Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista että olisin ollut sellaisessa kodissa, joka olisi suorastaan ällöttänyt. Sisustusmaku voi olla outo ja jotkut värivalinnat, esimerkiksi tummaksi maalattu "tehosteseinä" tai tavarapaljous saattaa ahdistaa. Likaisuus harvoin.
Sehän on tuon toisen ihmisen koti. Minä olen vain käymässä. En usko että on tarttuvaa.
Niin mitä vikaa tehosteseinässä nyt sitten on? Pitäisikö olla pelkkää maalarin valkoista vai?
Tässä kysyttiin, että mikä sinua ällöttää. Tuo on vastaus siihen kysymykseen. Ei voi vastata muiden kuin itsensä puolesta. Mitä sinä itse vastasit?
Ammatti keittiössä salaatti silputaan käsin.
Salaatin voi silputa eri tavoin ja jos on vieraita tai muuten, laitetaan hanskat aina käteen.
Ärsyttää ihan mikä tahansa asia jos ei ole huolehdittu. Itse siivoan ja vaihdan käsipyyhkeet puhtaisiin vieraita varten, joten ärsyttää jos minun vierailuuni ei ole varauduttu yhtään siistimällä paikkoja. Ja ei, en saavu yllättäen.
Eli omat seinäsi ovat vitivalkoiset, viihdyt vissiin hyvin sairaaloissakin. Likaisuus voi ällöttää, mutta että joku maalattu seinä!
Aikuisten kusivaipat muoviämpärissä. Jollain lehdellä peitetty, mutta armoton kusenhaju vessassa.
En tarkoita vain allergiaa, vaan yleensä. Ehken vaan ymmärrä. Kun itselläni ei ole koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avonainen wc-pönttö on puhtauden merkki! Niin opetettiin jo siivouskoulussa aikoinaan🙂Kiinni olevat on aina vieraassa paikassa avaajalle yllätys!
Meillä pönttö kyllä jää vetämisen jälkeen kiinni. Pöntön pesen kyllä kunnolla kerran viikossa ja toki silloinkin, jos ei tule teflonkakka.
Pönttö on syytä sulkea vetämisen ajaksi. Silloin ei leviä pisaroita ympäristöön. Kyllä virtsaiset tai kakkaiset pisarat avonaisesta vedosta voivat levitä pytyn ympäristöön haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Satuin kaverin vessassa potkaisemaan vahingossa nurin lavuaarin alla olleen vessaharjan. Lattialle levisi ruskea vesi, jossa oli mukana runsaasti irtonaisia kakkakikkareita.
Olisko ollut antiikinroomalainen perseensuti, mitä liuotettiin vedessä aina ennen seuraavaa käyttöä? Ihailivatko antiikkia?
"Vessassa yksi pyyhe, jossa lukee pylly"
Tämä on ihana pilaidea. PItääpä kopioida vitsiksi vessaan.
Inhottaa se kun äippä ei siivoa lattialta taaperoidensa sinne heittelemää ruokaa. Pitää katsoa koko ajan mihin astuu. Tai ottaa vieraisille mennessä sisäkengät mukaan.
Kakkitahrat tuoleissa kun istutaan perse paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä huuhteluaineen lemu joka tulvii jopa rappukäytävään asti.
Joskus pyöräilemässä haistaa huuhteluaineen parinkymmenen metrin määhän. En ole koskaan ymmärtänyt huuhteluainetta ja sen tarkoitusta. Siis sen hajusteen.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa yksi pyyhe, jossa lukee pylly.
Itse käytän talouspaperia kuivaamiseen. Peräpyyhkeen pitäminen seinällä yksin asuessakin kuulostaa vähän oudolta. Toki se olisi taloudellisen ja ekologisin tapa, mutta ei houkuta oikein.
Kuivaatko siis myös suihkun jälkeen ahterisi talouspaperiin? Jos et, niin ihmettelen ihmettelyäsi, ja jos kuivaat niin ihmettelen sitä😁
Vierailija kirjoitti:
Ammatti keittiössä salaatti silputaan käsin.
Salaatin voi silputa eri tavoin ja jos on vieraita tai muuten, laitetaan hanskat aina käteen.
Ei silputa käsin
Limainen kaukosäädin tai vastaava.
Ällöttävimmästä päästä on ehkä kusta täynnä oleva pönttö: roiskeita reunoilla ja valunut reunoja pitkin lattioille. Vauhtiraitoja sisäpinnoilla. Sukat jää kusitahmaan kiinni.
Likaiset hanat, ovenkahvat, valonkatkaisijat. Likaiset pyyhkeet. Erään herrahenkilön kotona käsipyyhkeissä oli pinttyneet ruskeat rinkulat siinä kohti, mihin yleensä kätensä pyyhki.
Tahraiset, tahmaiset lattiat. Tahrat, pölyt pinnoilla. Tavararöykkiöt, vaateröykkiöt, liika tavara joka tasolla, lattioilla jne.
Ummehtunut haju. Esim. likainen, märkä tiskirätti, vaihtamattomat pyyhkeet, haiseva roskis. Likaantuneen näköiset, tunkkaiset matot.
Eläinten jätösten hajut. Huonosti käyttäytyvät lemmikit (esim. hyppivät ja naaman nuolevat koirat).
Vierailija kirjoitti:
Vähän ällötti, kun laiton roskan roskikseen ja päällimäisenä roska-astiassa oli käytetty kondomi...
Ai että roskiksessa on roska? Onko oikeasti niin kuvottavaa? Viettekö sitten jokaisen kondomin erikseen pihan roskasäiloöön? Tai poltatte heti kun sen roskasäiliönkin voi joku avata ja nähdä sen.
Ei härre näitä. Toki jos roskis on ääriään myöten täynnä, tursuilee ja haisee, tai kannettomassa roskiksessa näkyvillä ruuminnesteitä, niin voi vähän ällöttää. Mutta että kyllä nyt roskakoriin pitää saada roskia laittaa noin niinkun yleensä.
Pyykki kasat kodinhoitohuoneen lattialla, Keittiön pöydän epäsiisteys, tiskit tiskipöydällä, vaikka on tiskikone. Eteisessä kenkiä hujan hajan keskellä kulkuväylää ja ovat levittäytyneet pitkälle olohuoneeseen kuin asuisi kymmen henkinen perhe, vaatteita jotka ei ole saatu naulakkoon, talossa aikuinen poika , isä ja äiti.
Yksi tuttava, kävin pandemia-aikana hänen kotonaan. Hän tuli ala-ovelle vastaan ja heitti samalla roskiskatokseen roskapussit. Kun tulimme hänen kämppäänsä sanoin, että menenkin tässä pesemään kädet ja pesin ne THLn ohjeiden mukaan. Tajusin siinä sitten että tämä ihminen ei pessyt ollenkaan käsiään, pandemia-aika ja roskispöntöillä käynyt. Itse pesasen aina kädet ulkoa sisälle tullessa, tulin sitten töistä tai roskakatokselta ja oli pandemia tai ei.