Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1775)

Vierailija
801/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuihtuneet kasvit ja lattioille pudonneet rypistyneet kuivuneet lehdet.

Vierailija
802/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskan ratkaisu. Miestenkin on otettava vastuu jätöksistään. Mieheys ei anna oikeutta tai lupaa sotkea wctä. 

Ja miehetkin oppivat sisäsiisteiksi, tosin huonommin kuin koirat, mutta oppivat silti ja lapsuudenkogin tehtävä on opettaa miehet kuseksimaan istualleen tai muutoin olemaan roiskimatta ympäri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa yksi ratkaisu tähän, että naiset eivät siedä miesten pissaroiskeita, olisi hommata ihan reilusti pöntön lisäksi pisuaari. Miksei niitä käytännössä ikinä ole asunnoissa? Nerokas kapine, joka on nimenomaan suunniteltu seisten pissaamiseen ja josta on äärimmäisen hankala pissata ohi.

Vierailija
804/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on ruoka-alalla. Tekee hyvaa ruokaa ja myykin tekeleitaan. Ei kuitenkaan tykkaa siivouksesta. 

Lattia on tahmea, tasot on tahmeita. Kaikkialla on roiskeita, roskia ja likaa. 

Eika valita pahemmin pesta kasia eika vihanneksia/hedelmia. Lapsilla on ainakin immunuteetti 100%!

En valita, kun jokaisen koti on sellainen kuin on, mutta yritan valttaa ruokailua :)

Vierailija
805/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet asiat häiritsevät yleensä silloin jos ei ole vielä löytänyt elämästä jotain tärkeämpää niiden pienten asioiden tilalle. Olen sitä mieltä, että elämisen jäljet saavat näkyä kodissa. Eikä ihmisten todellakaan kannata uuvuttaa itseään liiallisella puunaamisella. Mielestäni kyläilyssä keskitytään keskustelemaan ja kuuntelemaan. 

Vierailija
806/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat, koirat, elukat, paskaset WC:t, HAMSTRAAJAT, vanhat romut, kehno maku kaikessa, huutavat lapset tossa jotain alkuun

t Sami

Vierailija
807/1775 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko niin, että sotkuisuus ei haittaa - likaisuus kylläkin. Tahma ovenkahvoissa, karmeissa, valokatkaisijoissa... Ja kyllä, myös kosteat ja likaiset käsipyyhkeet. Ymmärrän, ettei kaikilla ole voimavaroja pitää asuntoa siistinä - puhtaana sen kuitenkin voisi koettaa pitää.

En kulje tuttavieni kotona arvostellen. Mutta olen käynyt muutamissa kodeissa, joissa - voi herrajestas.. likaa, likaa, likaa. Lattia täynnä hiekkaa, likaa, tahmaa, sohva pinttynyt paskasta, mihinkään en uskaltanut koskea.

Vierailija
808/1775 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kutsuu aina silloin kylään kun sillä on jotain töitä siellä,  olenkin nykyään keksinyt aina jonkun tekosyyn kun en jaksa katella niitä tuppoja koiran karvoja ja epäsiistiä keittiötä siellä, milloin on lavuaarit tukossa ja koiranpaskat siivoamatta.

Vierailija
809/1775 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on tulee kotia vastaan, joka olisi sottaisempi kuin omani. Pyrin lähinnä pari kertaa vuodessa suursiivoukseen ja päivittäisesti siihen, ettei mikään haise. Imuroin max kerran kuussa. Tiskit saattaa odottaa useamman päivän. Olen huono järjestämään tavaroita. Matkalaukku saattaa jäädä pariksi viikoksi purkamatta. Olen myös huono sisustamaan, eikä se hirveästi kiinnosta. 

Mutta en silti nuku likaisissa lakanoissa tai pidä likaisia pyyhkeitä. Vessa ja keittiö on aina siistit jos vieraita tulee. Sen verran olen vieraskorea. Olisi karseaa, jos joku tutkisi jäämiäni pöntöstä tai näkisi jotain mätää jääkaapissa.

Sukulaisen kodissa ällöttää nuorten miesten alituinen kusen- ja hienhaju vessassa. Ehkä siellä ei aina osuta tai pestä lattiaa tarpeeksi usein. Inhoan tunkkaisia kylppäreitä. Minusta kylppärissä pitää tuoksua puhtaalta ja hyvältä.

