Millaiset talvikengät sulla on?
Kuljen itse vielä kesälenkkareissa, ja nyt pitäisi ostaa talveksi jotkut kengät. Onko suosituksia? Millaisia kenkiä käytät talvella? En oikein tiedä mitä hakisin...ehkä kriteerinä olisi että kestää märkääkin jos tulee loskakeli, varmaan vähän vuorta että olis pakkasella lämpimät ja jonkin verran vartta jos tulee lunta ettei mee kenkien sisään ja kastele sukkia. Mitä lähden etsimään näillä kriteereillä? Mulla ei ole minkäänlaisia kenkiä kaapissa talvelle.
Kommentit (90)
Ihmiset jotka on n. 2 min ulkona poistuessaan autosta töihin ostaa tAlviKeNkiÄ jotka sitten ähkii ja puhkii töissä pois jalastaan muihin kenkiin. Noloa
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka on n. 2 min ulkona poistuessaan autosta töihin ostaa tAlviKeNkiÄ jotka sitten ähkii ja puhkii töissä pois jalastaan muihin kenkiin. Noloa
Noloa on tulla arvostelemaan sen perusteella, että näkee työkaveria ulkona vain sen 2 minuutin ajan, kun tämä tulee töihin.
Mistä tiedät, vaikka hän kävisi ulkoiluttamassa koiran ennen sitä?
Pomarin korkeavartiset ostin 2päivää sitten
Mulla on jotkut marketista ostetut varrelliset nauhakengät, ostin ne viime vuonna ja pohjarakenne syöpyi heti ekana vuonna. Paikkailin niitä vähän, katsotaan toimivatko vielä jatkossakin. Mutta enää en niin halpoja merkittömiä kenkiä osta.
Toiset kengät on useamman vuoden vanhat nahkaiset maiharityyppiset. Niitä on käytetty suutarilla useampaan kertaan, kun saumat on irvistelleet. Ne oli Ten Pointsin, ei näköjään kovin kestävä merkki sekään, vaikka kengät oli ihan hintavat.
Joskus mulla oli Goretex-nilkkurit, ne oli kyllä hyvät.
Bareboot Harju talvikengät. Ostin alesta keväällä 20€. Mahtuu hyvin villasukka ja on mukavat jalassa. Ei tule jalat pitkälläkään kävelyllä kipeäksi.
Powerbootsit, kumiteräiset "moonbootsit" irroitettavalla huopavuorella, Kuoman Tuiskut ja Haaveet, Superfitin Gore-Texit, Capricen pitkät nahkasaapikkaat ja nahkanilkkurit ja Janitan nahkanilkkurit.
Ostin Jack Wolfskinit. Kuomat, vikingit, haltit jne. vaikutti ladoilta niihin verrattuna.
Tre Tornin huopakumisaappaat,olleet jo viisi talvea.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kotimaiset Kuomat.
Lol
Talvikenkiä taitaa löytyä paljon eri keleihin. Löytyy pitkävartisia nahkasaapikkaita ja korollisia nilkkureita. Muutamat nauhalliset matalat coretexit kävelylenkkeihin ja lammaskarvavuorilliset paksupohjaiset korkeavarrelliset paukkupakkasiin. Niihin mahtuu villasukakin.
Vaihdatin suutarilla parit korkolaput pari viikkoa sitten talvikenkiin. Uusimmatkin talvikengät on kolme vuotta vanhat. Nyt on uudet laput ja kengät lankattu. Kyllä kelpaa!
Ostin sievin talvilenkkarit. Vaikuttivat ihan päteviltä kun kävin kokeilemassa. Tärkein ominaisuus talvikengissä on itelle se et varpaat mahtuu kunnolla ja et kengät voi vetästä vaikka villasukan päälle, eikä kenkä ratkee liitoksistaan. Eli levee lesti.
Mulla on Pomarin Kastanjat töihinkulku- ja kauppareissukengiksi. Nämä sievät ja ihan hyvä pito, mutta pakkasilla liian kylmät.
Kuoman huopikkaat tosi pitävät, rentoon kävelyyn ulkona kylmillä keleillä. Näitä en suosittele, huopaosio kului puhki molemmista kengistä 2 kohtaa, koetin itse huovutusneulalla huovuttaa siistimmäksi ja sisäpuolelle laitoin sitkoteippiä ettei tuule sisään. Mutta on TODELLA pitävät ja sopii liukkaille keleille!
Töissä päiväkodissa perus putkivarsikuomat, kertaakaan ei kohta 10 vuoden aikana ole niissä varpaat palelleet ja ovat tosi pitävät. Pohja edelleen ihan priimakunnossa vaikka sen 10 talvea olleet käytössä, takasauma ratki ja pinnoissa kulumaa, mutta en viitsi uusia ostaa kun on niin kalliit.
Lisäksi on Ski lady-Kuomat kotikäyttöön ja esim. mökkeilyyn kaveriporukalla, mutta eivät ole niin lämpimät kuin nuo putkimallit plus ei ole niin helppoa vetää jalkaan. Jalan etuosa palelee noissa, kun on eri matskua kuin muu kenkä.
Aion ostaa vielä jotkut nätit Pomarin nilkkurit tai saapikkaat ns. tyylikkäiksi pakkaskengiksi. Lisäksi haluaisin mökkikäyttöön helpommin puettavat Kuomat. Huopikkaat ovat niin nätit että pidän niitä ns. kaupunkikenkinä.
Vierailija kirjoitti:
Pomarin korkeavartiset ostin 2päivää sitten
Mikä malli ja oliko minkä hintaiset?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole koskaan ollut talvikenkiä?
On. Ne mitä käytin viime ja aiempina talvina meni rikki. Heitin ne kesällä pois. Nyt mietin millaiset hankkisin tulevaksi talveksi. Ap
Riekerin nikkureita kahdet arkikäyttöön, kuomat pihatöihin ja lasten kanssa pulkkamäkeen, talvilenkkarit lenkkeilyyn ja siistimmät talvisaappaat kaupungille ym.
Uggit ois kivat mutta ne menee helposti pilalle ja huonot jaloille
En ole mikään talvikengissä lyllertävä mumma. Tennareilla tai nahkakengillä läpi vuoden. Ja olen 57 v.