Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1775)

Vierailija
721/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kämppään kun menee niin tarjoaa aamutossut jalkoihin ettei sukat likaannu vierailla. Kämpässä on koira ja älytön määrä karvaa ja lattiat ihan smäidässä. 

Vierailija
722/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on av? Avioliittojen välissä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaroiskeet pöntön renkaalla ja lattialla. Ymmärrän, että niitä voi tulla, enkä aina itsekään onnistu tähtämään täydellisesti, koska penis on sellainen kapistus, että pissan suuntaa ei pysty aina täysin ennakoimaan, mutta pyyhin hutini aina pois enkä jätä niitä siihen kuivumaan.

Vierailija
724/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissaroiskeet pöntön renkaalla ja lattialla. Ymmärrän, että niitä voi tulla, enkä aina itsekään onnistu tähtämään täydellisesti, koska penis on sellainen kapistus, että pissan suuntaa ei pysty aina täysin ennakoimaan, mutta pyyhin hutini aina pois enkä jätä niitä siihen kuivumaan.

Pöntön rengas kuuluu nostaa ylös jos menee siihen seisaalleen kuseksimaan. Noin muuten, tuo on se syy miksi vuoraan pöntönrenkaan paperilla. Koskaan ei tiedä vaikka siinä olisi sitä ihteään, ja vain paperilla hieman pyyhkäisty jottei näkyisi mitään ja viaton vieras asettelisi ahterinsa pyyhkäistyn kusen ja paskan päälle. Yök.

Vierailija
725/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa 🤣

Vierailija
726/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 22 ja asun vielä vanhemmilla. Oon aina ollut tosi tarkka hygieniasta tai ainakin mun pikkuveljen syntymästä asti (olin 5v).  Siis ihan oikeesti oksettaa miettiä sitä, kun haisi kuola ja eritteet ja oli sotkuista ja törkyistä. Mutta, täällä kotona ällöttää:

-käsien pesemättömyys sisälle tultua. Ja esimerkiksi se, kun sekä isä, äiti että veli usein kävelevät työ/koulupäivän jälkeen suoraan kengät jalassa jääkaapille niillä likaisilla käsillä

-isä ei alkujaan pessyt käsiään vessassa käynnin jälkeen ollenkaan, mutta jossain kohtaa aloin pyytämään pesemistä (mistä se aina suuttui). Nykyään se kyllä pesee paitsi yöllä tai jos on menossa ulos vessakäynnin jälkeen (?????) tai jos on käynyt "vain pissalla" ??

-wc-kannen jättäminen ylös vetämisen ajaksi ja hammasharjojen säilyttäminen aivan pytyn vieressä wc-tasolla.

-pesuhuoneessa olevass

No ei ole miku OCD jos ällöttää että jääkaapissa on homeista ruokaa ja ihmiset ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen eikä ennen ruoanlaittoa.  

Vierailija
727/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on siitä kyllä diagnoosi :D

Vierailija
728/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, jos koiran annetaan hyppiä ja veuhtoa vieraiden tullessa. Ja jos sen annetaan oleskella sohvilla ja tuoleilla. Tämmösissä paikoissa kyläilen tasan sen yhden kerran, seuraavaks voidaan tavata kahvilassa.

Onkohan tollasten koirien omistajat itsekin sellaisia, että eivät kunnioita toisen ihmisen henkilökohtaista tilaa, kun pitävät normaalina eläimensä rajatonta käytöstä? Koiran käytöstavathan heijastaa omistajansa käytöstapija.

Vierailija
729/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöntön rengas kuuluu nostaa ylös jos menee siihen seisaalleen kuseksimaan. Noin muuten, tuo on se syy miksi vuoraan pöntönrenkaan paperilla. Koskaan ei tiedä vaikka siinä olisi sitä ihteään, ja vain paperilla hieman pyyhkäisty jottei näkyisi mitään ja viaton vieras asettelisi ahterinsa pyyhkäistyn kusen ja paskan päälle. Yök.

Niin, mutta moniko oikeasti arkena alkaa pesemään niitä roiskeita pois pesuaineilla? Jos käy vieraassa vessassa, täytyy hyväksyä se riski, että siellä on vierasta pissaa.

Vierailija
730/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jatkuu vielä..

-jääkaapissa on usein kattiloita, joissa useita päiviä vanhaa keittoa tms (ja ilman kantta). Myös ylipäätään ruokien säilyttäminen jääkaapissa ilman kantta/suojaa. Muutenkin vanhentuneiden elintarvikkeiden säilyttäminen jääkaapissa, alalokeroissa on usein homehtuneita porkkanoita ja hyllyt likaisia.

-avattua ketsuppia säilytetään keittiön pöydällä

-huolimaton käsien peseminen ylipäätään ja sen ja saippuan käytön väheksyminen

-ei käsien pesemistä ennen ruoanlaittoa tai ruokailua, kahvinkeittoa yms.

-ei salaatin, vihannesten ja hedelmien yms. Huuhtelua

-likainen kahvinkeitin (paras oli, kun pari vuotta sitten mun veli lattoi sinne vettä omalla käytetyllä juomapullollaan :D Satuin näkemään sen ja sen jälkeen olen juonut pelkkää pikakahvia)

-olohuoneen sohva ja lattia on täynnä isän jalkapohjistaan repimää kuivaa ihoa, samoin lattia isän sängyn vieressä

-käyt

Minä muuttaisin pois mahdollisimman pian! 😱😂 Voi sinua, mitä joudut katselemaan ja kestämään. 🥺

Vierailija
731/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina mukana muutamia yksittäispakattuja hygieniapyyhkeitä tai pieni semmonen pussukka, mistä vedetään yksi kostea pyyhe kerralla ulos ja suljetaan pussi tarralla. 

Helppo pyyhkiä se rengas puhtaaksi, ehkä pyöräyttää vessaharjalla vielä pönttöäkin ja sitten pestä kädet hyvin saippualla & kuivata vaikka vessapaperiin, jos ei ole puhdasta käsipyyhettä - ja vasta sen jälkeen istahtaa pöntölle. Eikä tarvii tuntea ällötystä! 😅

Vierailija
732/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan ihan kamalaa jos wc-pönttö on likainen. Ettei olla vaivauduttu vessaharjalla putsaamaan jälkiä. Yäks. Kaiken muun voin antaa anteeksi mutta en tätä. 

Syötkö ja juotko sinä sieltä vessanpöntöstä, tai peseydytkö pönttövedessä? Ei se sieltä päällekään hyökkää. 😀

Vierailija
733/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini pesee kaikki vaatteet, pyyhkeet ja lakanat samassa koneessa puolen tunnin pikaohjelmalla 30 asteessa. Kaikki siis sullotaan samaan koneeseen väristä ja materiaalista välittämättä. 

Tämä on sinänsä pikkujuttu muuten siistin ihmisen kodissa. Mutta jotenkin ällöttää ajatus erityisesti pyyhkeistä ja tyynyliinoista jotka on pesty pikaisesti kädenlämpöisessä vedessä.

Vierailija
734/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se kuuluisi eikä erektiollakaan saisi (kuulemma) pissata seisaaltaan, koska silloin roiskuminen on 98% varmaa, mutta joskus ihminen voi olla hiukan laiska ja saamaton. Siksi juuri pyyhin ne roiskeeni pois enkä jätä niitä vieraiden ihasteltavaksi.

Vierailija
735/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vähän huolta huomaa enemmän  korjattavaa ympärillään.

Vierailija
736/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun jääkaapista löytyy hiiri ja synttäritäytekakun sisältä kuollut sammakko niin net hiemasti ällöttävät

Vierailija
737/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasotku, kusen haju wc ja kylpytiloissa, muovisuus, ei mitään silmää kauneudelle ts. Tähtityynyt, harmaa-valkoisuus ja muut perinteiset. Ärsyttää tunne, että pistäisi aivan kaiken uusiksi. 

Vierailija
738/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ällöttää likainen vessa. Täydet roskikset ja märkä vietaspyyhe. Yäk!!

Vierailija
739/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ällöttää, jos toisen kotoa ei löydy ollenkaan saippuaa. Ei ole vessassa, ei keittiössä, ei näy missään. Tai että se on sellainen joku likainen palasaippuan palanen.  Ja se, että käsipyyhe on likaisen oloinen tai ihan märkä. Oudointa oli sellainen huusholli, missä ei ollut vessassa saippuaa, ei käsipyyhettä eikä edes roskista, että olisi voinut kuivata johonkin vessapaperiin.

Myös likaiset astiat ällöttävät. Jos ei ole tiskikonetta, ja astiat on jätetty tahmaisiksi ja rasvaisiksi. 

Vierailija
740/1775 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, raskas sisäilma ja ettei huoneita tuuleteta riittävän usein. Hapenpuute. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme