkimuksiin, kun täällä on nimenomaan niitä masentuneita jotka kaiken on kokeillut ja todennut että mikään ei tuo parannusta? 

Vierailija
837/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Helpompaahan se on rypeä itsesäälissä ja olla tekemättä mitään.

Se että laitan rajat sinunkaltaisillesi ja lopetan tekemästä mitä sinä ja muut haluavat minun tekevän ja alan kuunnella itseäni  ja omia tarpeitani ei ole itsesäälissä rypemistä. Teen koko ajan jotain, ihan jotain sellaista mitä itse päätän ja haluan tehdä, et sinä. Lällällää.

Hyvä!

Minun aktivoitumistani ja sinne takaisin liikuntaharrastuksen pariin päätymistä oikeasti jarrutti, se että kun komennetaan, käsketään ja päkätetään, että Minäpä tässä nyt käsken, että tee sitä tee tätä, sinun pitää sinun täytyy ja on nyt toteltava, niin silloin ei ainakaan huvita lähteä sinne lenkille.

Vaikka jo oma aloitteisesti olisit ollut lähdöss

"Kuulostat ihan kiukuttelevalta uhmaikäiseltä."

Olen aikuinen ihminen. Tykkäätkö sinä että sinua komennellaan, käskytetään, määräillään, ja että sinulle puhutaan alentavaan sävyyn?

Tekeekö mieli heti totella, kun toinen käskyttää ja määräilee?

Vierailija
838/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella lapsellista jättää tekemättä asioita ihan vaan siksi, ettei kukaan erehtyisi luulemaan että tottelet heidän neuvojaan.

Kova uhoaminen että teet just sitä mitä haluat, mutta samaan hengenvetoon kuitenkin toteat että jos joku käskee tai neuvoo, niin et varmasti tee sitä. Sehän tarkoittaa sitä että annat muiden sanomisten ja tekemisten ohjata sinua ihan täysin, eikä sinulla ole mitään omaa tahtoa ollenkaan. 

Vierailija
839/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen aikuinen ihminen. Tykkäätkö sinä että sinua komennellaan, käskytetään, määräillään, ja että sinulle puhutaan alentavaan sävyyn?

Tekeekö mieli heti totella, kun toinen käskyttää ja määräilee?"

Henkinen ikä sulla ei taida ihan täysi-ikäisyyteen riittää, ainakaan käytöksesi perusteella...

Vierailija
840/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroonisen masennuksen

Samaa voisi sanoa toisinpäin: Ei kannata mennä urpoilemaan masennusta käsitteleviin topikkeihin, jos ei kestä että joku huomauttaa urpoilusta (en sano että sinä, mutta moni on). Tässä käsitellään masennusta sairautena, eikä sitä miten normaalin toimintakyvyn omaavat selviävät jokapäiväisistä arkiaskareistaan.

Kumma kun minulle ei olla koskaan raivottu, vaikka aina kannustanut siihen avun hakemiseen. Tosin ymmärrän kun tuntuu ettei mikään auta, enkä siinäkään kohtaa ala puoskaroimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi