Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset talvikengät sulla on?

Vierailija
19.11.2023 |

Kuljen itse vielä kesälenkkareissa, ja nyt pitäisi ostaa talveksi jotkut kengät. Onko suosituksia? Millaisia kenkiä käytät talvella? En oikein tiedä mitä hakisin...ehkä kriteerinä olisi että kestää märkääkin jos tulee loskakeli, varmaan vähän vuorta että olis pakkasella lämpimät ja jonkin verran vartta jos tulee lunta ettei mee kenkien sisään ja kastele sukkia. Mitä lähden etsimään näillä kriteereillä? Mulla ei ole minkäänlaisia kenkiä kaapissa talvelle.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet löytyy: maiharit, uggit, chelseat kitkapohjalla ja ilman, talvilenkkarit nastoilla, saapikkaat, nilkkurit...

Vierailija
2/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kotimaiset Kuomat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole koskaan ollut talvikenkiä?

Vierailija
4/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille ruskeat talviconverset ja koiralenkille sellaiset...talvisaappaat. Vähän moonboots-tyyppiset.

Vierailija
5/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomarit ja Sievit on mun mielestä olleet parhaita.

Vierailija
6/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DrMartensin maiharit, Vagabondin varrelliset nahkakengät ja samoin Pavementin. Björn Borgin ruskeat varrelliset joissa karvavuorta. Ja sitten on myös Ice Bugin nastakengät. Haluaisin Uggit tmv pehmeät joihin jalka vain "sujautetaan", mutta koska en niitä tarvitse ja muutenkin törsään liikaa kenkiin ja vaatteisiin, niin laitan sen n.200€ johonkin muuhun, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
8/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Eccon pitkät karvavuoriset saappaat, Pomarin mokkanilkkurit ja Icebugin nastanilkkurit. Kaikki goretexiä eli vedenpitäviä.

Vierailija
9/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet löytyy: maiharit, uggit, chelseat kitkapohjalla ja ilman, talvilenkkarit nastoilla, saapikkaat, nilkkurit...

Kitkat ja nastat XDDDDDDDDDDD

Vierailija
10/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet kun ajan autoa on hankala ajaa nastakengillä , sitä varten on matala vartiset mustat nahka nilkkurit ja pitkät saappaat jos talvella on jotkut juhlat on pitkävartiset saappaat ovat kyllä Kotimaiset silti tällään niihin liukuesteet.

Nuo muut kengät eivät ole kotimaisia , olen hankkinut ne minun rahapörssini siedettävyyden vuoksi ja kun on oltava minulle tukevat kengät.

Ja pitää sopia kenkiin villasukka paitsi saappaisiin ei mahdu mutta eihän juhliin mennäkkään villasukissa .

Yhden talven ajoin nastakengillä oli kyllä niin hankala ajaa on siis manuaali vsihteinen auto.

Jotkut ne ajaa korkea korkosilla kengillä en pysty itse moiseen eikä aa olla kovin korkeita korkoja ei lättäjalallisella ja jolla on huono verenkierto jalassa.

Ja iän myötä alkaa olla huono tasapaino.

Kesällä ajan autoa lenkkareilla jos on juhliin meno otan juhlakengät mukaan ja laitan ne jalkaan sitten.

Kyllä olen haaveillut semmoista talvikengistä mistä sais ruuvattua nastat sisätiloissa ja autoa ajaes piiloon mutta ei ole semmoisiin varaa.

Enkä pidä mokka tai vastaavista ns.Vettä hylkivistä kengistä joskus on semmoiset olleet vaikka kuinka osti sen suoja - aineen silti ne kostu läpi märäksi ,ja jalkoja paleli olivat sitten kylmät.

Kun talvella on usein myös loskakeli ei kummissaappaissa ole asiaa lähteä talvella kävely lenkille , ei tiedä milloin on joku liukas kohta ja lentää nurin huonolla tuurilla katkeaa lonkka tai käsi.

Nyt on yllä mainitut talvi kengät.

..🤔 Mitenkähän ennen ihmiset talvi liukkailla pärjäsi kun ei oltu keksitty likukuesteitä.

Suutarit vain valmisti eri vuoden aikoihin sopivia kenkiä ei suunniteltu mitään likukuesteitä talven liukkauden varalle.

Oliko kenkien pohjat , ennen niin pitopphjsisia , että ei tarvinnut semmoisia ?

🥾👢👠

Vierailija
11/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://jalkakauppa.fi/kenkatarvikkeet/liukuesteet/liukuesteet-kenkiin?…

Jos nastoja tarvii, nämä ovat kätevät voi ottaa pois kun lähtee vaikka ajaa autoa tai menee kauppaan.

Vierailija
12/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sievi nilkkurit. Melkein käyttämättömät. Ne on näillä keleillä liian lämpimät. Pitää ostaa vielä toiset kengät.

Vierailija
13/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kitkat ja nastat XDDDDDDDDDDD

Mitä hauskaa tossa on? Kävele ite teillä missä on pelkkää jäätä.

Vierailija
14/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat , Haltin kengät. Maiharit. Korkosaappaat.

Vierailija
15/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainitut kuomat käy kaikkeen muuhun, paitsi ei juhlallisempiin tilaisuuksiin.

Tilava lesti, eli sopii villasukatkin, korkea pohja ettei loska pilaa niitä, ja mikä tärkeintä, pitävä pohja.

Vierailija
16/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammatkin on erilaisiin ilmoihin ja tarkoituksiin. On siistiä korkokenkää natalammalla ja hieman korkeammalla korolla ja pituudella, on Kuomat lumitöihin ja lumihangessa kahlaamiseen, on vähän värikkäämpää talvilenkkaria jonkunlaisella varrella ja pitävällä pohjalla kävelyyn ja siistimpää nilkkuria nauhoilla ja vetoketjulla. 

Eilen kuljin vielä lenkkareilla. N49

Vierailija
17/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanhat Eccon kengät, vähän uudemmat Merrellin ja Clarksin ohutvuoriset nilkkurit, joita käytän yleensä töissä, niin ei välttämättä tarvi vaihtaa sisäkenkiin. Täytyy katsoa, jos löytyis mieluisat, niin vois ostaa uudet vaikka itselle joululahjaksi.

Vierailija
18/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole rahaa talvikenkiin. Ilmaisia talvikenkiä ? Eikä töihin niin vain "mennä".  Varsinkaan jos varpaat jäätyy. 

Vierailija
19/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monet talvikengät, kaikki vanhoja. Merrelin pitopohjanilkkurit, ei enää ole kovin hyvät pito-ominaisuuksiltaan, mutta menee muuten hyvin pienillä pakkasilla. Janitan lammasvuorisilla pärjää kovilla pakkasilla, saman valmistajan saapikkaat on käytössä kun lähden hame päällä jonnekin. Sitten on parit nilkkurit lämpimällä vuorilla, molemmat Suomessa valmistettuja. Lisäksi on goretex lenkkareita, nilkkureita ja vaelluskenkiä märemmille keleille. 

Vielä mietin, hankkisinko nastakengät vai vaan uudet irtonastat. Vähän mietityttää nastakenkien kanssa liikkuminen autolla /kaupassa, pitääkö aina olla vaihtokengät mukana. 

Vierailija
20/90 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun viimevuotiset talvikengät on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän