Onko teillä talossa roskiskyylä?
Kommentit (42)
Mitä hemmetin hävettävää teillä on roskilsessa, jos se teitä noin huolettaa? Minulle ri ole aiemmin edes tullut mieleen, että ihmisiä huolettaa se, että joku tietää heidän roskista jotain????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä välitän, ja poistan muovipussit paperinkeräyksestä sekä lyttään isoja pahvilaatikoita pienemmäksi. Ja kyllä mua risoo, kun jotkut tuovat kaatopaikka kamansa. Huonekalut yms isot jätteet sinne. Sit taas ulistaan, kun hoitovastike nousee,
Olet mt-ongelmainen.
Siis ympäristöstä välittävä ja sääntöjä kunnioittava ihminen mielenterveys ongelmainen? Jos näin on, niin katujen ja muiden yleisten alueiden todkaisuudedta päätellen heitä ei ole tarpeeksi,
Voi voi ehkä täti joskus tajuaa että se on pelkkää puuhastelua jolla ei ole mitään kunnon vaikutusta.
kyllä mä kyylään välillä mitä puoliso mihinkin laittaa... eli ei, mutta kohta kun bogashi tulee käyttöön keväällä/kesällä, niin pitänee vahtia että sinne menee se mikä kuuluu, eikä muuta..se ei haittaa vaikka normiroskiin välillä jotain livahtaakin, etenkin tyhjennyspäivänä
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin hävettävää teillä on roskilsessa, jos se teitä noin huolettaa? Minulle ri ole aiemmin edes tullut mieleen, että ihmisiä huolettaa se, että joku tietää heidän roskista jotain????
Ei mitään hävettävää. Minä en tykkää, jos joku tonkii roskiksia ja sitten koskee samalla kädellä rapun ulko-oven ovenkahvaan ja aiheuttaa terveydellisen vaaran muille asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
kyllä mä kyylään välillä mitä puoliso mihinkin laittaa... eli ei, mutta kohta kun bogashi tulee käyttöön keväällä/kesällä, niin pitänee vahtia että sinne menee se mikä kuuluu, eikä muuta..se ei haittaa vaikka normiroskiin välillä jotain livahtaakin, etenkin tyhjennyspäivänä
Kun aikanaan seurustelin, en ikinä miettinyt, mitä kumppani laittaa roskikseen. Mua ei kiinnostanut pätkääkään. Oletin, että roskat laitetaan roskikseen ja jokainen saa itse päättää, miten roskansa hoitaa.
Joo, mä oon roskiskyylä. Olen nimittäin vienyt kokonaiseksi jätetyn pahvilaatikon asukkaan ovelle (pahvilaatikossa on vastaanottajan nimi ja osoite) sekä olen liimannut päälle isännöitsijän ohjeet "pahvilaatikot on litistettävä, koska muutoin keräysastiat täyttyvät nopeasti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä välitän, ja poistan muovipussit paperinkeräyksestä sekä lyttään isoja pahvilaatikoita pienemmäksi. Ja kyllä mua risoo, kun jotkut tuovat kaatopaikka kamansa. Huonekalut yms isot jätteet sinne. Sit taas ulistaan, kun hoitovastike nousee,
Olet mt-ongelmainen.
Siis ympäristöstä välittävä ja sääntöjä kunnioittava ihminen mielenterveys ongelmainen? Jos näin on, niin katujen ja muiden yleisten alueiden todkaisuudedta päätellen heitä ei ole tarpeeksi,
Voi voi ehkä täti joskus tajuaa että se on pelkkää puuhastelua jolla ei ole mitään kunnon vaikutusta.
Siis parempi vai, jos kulasn ei edes yritä? mitä sitä mitään tekemään, kuollaan tässä kumminkin. Kiinassa ne saastuttaa niin kauheasti, että ihan sama, jos heitän roskat maahan tai lippaan kaikki roskat talon nurkalle, kyllä joku ne sieltä kerää
Vierailija kirjoitti:
Paljon vanhempia asukkaita niin aina joku kyttää jotain jostain syystä. Lähes ajankulukseen.
Ja peperilaatikosta joku hakee aamunlehdet:). Saa luettavaa.
Itsekin haen joskus sieltä lehden. Tarvin lohensuolaukseen kääreeksi. Varmaan sinä katselet ihmetyksen vallassa...-)))?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kyyliä täällä. Saan rauhassa perseillä.
Minäkin heitän kiusallani lasia ja metallia sekajätteeseen. Vihervassarit kärsivät, mikä on aina hyvä asia.
En tiedä onko naapurissasi niitä, mutta ennen pitkää saasteet tekevät täyden kierroksen.