Asuntoa ostaessa ällötti tupakanhaju. En voisi sellaisessa asua enkä haluaisi kyläilläkään. Pinttynyt tupakanlemu käy henkeen.

Vierailija
810/1775 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamattomat kissojen vessat ja haju niistä. Käy kissoja sääliksi, kissa kun on äärimmäisen siisti eläin ja ihmiset ei tajua siivota niitä vessoja tarpeeksi! Miten ei haista sitä hajua kotiin tullessa monta tuntia pois oltuaan? Se kyllä haisee. Omien kissojen vessat siivoan ainakin 2 kertaa päivässä.

Likainen keittiö. Keittiön tasot jos on paskaiset niin eipä tee mieli mitään syödä jos tarjotaan.

Myös likainen wc. Ei ole iso homma pyyhkäistä hana puhtaaksi ja siivota wc-pönttö vieraita varten. Myös se tunkkainen käsipyyhe kannattaisi vaihtaa joskus, yök.

Vierailija
811/1775 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin tunnollisilla työntekijöillä menee kaikki energia töissä, eikä välttämättä enää jaksa pitää kodista huolta. Toista se on niillä jotka ei käy töissä ja elää näiden tunnollisten verorahoilla.

Minua ihmetyttää, miten KAIKKI energia voi mennä töissä?  Miten raskaita töitä te teette?

Tai miten pitkiä työpäiviä?

Tottakai se on niin, että ihmisen virkein aika vuorokaudessa on juuri se aamusta n. 8 tuntia, joka menee töissä.  Se on työnantajan etu, ja pitää ollakin.  Mutta onhan ihmisillä kuitenkin vapaa-aikaakin, on viikonloput ja lomat ja jää siitä päivästäkin aina jonkin verran kotitöillekin.  Pienten lasten vanhemmat voi olla kotonakin kotihoidon tuella.  

Miten ihmeessä ihmiset on niin järkyn uupuneita koko ajan? 

Ja kuitenkin sitä aikaa riittää kumminkin omille menoille, käy

No oliskin noin lyhyet työpäivät. Ja vapaita. Ja asuis vaikka yksin. Perheessä muita mielenterveysongelmaisia jotka kuitenkin yrittää käydä koulussa/töissä, mutta joista ei ole hirveästi apua siivoamisen kanssa, lähinnä päivänvastoin. 

Vierailija
812/1775 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan pyyhkeet ja vessan ovenkahvat. En koske niihin. Omatekoiset leipomukset ja ruoka, koska tiedän että ei ole valmistettu ja säilytetty hygieenisesti.Muruinen tai likainen keittiönpöytä. Kissanvessat jos huono hiekka tai ei siivottu. Jos jostain ihmeellisestä syystä yöpyisin jonkun kotona enkä hotellissa niin huuhteluaineiset tai pesuaineen hajuiset tunkkaiset lakanat ja liian lämmin, tunkkainen sisäilma.

Vierailija
813/1775 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös paljasjalkaiset asukkaat ällöttää.

Vierailija
814/1775 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat sohvilla tai sängyissä.

Vierailija
815/1775 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaat aavee-mammat.

Vierailija
816/1775 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma taide seinällä.

Vierailija
817/1775 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap omassa kodissa ei näytä olevan mitään elämää tai elämä pyörii vain siivouksen ympärillä.

Surullista. 

Vierailija
818/1775 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut asunnossa jossa lattioilla likaa/tahmaa johon sukat jäivät oikeasti kiinni.

Tiskipöytä  täynnä likaisia haisevia astioita.

Asunnossa pilvinä banaanikärpäsiä, voimakas lian haju, niin että hengitys salpaantuu.

Parveekkeelle kerätty kuukausien ajan roskapussit, näistä valuu jo limaa tai mitä hajoamistuotetta onkaan.

Jonkinlaista mt ongelmaa täytyy olla, ei terveen ihmisen asunto voi olla tuossa kunnossa.

Vierailija
819/1775 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän lounasvieraan pitää itse hakea aterimet?

Vierailija
820/1775 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi roskapussi sisällä asunnossa. Asukkaat kai luulevat että roskapussi kasvattaa jalat ja kävelee kohta itse ulos. 

Vessapaperin käyttäminen talouspaperina. 

Eläinten ruuat.