Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1773)

Vierailija
921/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nään, että koira nuolee vauvan päästä ja kaikkialta. Kuinka ihmeessä he antaa  tehdä niin.

No eipähän lapsi sairastu niin helposti allergioihin.

Vierailija
922/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 raadolta haiseva käsipyyhe. Loppumaisillaan oleva vessapaperi, kun paperi varasto on jossain makuuhuoneen piirongin laatikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää OMASSA kodissa se, että kissa levittää kissanhiekkaa jokapaikkaan ja aina saa olla imuroimassa. Oletan, että se ällöttää myös vieraitani. 😭

Vierailija
924/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastaisuus ja mielikuvituksettomuus, harmaa-beige-valkoinen sisustus kertoo ihmisestä tarpeeksi, tylsä, mielikuvitukseton ja kolkko.

Vierailija
925/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei vessassa ole vessapaperia, käsisaippuaa ja käsipyyhettä. Vetämätön vessanpönttö, kusiroiskeet istuimella. Näitä nähnyt monesti miespuolisten kavereiden luona.

N40

Hyi miehet, hyi! Ymmärrän jotenkin ehkä, että ette lorottelun jälkeen pese, vaan ravistatte, mutta kai nyt paskantamisen jälkeen kuuluu kädet sentään pestä?!?

Hyvin harva pesee. Mietippä sitä, kun kättelet. Mitä kivaa käsiisi saat?

Meillä otettiin heti (70- luvulla) kun saatiin juokseva vesi, käytäntö että kädet pestään aina ulkoa tullessa tai vessakäynnin jälkeen. Ja miehet, vessan rengas ylös tarvittaessa ja kaikki kannet alas kun vedetään vessa. Siksi tuntuikin oudolta kun korona- aikana kehotettiin käsien pesuun koko ajan. Sehän on jo kotona opittu perusjuttu. On kuulemma vieläkin noita jotka eivät ymmärrä ihan perushygieniaa. Ja kyllä, on ällöttävää roiskeet vessanpöntöllä.

Vierailija
926/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää OMASSA kodissa se, että kissa levittää kissanhiekkaa jokapaikkaan ja aina saa olla imuroimassa. Oletan, että se ällöttää myös vieraitani. 😭

Meillä on hiekkikset lasitetulla parvekkeella ja laadukas hiekka ei pahemmin leviä.

Vierailija
927/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista että olisin ollut sellaisessa kodissa, joka olisi suorastaan ällöttänyt. Sisustusmaku voi olla outo ja jotkut värivalinnat, esimerkiksi tummaksi maalattu "tehosteseinä" tai tavarapaljous saattaa ahdistaa. Likaisuus harvoin.

Sehän on tuon toisen ihmisen koti. Minä olen vain käymässä. En usko että on tarttuvaa.

Niin mitä vikaa tehosteseinässä nyt sitten on? Pitäisikö olla pelkkää maalarin valkoista vai?

Vierailija
928/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jossain, ihmistenkin asunnoissa, on persuja ja muitakin psykopaatteja. YÄK ! Pitää ainakin laittaa rahakukkaronsa turvalliseen paikkaan.

Kummallinen tapa haukkua kaikkia aina psykoiksi, ettet itse kuitenkin olisi? 

Vierailija
929/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiisti keittiö on inhottava. Oksettaa kun näkee hiuksia hellalla ja jääkaapissa.

Vierailija
930/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun annetaan kissanlompin kulkea pitkin pöytiä ja se on vielä hauskaa. Kissahan ei kouluttamalla opi juuri  mitään. Ja se pirun hiekkalaatikko kylppärissä. 

Aivan väärin, kissa oppii JOS se haluaa oppia. Se ei ole tyhmä kuten koira joka nuolee vaikka omistajansa peffan miellyttääkseen. Missä se hiekkalaatikko tulisi pitää, makkarissako?

Jännä, että jokaisen muun eläinlajin älykkyyttä mitataan kyvyllä oppia.. mutta kissojen ei. No, kai tutkijat tietää mitä tekee.

Niin, niillä on todella hyvä kyky oppia JOS vain itse haluavat. Meillä katti oppi antamaan tassua alle puolessa minuutissa ja tekee sitä nyt aina kun kerjää nameja. Kissalla ei ole miellyttämisen halua kuten esim. koirilla.

Vierailija
931/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ja yleinen välinpitämättömyys siisteyteen liittyen.

Eräs kaverini tupakoi vuosikaudet sisällä, eikä todellakaan siivonnut ikinä. Ikkunat valuivat keltaista nikotiini-terva-savumahlaa, vaivoin näki läpi. Ikkunaa ei edes avattu röökin vetämisen ajaksi vaan siinä reteesti petaamattomalla sängyllä tupruteltiin (oli yksiö, joten siksi tämä sänky oli sisustuksen keskipiste). Lisäksi imuroimattomat lattiat täynnä pölyä ja tupakan tuhkaa, keittokomerossa kuukausia tiskaamatta olleet astiat jonkun ruskean möhnän peitossa. WC aivan ruokottomassa kunnossa, jopa lamppu oli niin likainen, ettei se edes valaissut kunnolla. Ehkä toisaalta ihan hyvä.

Henkilö kuitenkin itse päällisin puolin siisti ja tyylikäs. Kodin perusteella ei uskoisi. Enää en ole vuosiin hänen luonaan käynyt mm. juurikin tuon epäsiisteyden takia. Näemme joskus harvoin ja silloin ehdottomasti jossain ulkona/kuppilassa.

Ihan kuin erään kaverini huusholli. Kerran hän pyysi luokseen viikonlopuksi, asunto oli mukavalla paikalla pääkaupunkiseudulla. Äitinsä joskus hankkima opiskelijakämppä. Ratikalla pääsi helposti keskustaan ja joka puolelle. Ja asunnossa oli sauna. Olutta oli onneksi tarpeeksi. Sauna oli täynnä kaikenlaista tavaraa, työkaluja ym. Se siitä saunomisesta. "Sain" nukkua tupakan tuhkan kyllästämällä sohvalla jossa kaveri yleensä vietti aikaansa istuskellen läppärin ääressä. Kysyin josko imuroitaisi vähän. Ei ollut pölynimuria... keittiössä pari jätesäkillistä tyhjiä olutpurkkeja. Tiskipöydällä useampi pino käytettyjä kertakäyttölautasia. No tämä ei oikeastaan ällöttänyt koska poikamieselämä nyt oli sellaista ja vessa oli yllättävän siisti. Ei ollut mitään haisevaa tai mätänevää. 

Enemmän vastenmielistä on parin "menestyvän" perheen kodit joissa kaikki tavarat, vaatteet ym. on hujan hajan, tuoleilla, sohvilla, lattialla. On koiraa, kissaa, kania... eläinten ruuat levinneenä pitkin lattioita. Vessat epäsiistejä ja sielläkin tavarat hujan hajan, keittiössä tiskipöytä ja kaikki muutkin tasot täynnä tavaraa. No saahan tavaraa olla mutta se epäjärjestys ja likaisuus.

Vierailija
932/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä huuhteluaineen lemu joka tulvii jopa rappukäytävään asti.

Joskus pyöräilemässä haistaa huuhteluaineen parinkymmenen metrin määhän. En ole koskaan ymmärtänyt huuhteluainetta ja sen tarkoitusta. Siis sen hajusteen.

Vierailija kirjoitti:

Vessassa yksi pyyhe, jossa lukee pylly.

Itse käytän talouspaperia kuivaamiseen. Peräpyyhkeen pitäminen seinällä yksin asuessakin kuulostaa vähän oudolta. Toki se olisi taloudellisen ja ekologisin tapa, mutta ei houkuta oikein.

Vierailija
933/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoiiksi syötyjä ruokalautasia pitkin olohuonetta, jopa eilisiä. Joku kuivahtanut pizzanpala yhdellä jne. 

Emäntä syöttää taaperoa ja välillä käyttää lusikkaa omassa suussaan, lautasella sellasta räänsekaista perunamuussimössöä. Minulta menee ruokahalut. 

Pesemätön vessa ja se jo mainittu 2 kk sitten vaihdettu käsipyyhe.

Vierailija
934/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen vessa ilman käsisaippuaa.

Vierailija
935/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden sukulaisen kotoa ei löydy ollenkaan käsisaippuaa

Kaverilla ei ollut koskaan vessapaperia, jota tarvitsee peräpään kuivaamiseen. Otin sitten mukaan oman rullan, kun sinne lähdin. Kaveri pyysi jossakin vaiheessa kiltisti, josko hänkin saisi lainata rullaani.

Vierailija
936/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sisustus ja siisteys. Tarvittaessa järjestyy yösijakin kaikilla herkuilla. Kyllä ottaa päähän niin.

Vierailija
937/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö kuitenkin itse päällisin puolin siisti ja tyylikäs. Kodin perusteella ei uskoisi. Enää en ole vuosiin hänen luonaan käynyt mm. juurikin tuon epäsiisteyden takia. Näemme joskus harvoin ja silloin ehdottomasti jossain ulkona/kuppilassa.

Tunnen yhden ihmisen jonka henkkoht hygieniä ällistytti, varsinkin kun hän on hyvin kaunis ja laitettu, on ripsenpidennykset, hiukset pöyhkeät, korkeat korot jne. ja työssä alalla millä pitää verkostoitua mm. ukomaisilla market- ja messutapahtumilla. Olimme yhden kurssin samoissa majoituksissa ja hänen kanssaan airbnb:n jakanut sanoi kerran käskeneensä tämän naisen suihkuun kun ei ollut käynyt useampaan päivään. Hän itse sanoi, ettei välttämättä pese kasvojaan nukkumaan mennessä eikä aamulla mutta on kätevää kun on ripsenpidennykset ja vedenkestävät meikit, niin menee toinen päivä samoilla meikeillä. Käyttää kuivashampoota hiustenpesun sijaan jne. Olin todella ällistynyt koska olin joskus miettinyt, että tämä nainen varmaan joutuu heräämään aikaisin, että saa itsensä ihmisten ilmoille niin laitetun näköisenä.

Vierailija
938/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kämpät, joissa on lemmikkejä.

Vierailija
939/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tuo mainittu huono ja tuulettamaton sisäilma. Yksi tuttu ihmettelee aina kun tulen hänelle niin ekana laitan olkkarin ikkunaa auki, sanon aina tekosyynä, että tuli hirveä hiki kun fillaroin kovaa vauhtia tms. joten saanko vähän avata ikkunaa.

Vierailija
940/1773 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista että olisin ollut sellaisessa kodissa, joka olisi suorastaan ällöttänyt. Sisustusmaku voi olla outo ja jotkut värivalinnat, esimerkiksi tummaksi maalattu "tehosteseinä" tai tavarapaljous saattaa ahdistaa. Likaisuus harvoin.

Sehän on tuon toisen ihmisen koti. Minä olen vain käymässä. En usko että on tarttuvaa.

Niin mitä vikaa tehosteseinässä nyt sitten on? Pitäisikö olla pelkkää maalarin valkoista vai?

Ei. Kuten totesin, JOTKUT värivalinnat ahdistavat. Ei mulla nyt ole mitään valokuvia sinulle näyttää, mutta kaikki värikäs ei ole aina kivaa.

Eri ihmiset reagoivat eri tavalla esimerkiksi visuaalisiin asioihin. Siksi on niitä erilaisia koteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä