Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset talvikengät sulla on?

Vierailija
19.11.2023 |

Kuljen itse vielä kesälenkkareissa, ja nyt pitäisi ostaa talveksi jotkut kengät. Onko suosituksia? Millaisia kenkiä käytät talvella? En oikein tiedä mitä hakisin...ehkä kriteerinä olisi että kestää märkääkin jos tulee loskakeli, varmaan vähän vuorta että olis pakkasella lämpimät ja jonkin verran vartta jos tulee lunta ettei mee kenkien sisään ja kastele sukkia. Mitä lähden etsimään näillä kriteereillä? Mulla ei ole minkäänlaisia kenkiä kaapissa talvelle.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo mainitut kuomat käy kaikkeen muuhun, paitsi ei juhlallisempiin tilaisuuksiin.

Tilava lesti, eli sopii villasukatkin, korkea pohja ettei loska pilaa niitä, ja mikä tärkeintä, pitävä pohja.

Väsyykö jalat näissä, tai sopiiko myös pidemmille kävelylenkeille? 

Vierailija
42/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli hankkia huopakengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on kokeilla että pohja on pitävä. Ensin voi kokeilla kädellä, että pohjassa tuntuu kitkaa ja sitten kävelykoe.

Vierailija
44/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varastossa varmaan kuudet erilaiset talvikengät. En ole tuonut niitä vielä eteiseen, mitta pitää varmaan hakea ne, kun kerran on luntakin sentti tai pari. En voisi edes ajatella tilannetta, että kenkiä ei olisi useampia, sillä en lähde esimerkiksi koiran kanssa kävelemään tai Lappiin millään korkokengillä tai teatteriin Kuomilla. 

Vierailija
45/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On karvavuorista talvilenkkaria, varrellista Pomarin huopasaapikasta.  Suosikkini kahdet Högl 8 lampaanvillaiset nahkanilkkurit, niitä tulee eniten käytettyä. Jalkani palelevat helposti, pidän lämpöisiä kenkiä Suomessa melkeinpä puolet vuodesta. 

Vierailija
46/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tuo Kuoma-saappaat kommentti oli vitsi, mutta ei tainnutkaan olla, kun useampi kertoo käyttävänsä niitä.. Lapsilla olen noita nähnyt, mutta aikuisilla en ikinä.

Vierailija
47/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa syys- ja talvikäyttöön soveltuvat paljasjalkakengät. Toistaiseksi kävelen vielä Haltin lenkkareilla.

Vierailija
48/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään talvikengissä lyllertävä mumma. Tennareilla tai nahkakengillä läpi vuoden. Ja olen 57 v.

🤣

Vierailija
49/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka on n. 2 min ulkona poistuessaan autosta töihin ostaa tAlviKeNkiÄ jotka sitten ähkii ja puhkii töissä pois jalastaan muihin kenkiin. Noloa

Sä oot nolo.

Vierailija
50/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorel Kinetic nilkkurit.

Vierailija
51/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tuo Kuoma-saappaat kommentti oli vitsi, mutta ei tainnutkaan olla, kun useampi kertoo käyttävänsä niitä.. Lapsilla olen noita nähnyt, mutta aikuisilla en ikinä.

Putkikuomat on ihan parhaat kun menee pannuhuoneelle, hakemaan postia tai laittaman autoa lämmitykseen. Ei tarvitse olla edes sukkia jalassa.

Vierailija
52/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkikäyttöön hommasin juuri Riekerin talvitennarit, vaikuttavat ihan päteviltä. Toki miesten puolelta, vaikka nainen olenkin. Tallikäyttöön sitten Sievin turvakengät ja nastalenkkarit jääkeleille.

Vierailija
53/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sun viimevuotiset talvikengät on?

Mulla ne on rikki.

Ohis

Vierailija
54/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin Citymaketista karvavuoriset maiharit, kaikki kengät -30%. Niillä aion liikkua kaupungilla ym. Sitten on tietenkin nastakengät liukkaalle kelille, parit siistimmät/sirommat nilkkurit juhlavampaan menoon, talvilenkkarit lasten kanssa ulkoiluun ja ihan vesikelille kumisaappat. 

Vierailija
55/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät ovat vaaralliset kovilla sileillä pinnoilla kuten laatta tai kivilattioilla ja tuhoavat pehmeämpiä pintoja. Itsellä on irtopohjalliset kantapäänastoilla. "Työterveyden" tms. suosittelemat. Helpot, nopeat ja edulliset.

Vierailija
56/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo mainitut kuomat käy kaikkeen muuhun, paitsi ei juhlallisempiin tilaisuuksiin.

Tilava lesti, eli sopii villasukatkin, korkea pohja ettei loska pilaa niitä, ja mikä tärkeintä, pitävä pohja.

Väsyykö jalat näissä, tai sopiiko myös pidemmille kävelylenkeille? Kävelty on pitkiä matkoja Kuoma-kengillä, ei väsynyt.  Niitä on vain vaikea löytää.

Vierailija
57/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet hyvät talvikengät ja sitten kaksi paria on jo tullut tiensä päähän. Täytyy tämän talven alennusmyynneistä hankkia uudet parit loppuunkäytettyjen tilalle.

Vierailija
58/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmrothin Ramonat.

Vierailija
59/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkikengät. Koko talvi on nykyään pelkkää liukkautta. Suosittelen kaikille.

Vierailija
60/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka käyttävät camel bootseja laukeavat omia aikojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi