"Keskeinen syy valtioiden kaatumiseen on, jos yhteiskunta on järjestetty hyödyntämään vain pientä osaa ihmisistä valtaosan kustannuksella"
Orpo ja kumpp. voisivat miettiä tätä
"Vaikuttaa siltä, että yksi keskeinen syy demokratian kyseenalaistamiseen on kasvanut eriarvoisuus. Jos tarkastellaan nykyaikaisen demokratian syviä juuria, kyse on mahdollisuuksien tasa-arvosta ja varallisuuden oikeudenmukaisesta jakautumisesta.
Menneisyydestä tiedämme, että tulo- ja varallisuuserojen kasvu on usein lisännyt yhteiskunnallista levottomuutta. Tyytymättömyys elinolojen huonontumiseen ja varallisuuden epätasaiseen jakautumiseen ruokkii ajan mittaan yhteiskunnallisten instituutioiden kyseenalaistamista."
Kommentit (67)
Hallitukselle tämäkin tulee tietysti yllätyksenä?
Kyllä, tätä voisi miettiä. Maleksijoille kustannetaan eläminen ja työssäkäyvät maksavat.
Mahdollisuuksia Suomessa onneksi on. Opiskella voi niin pitkälle kuin haluaa.
Yksinkertaisin tapa pysäyttää ralli on se, että yhtään sossuturvapaikkahakemusta ei oteta enää vastaan.
Hallitus voi vedota hybridisodankäynnistä johtuviin poikkeusoloihin, minkä vuoksi sossuturvarumba laitetaan jäihin määräämättömäksi ajaksi.
Muut valtiot ymmärtävät aivan hyvin eikä mitään ulinaa tule.
SAA SUORITTAA!
Suomessa on maailman 6. pienimmät tuloerot.
Vierailija kirjoitti:
Totta!
Ja jospa kokeilisimme kommunismia?
Kun et ymmärrä, niin et ymmärrä.
Jos joku ruokkii levottomuutta niin ali-ihmiset ja se että joudutaan luopumaan niin paljon omasta ja turvallisuudesta että niillä olisi hyvä olla kun pahoinpitelee ja rais gaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tätä voisi miettiä. Maleksijoille kustannetaan eläminen ja työssäkäyvät maksavat.
Milloin te keski-ikäiset akat lopetatte sen opiskelun autuuden jankuttamisen?
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuksia OLI. Nykyhallituksen politiikka takaa sen että rikkaiden perheiden jälkeläisillä opiskelu on mahdollista, muille paljon vaikeampaa.
Mutta mitä tekevät Suomen köyhät? Kulkevat lampaina teuraaksi.
#silenceofthelambs
Vierailija kirjoitti:
Totta!
Kommunismissa niitä yhteiskunnasta hyötyjiä on erittäin vähän. Yhteiskunta toki elättää kaikki ihmiset mutta kun työn tulos eli palkka tai pääomatulot ovat yhteiskunnan omaisuutta niin valtaosa ihmisistä jää tappiolle.
Nyt sitten pitäisi tuon itäisen naapurin piankin kaatua. Ap:n esittämän määritelmän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua opiskella sillä minulla on jo tutkinto ja ammatti josta on 30 v kokemus.
Mutta ikää on 57.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten pitäisi tuon itäisen naapurin piankin kaatua. Ap:n esittämän määritelmän mukaan.
Ihannevaltio ei voi kaatua.
Suomessa on paljon piirejä joihin periaatteessa on kaikille vapaa pääsy mutta käytännössä niin ei ole. Pitää olla sopiva. Siitä pidetään kyllä huolta. Kansanvalta on silmänlumetta.
Minä olen keskituloisena ja keskiluokkaisena tulosiirtojen nettomaksaja. Olenko siis syrjittyä enemmistöä? Pitäisikö minun äänestää sellaisia, jotka antaisivat minun pitää suuremman osan tienesteistäni?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen keskituloisena ja keskiluokkaisena tulosiirtojen nettomaksaja. Olenko siis syrjittyä enemmistöä? Pitäisikö minun äänestää sellaisia, jotka antaisivat minun pitää suuremman osan tienesteistäni?
Ymmärrät varmaan että tulonsiirroista ehdoton valtaosa on eläkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan että tulonsiirroista ehdoton valtaosa on eläkkeitä?
Eläkkeissä ovat pitäneet puolensa ne, jotka muutenkin hyvätuloisia olleet.
Suomessa taas tukien naukuminen on karannut saamapuolella olevilta käsistä. Kaatuu se yhteiskunta kun maksajatkin loppuu...
Vierailija kirjoitti:
Oletko lapseton? Minäkin olen keskituloinen ja keskiluokkainen mutta lapset lukiossa ja yliopistossa. Enpä viitsi valittaa tulonsiirroista.
Totta!