Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka tarjoavat leipomista tai kävelylenkkiä lääkkeeksi masennukseen.. ihmiselle joka ei pysty edes suihkuun raahautumaan

Vierailija
19.11.2023 |

Jos itsensä peseminen on jo liikaa niin millä voimavaroilla tämä ihminen vaivaisi pullataikinaa

Kommentit (1272)

Vierailija
841/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen aikuinen ihminen. Tykkäätkö sinä että sinua komennellaan, käskytetään, määräillään, ja että sinulle puhutaan alentavaan sävyyn?

Tekeekö mieli heti totella, kun toinen käskyttää ja määräilee?"

Henkinen ikä sulla ei taida ihan täysi-ikäisyyteen riittää, ainakaan käytöksesi perusteella...

Siis mitä minä nyt olen muka tehnyt? Sanoin vaan, että en tykkää komentelusta ja käskyttämisestä.

Voisin väittää ettei kukaan muukaan tykkää. Vai tykkäätkö sinä että sinua komennellaan ja käskytetään kuin alamaista? Tykkäätkö?

Ei ole todellakaan mikään aikuisen ja kypsän ihmisen merkki ja kriteeri, että tykkää komenneltavana olosta.

Vai tykkäätkö sinä komennella ja määräillä toisia?

Vierailija
842/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kannata tulla foorumille jos ei halua että kukaan sanoo sinulle mitään. Täällä on tarkoitus keskustella."

Ei kannata kysellä, mitä masentuneelle pitäisi sanoa, jos ei kestä kuulla, ettei kannata sanoa mitään jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksatte tuntitolkulla olla koneella, kirjoitella vauvapalstalle tai pelata pelejä niin kyse ei ole siitä ettekö jaksa vaan olette netti addikteja jotka eivät tee mitään muuta kuin hakevat sitä dopamiinia netistä ja peleistä. 

Vierailija
844/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella lapsellista jättää tekemättä asioita ihan vaan siksi, ettei kukaan erehtyisi luulemaan että tottelet heidän neuvojaan.

Kova uhoaminen että teet just sitä mitä haluat, mutta samaan hengenvetoon kuitenkin toteat että jos joku käskee tai neuvoo, niin et varmasti tee sitä. Sehän tarkoittaa sitä että annat muiden sanomisten ja tekemisten ohjata sinua ihan täysin, eikä sinulla ole mitään omaa tahtoa ollenkaan. 

Tuo henkilö joka kirjoitti, että tekee asioita mitä itse haluaa, eikä tottele mitä hänelle käsketään, ja laittoi perään vielä lällääs lää, oli eri henkilö.

Minä komppasin häntä, että HYVÄ!

Olen ihan samaa mieltä, että ei tässä kenenkään tarvitse olla mikään käskyjen vastaan ottaja ja alistuva kynnysmatto, vaan voi ihan aikuisen ihmisenä ihan itse päättää, totteleeko vaiko ei.

Minä en ota keneltäkään käskyjä vastaan, enkä ota vastaan myöskään lapselliseksi syyttelyäkään, vain siksi että minulla on oma tahto.

Taitaa ottaa päähän kun et voi komennella. Mitä se sinusta kertoo kun toinen ei alistukkaan sinulle kuuliaisesti, niin alat syyttelemään ja haukkumaan lapsellseksi?

Minusta se kertoo, että sinä haluat alistaa toisia ja olla joku pomo, kun luulet olevasi toista ylempänä ja joku auktoriteetti alhaiselle reppanalle.

Sinähän se olet lapsellinen ja keskenkasvuinen kun et kestä, jos sinua ei toiset tottele.

Fiksut ihmiset eivät komentele ja käskytät toisia. Se on typerää käytöstä.

Aina on hyvä pistää rajat sellaisille ihmisille, jotka eivät osaa käyttäytyä.

Teidän ilmeet on parhaita, kun teidän alentamanne henkilö ei tottelekaan teitä.

Vierailija
845/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksatte tuntitolkulla olla koneella, kirjoitella vauvapalstalle tai pelata pelejä niin kyse ei ole siitä ettekö jaksa vaan olette netti addikteja jotka eivät tee mitään muuta kuin hakevat sitä dopamiinia netistä ja peleistä. 