Huomaat sen siinä vaiheessa, kun syöt mikromuovia, astut tai viillät itsesi terävään lasiin tai metallin tai yrität (turhaan) saada happea keuhkoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä oon roskiskyylä. Olen nimittäin vienyt kokonaiseksi jätetyn pahvilaatikon asukkaan ovelle (pahvilaatikossa on vastaanottajan nimi ja osoite) sekä olen liimannut päälle isännöitsijän ohjeet "pahvilaatikot on litistettävä, koska muutoin keräysastiat täyttyvät nopeasti".
Olet sankarini!!
Pitäisiköhän alkaa kyylän kyylääjäksi?
Mä oon varmaan se roskiskyylä kun olen useasti joutunut laittamaan isännöitsijälle viestiä kun roskakatoksessa ei pääse edes kulkemaan kun roskapussit on heitetty lattialle sekopää naapureiden toimesta
Lutikat leviää ENKÄ IHMETTELE. Ne tuokin joku roskiskyylä roskakatoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi koomista katsottavaa kun kyttääjä onkisi roskasäkkejä molokin kidasta
Meillä romanialaiset menee molokkiin sisälle asti pullojen perässä. Yksi tonkii ja muut sitten onkii sen yhden ylös. Lauttasaari.
Hatun nosto yritteliäisyydestä, suomalaiset ei voi edes mansikka pellolle mennä ansaitsemaan.
Koska heitä ei päästetä sinne tai se sotkee muun rahaliikenteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aikanaan seurustelin, en ikinä miettinyt, mitä kumppani laittaa roskikseen. Mua ei kiinnostanut pätkääkään. Oletin, että roskat laitetaan roskikseen ja jokainen saa itse päättää, miten roskansa hoitaa.
aikanaan... niinpä. Tähän asti ei ole tarvinut sitä miettiä mihin mitäkin laittaa, mutta ensi keväänähän se joku saakelin uusi laki tulee, että pitää kompostoida tai hankkia erikseen uusi roskis entisen viereen jonneka se biojäte laitetaan.... vaikka sitä ei tulisikaan kuin nimeksi.Kyseessä ok talossa asuvat.
Onneksi on, joten itseni ei tarvitse ottaa sitä roolia.
On todella ärsyttävää jos ihmiset eivät vaivaudu vaikka litistämään pahveja ja pahviroskis täyttyy parista pahvilaatikosta. Tai heittävät jonkun huonekalun roska-astiaan, jolloin sinne ei mahdu enää ihmisten tavallisia roskia. Hyvä, että joku huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikanaan... niinpä. Tähän asti ei ole tarvinut sitä miettiä mihin mitäkin laittaa, mutta ensi keväänähän se joku saakelin uusi laki tulee, että pitää kompostoida tai hankkia erikseen uusi roskis entisen viereen jonneka se biojäte laitetaan.... vaikka sitä ei tulisikaan kuin nimeksi.Kyseessä ok talossa a
Joo ja näihin on nimetty ne kompostitarkastajat, eli ihan kunnan nimeämä roskiskyylä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikanaan... niinpä. Tähän asti ei ole tarvinut sitä miettiä mihin mitäkin laittaa, mutta ensi keväänähän se joku saakelin uusi laki tulee, että pitää kompostoida tai hankkia erikseen uusi roskis entisen viereen jonneka se biojäte laitetaan.... vaikka sitä ei tulisikaan kuin nimeksi.Kyseessä ok talossa a
Olen kierrättänyt yli 20 vuotta biojätteet ja kaikki jätteet. Kyllä meidän köyhien on pitänyt. Te keskiluokkaiset ja varakkaat joudutte opettelemaan. Vaikka olen kierrättänyt, silti roskien lajittelu ja hävittäminen on jokaisen oma asia, minulla on oma elämä, ei ole aikaa kyylätä muita.
Roskistenpenkojat pitäisi laittaa yleishyödyllisiin pakkotöihin ihan oikeasti. Heidät voisi ottaa "taksvärkki"- hommiin jätehuollon puolelle. Kyseisillä ihmisillä on liikaa joutilasta aikaa.
Täällä jotkut raportoi asukaskokouksissa jostain roskisongelmista, ihmisten roskien viennistä ym. Siinä ei ole ollut mitään ongelmaa täällä. Eipä ole toisen talon asukkaat huomanneet mitään ongelmia, kun samoja roskiksia käyttää. Kuka kyylä on, niin ei silti välttämättä ole asukas, vaan voi olla jokin huoltohenkilökin. Silti siellä roskienlajittelussa ei voi huomata mitään ongelmia. Hyvin lajitellaan ja roskikset on siistit, ei mitään jätteitä sikinsokin pitkinpoikin. Mut asukaskokouksissa jollain riittää asiaa roskisongelmista.