MITÄ SINÄ TÄÄLLÄ TEET? MIKSET MENE JUOKSEMAAN METSÄÄN!!!!????

Vierailija
846/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kysellä, mitä masentuneelle pitäisi sanoa, jos ei kestä kuulla, ettei kannata sanoa mitään jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.

Kestän kuulla ja vastasin, kuten keskustellessa yleensä tehdään. Muista myös että monesti ihmiset pitää omia sanomisiaan ihan fiksuina. Se on sitten eri asia mitä kuulija on asiasta mieltä, ja se on taas vielä eri asia miten kuulija reagoi siihen kuulemaansa jos ei pidäkään vastausta fiksuna.

Sinua kannustan kyllä lämpimästi menemään tutkimuksiin. Toivottavasti löytyy jeesiä. 

Vierailija
847/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Helpompaahan se on rypeä itsesäälissä ja olla tekemättä mitään.

Se että laitan rajat sinunkaltaisillesi ja lopetan tekemästä mitä sinä ja muut haluavat minun tekevän ja alan kuunnella itseäni  ja omia tarpeitani ei ole itsesäälissä rypemistä. Teen koko ajan jotain, ihan jotain sellaista mitä itse päätän ja haluan tehdä, et sinä. Lällällää.

Hyvä!

Minun aktivoitumistani ja sinne takaisin liikuntaharrastuksen pariin päätymistä oikeasti jarrutti, se että kun komennetaan, käsketään ja päkätetään, että Minäpä tässä nyt käsken, että tee sitä tee tätä, sinun pitää sinun täytyy ja on nyt toteltava, niin silloin ei ainakaan huvita lähteä sinne lenkille.

Vaikka jo oma aloitteisesti olisit ollut lähdöss

Vastaatko lapselliseksi ja uhmaikäiseksi HAUKKUVA henkilö, kun sinulta on kysytty, että tykkätkö sinä että sinua komennellaan.

Ole hyvä ja vastaa.

Et vastannut. Eikö se kerro jo että sinä olet uhmaikäinen ja lapsellinen, kun et tottele?

Vierailija
848/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä roikkuminen ei vaadi mitään. Sopivan passiivista hommaa, onnistuu suoraan sängystä. Vain keino tappaa aikaa.

Vierailija
849/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on yleinen trauman oheissairaus. 

Peter A. Levinen tekstistä referaatti:

" Kaikki traumatisoituneet kärsivät ainakin jossain määrin kroonisesta avuttomuudesta. Tämän johdosta on vaikea mennä täydesti mukaan etenkin uusiin tilanteisiin. Ihminen jää ajatustensa ja itseänsä koskevien käsitysten vangiksi. Kun vireystila kohoaa ärsykkeestä, ei terveiden ihmisten tapaan siirry orientoitumiseen ja puolustamiseen vaan suoraan jähmettymiseen ja avuttomuuteen. Vireystilan nouseminen johtaa jähmettymiseen. Normaalien puolustusreaktioiden ja niitä seuraavien riemun ja elossaolon tunteen sijaan koetaan ahdistusta, avuttomuutta, häpeää, turtumusta, masennusta ja itsestä irtautumisen tunnetta. "

Toivottavasti te tajuatte, ettette neuvo terveitä ja psyykeeltään normaalisti toimivia ihmisiä, joten neuvotkin pitää sovittaa siihen todellisuuteen, jota sairastunut elää.  

Vierailija
850/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse välttämättä ole myöskään masennuksestakaan, jos jaksaa taistella niin kovasti muiden mielipiteitä ja kokemuksia vastaan. Niin sitkeitä masentuneita täällä että harmillista jos sitä kaikkea intoa ja taistelutahtoa ei käytetä parantumisyrityksien jatkamiseen. 

Vierailija
851/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAA SINÄ AIKUINEN JA NIIN FIKSUNA ITSEÄSI PITÄVÄ IHMINEN: TYKKÄÄTKÖ KUN SINUA KOMENNELLAAN? TYKKÄÄTKÖ?

ALAPA TOTELLA KUN KÄSKEN SINUA VASTAAMAN!

TOTTELE! SINULLE ON ANNETTU MÄÄRÄYS JA KÄSKY, VASTATA!

ALA NYT LAULAA!

MIKÄ SIINÄ KESTÄÄ? VASTAA, NAUTITKO KUN SINUA KOMENNELLAAN?

HÄH!

Vierailija
852/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella lapsellista jättää tekemättä asioita ihan vaan siksi, ettei kukaan erehtyisi luulemaan että tottelet heidän neuvojaan.

Kova uhoaminen että teet just sitä mitä haluat, mutta samaan hengenvetoon kuitenkin toteat että jos joku käskee tai neuvoo, niin et varmasti tee sitä. Sehän tarkoittaa sitä että annat muiden sanomisten ja tekemisten ohjata sinua ihan täysin, eikä sinulla ole mitään omaa tahtoa ollenkaan. 

Tuo henkilö joka kirjoitti, että tekee asioita mitä itse haluaa, eikä tottele mitä hänelle käsketään, ja laittoi perään vielä lällääs lää, oli eri henkilö.

Olen ihan samaa mieltä, että ei tässä kenenkään tarvitse olla mikään käskyjen vastaan ottaja ja alistuva kynnysmatto, vaan voi ihan aikuisen ihmisenä ihan itse päättää, totteleeko vaiko ei.

Minä en ota kenelt

Ei sua taida pahemmin töissäkään näkyä 😄. Teikäläisillä on jonkin sorttinen auktoriteettiongelma, kannattaisi käsitellä sitäkin. Toinen ihmisryhmä, joka ei siedä muilta yhtään "käskyttämistä" (eli suomeksi neuvoja, ehdotuksia tai edes kysymyksiäkään oman toiminnan/asenteen muuttamisesta) on narsistit...

Vierailija
853/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse välttämättä ole myöskään masennuksestakaan, jos jaksaa taistella niin kovasti muiden mielipiteitä ja kokemuksia vastaan. Niin sitkeitä masentuneita täällä että harmillista jos sitä kaikkea intoa ja taistelutahtoa ei käytetä parantumisyrityksien jatkamiseen. 

Oletpa tyhmä. Itse en ole täällä tuntitolkulla ollut, vaan käynyt välillä pesemässä pyykkiä, imuroinut ja kahteen otteeseen ulkona.

Mistä sinä sait päähäsi, että täällä joku on tuntikausia putkeen? Oletko itse täällä koko ajan?

Etkö tajua miten tyhmä olet.

Vierailija
854/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että laitan rajat sinunkaltaisillesi ja lopetan tekemästä mitä sinä ja muut haluavat minun tekevän ja alan kuunnella itseäni  ja omia tarpeitani ei ole itsesäälissä rypemistä. Teen koko ajan jotain, ihan jotain sellaista mitä itse päätän ja haluan tehdä, et sinä. Lällällää.

Hyvä!

Minun aktivoitumistani ja sinne takaisin liikuntaharrastuksen pariin päätymistä oikeasti jarrutti, se että kun komennetaan, käsketään ja päkätetään, että Minäpä tässä nyt käsken, että tee sitä tee tätä, sinun pitää sinun täytyy ja on nyt toteltava, niin silloin ei ainakaan huvita lähteä sinne lenkille.

<

Vastaatko lapselliseksi ja uhmaikäiseksi HAUKKUVA henkilö, kun sinulta on kysytty, että tykkätkö sinä että sinua komennellaan.

Ole hyvä ja vastaa.

Et vastannut. Eikö se kerro jo että sinä olet uhmaikäinen ja lapsellinen, kun et tottele?

Joku unohti näköjään ottaa iltalääkkensä.

Vierailija
855/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä roikkuminen ei vaadi mitään. Sopivan passiivista hommaa, onnistuu suoraan sängystä. Vain keino tappaa aikaa.

Kyllähän se vaatii paljonkin aivotyötä palstoilla täällä. Sekä sormityötä. Sen kaiken voisi käyttää fiksumminkin. Mutta addiktihan yleensä keksii aina kootut selityksensä, miksi ei voi tehdä muuta kuin juuri sitä mihin on koukussa.

Vierailija
856/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ota kenelt

Miksi et sitten vain sivuuta ihmisten "käskyjä" ja jatka elämääsi haluamallasi tavalla?

Minulla ei edes ole tapana käskytellä yhtään ketään. Eikä ole mitään väliä jos joku pitää mielipiteitäni tai neuvojani huonoina. Saa olla eri mieltä aivan vapaasti jos haluaa. Se ei ole minulta pois. 

Vierailija
857/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sua taida pahemmin töissäkään näkyä 😄. Teikäläisillä on jonkin sorttinen auktoriteettiongelma, kannattaisi käsitellä sitäkin. Toinen ihmisryhmä, joka ei siedä muilta yhtään "käskyttämistä" (eli suomeksi neuvoja, ehdotuksia tai edes kysymyksiäkään oman toiminnan/asenteen muuttamisesta) on narsistit...

No on sellainen "auktoriteettiongelma" että käskyjä ei oteta keneltäkään vastaan, vain siksi että joku haluaa komennella. Yhteistyössä voi toimia toisten kanssa ja töitä tehdä, ilman että siinä on joku narsisti käskemässä.

Ei minulla ole ollut tähän ikään mennessä yhtä ainoaa pomoa töissä, joka komentelee, käskyttää ja kohtelee kuin jotain alamaista. Jokainen on aina pyytänyt asiallisesti ja ystävällisesti, jos on joku tehtävä.

Sellaisille ihmisille on nimikin, ketä pitää käskeä ja komentaa. Ei normaaleja ihmisiä käskytetä, eikä normaalit ihmiset käskytä toisia.

En tiedä missä vammaisten tai vajaavaltaisten laitoksessa sinä majailet, kun pidät normaalina että sinua käsketään ja komennetaan ja sinä lammas tottelet.

Vierailija
858/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestän kuulla ja vastasin, kuten keskustellessa yleensä tehdään. Muista myös että monesti ihmiset pitää omia sanomisiaan ihan fiksuina. Se on sitten eri asia mitä kuulija on asiasta mieltä, ja se on taas vielä eri asia miten kuulija reagoi siihen kuulemaansa jos ei pidäkään vastausta fiksuna.

Sinua kannustan kyllä lämpimästi menemään tutkimuksiin. Toivottavasti löytyy jeesiä. 

Aiemmin lainaamasi vastasi kysymykseen, mitä masentuneelle pitäisi sanoa, kun ei halua edes kuulla toisen masennuksesta, jos tämä ei auta itseään - että voi olla sanomatta yhtään mitään. Ei ollut kyse siitä, ettei lainaamasi halua, että hänelle sanotaan palstalla mitään.

Minä olen käynyt kahdenkymmenen vuoden aikana läpi niin monet tutkimukset ja hoidot, että kiitos riittää.

Vierailija
859/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vaatii paljonkin aivotyötä palstoilla täällä. Sekä sormityötä. Sen kaiken voisi käyttää fiksumminkin. Mutta addiktihan yleensä keksii aina kootut selityksensä, miksi ei voi tehdä muuta kuin juuri sitä mihin on koukussa.

Ehkä sinulta sitten vaatii normaalia enemmän.

Vierailija
860/1272 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei mene noin. Ainakin omalla kohdalla se menee niin, että taistelutahdon heräämisen myötä ja etenkin, kun on mahdollisuus taistella, alkaa syntyä myös luontainen halu parantua. Ihmisellä on luonnostaan itsesuojeluvaisto ja eloonjäämisvietti. Niitä hyödyntämällä paranee kyllä ihan ilman mitään pinnistelyä. Pitää vaan löytää ne kanavat, joita pitkin ihmisen luontaiset toiminnot käynnistyvät. 

Ja tämä väittely täällä on oikein hyvää treeniä masentuneille. Ei sinänsä se neuvojen noudattaminen vaan tämä puoliensa pitäminen ja väittely. 

Monella masentuneella se kosahtaa siihen, että se patoutunut energian ja tunne-energian määrä saattaa olla vaarallisen suuri. Siksi sitä ovea ei uskalleta edes raotella vaan yritetään olla heiluttamatta venettä ja olla mahdollisimman passiivisesti paikallaan, kunnes aika on oikea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan