Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1820)

Vierailija
741/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia, mutta erityisesti kosteat liasta harmaantuneet käsipyyhkeet vessassa. Yllättävän monessa paikkaa näkee.

Myös yleinen sotkuisuus ja tahmaisuus. Pölyä yms. nyt kertyy kenelle tahansa, mutta sellainen oikein ällöttävä tahraisuus ja  tahmaisuus joka kertoo siitä, että mitään ei ole siivottu pitkään aikaan. Olen käynyt kylässä paikassa, jossa sohvatyynytkin tuntui sellaisilta ällöttävän rasvaisilta. En mennyt toiste.

Vierailija
742/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ällöttää likainen vessa. Täydet roskikset ja märkä vietaspyyhe. Yäk!!

Ja sä itse jättäisit pyyhkeen rutikuivaksi käytettyäsi sitä?

Jos se on vain tullut pyykistä, niin onko se siis parempi jättää laittamatta koska ei kelpaa kuitenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo käsisuihkutaivastelu on aika jännä juttu, kun koko käsisuihku wc:ssä on lähinnä suomalainen ja korkeintaan pohjoismaalainen erikoisuus.

Minua ällöttää ne persesuihkuttelijaperheiden persepyyherivistöt. 

Aasiassa voi olla pelkkä suihku ilman wc-paperia. Mutta suihku siellä ihan varmasti on, jos ei mennä ämpärivedellä ja muovikauhalla.

Vierailija
744/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean ja kierrätyskeskuksen kalusteet, vuokrakämpässä asuminen ja muovimattoa olevat lattiat, sekä parkettijäljitelmät on varmaan pahimmat friend turn offit.

Lääkärit ovatkin ällöttäviä yatäviä.  Yöks.

Vierailija
745/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauttaaltaan valkoinen/vaalea sisustus.

Paikalleen huolellisesti asetellut koristetyynyt.

Aivan vimpan päälle kiillotettu koti.

Superavara tila ja korkeat näyteikkunat.

Mietelausetaulut kuten "Live, Laugh, Love" tai "if you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best". Kaikki vastaava naistenlehtitasoinen höttö.

Lemmikkien tai niihin liittyvien asioiden esittely tavalla joka tuo mieleen pikkulapset. Siis vaaleanpunaista ja sydämiä kaikkialla, tms. Etenkin jos lemmikkieläimet ovat petoja kuten kissoja tai koiria.

Kaikki tuo mieleen kodin jossa ei uskalla koskea mihinkään, ettei romanttisen komedian täydellinen tunnelma häiriinny.

Sama, kirjoitetut mietelauseet seinillä on minusta yleensä rumia ja teennäisiä. Ikään kuin ihminen ei muistaisi rakastaa ilman että se julistetaan seinätaul

Saako seinillä sitten olla yhtään mitään? Sitä kun ei saa muistaa, joten miksi laittaa yhtäkään kuvaa tai taideteosta sinne?

Vierailija
746/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa avonainen vessanpytty (miksi siinä on kansi, jos sitä ei suljeta) sekä yksi käsipyyhe. Sellaisia pieniä vieraspyyhkeeksi tarkoitettuja pyyhkeitä saa pikkurahalla ja ne voi rullata nätisti johonkin koriin tai tasolle ja lattialle kori, johon käytetyn voi pudottaa. 

Keittiössä inhottaa se, että jotkut pesevät salaatin tiskialtaassa. Salaatti huuhdellaan juoksevan veden alla eikä kasata tiskialtaan pohjalle vaan laitetaan huuhtelun jälkeen salaattilinkoon.

Olohuoneessa inhottaa sohvien ja tuolien alla pyörivät pölypallot, tahmeat pöydät sekä likaiset ikkunat. Hankkikaa siivooja, jos itse ette osaa tai viitsi.

Sen kannen sulkee ja avaa sekunnissa. Joten vetämisen aikana et edes kuule, kun tämä toimenpide tehdään. 

Vierailija
747/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimen karvalla kuorrutetut matot ja huonekalut, koiran haju, löyhkäävä kissan potta, keittiön tasoilla ja pöydillä avoimet ruokapytyt ja röynäkasat, tiskit ja ruuanjämät tiskialtaassa, likainen hella ja jääkaappi,  likainen vessa, vaate- ja kenkä-röykkiö eteisessä. Siinä muutama.

Miksi käyt kylässä pultsareiden luona?

Mä olen korkeakoulutettu nainen, ihan normaali kaikinpuolin ja mun kotoa löytyy koirankarvassa olevia mattoja ja huonekaluja (karvaa lähtee tolkuttomasti enkä jaksa olla koko ajan putsaamassa), tiskejä ja ruuanjämiä tiskipöydällä/altaassa, likainen hella ja jääkaappi ja kenkäröykkiö eteisessä. Sekä aina välillä vaatekasoja siellä täällä.

Koulutetut on monesti sottaisia oman kokemuksen mukaan, siivoilu on toissijaista. Työt ja harrastukset vie ajan ja ajatukset. 

Vierailija
748/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, jos koiran annetaan hyppiä ja veuhtoa vieraiden tullessa. Ja jos sen annetaan oleskella sohvilla ja tuoleilla. Tämmösissä paikoissa kyläilen tasan sen yhden kerran, seuraavaks voidaan tavata kahvilassa.

Onkohan tollasten koirien omistajat itsekin sellaisia, että eivät kunnioita toisen ihmisen henkilökohtaista tilaa, kun pitävät normaalina eläimensä rajatonta käytöstä? Koiran käytöstavathan heijastaa omistajansa käytöstapija.

Koiraa on vähän vaikea saada käyttäytymään ihmisen tavoin hillitysti, mieluummin iloinen koira kuin  masennettu zombi.

Vierailija
749/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiria syötetään samoista astioista  kun ihmisiä .

Kyllähän ne pestään sen jälkeen, ainakin meillä pesukoneessa. Kyllä siinä pöpöt kuolee.

Vierailija
750/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten palvominen. Oksettaa ylipainoiset hemmotellut kissat ja koirat. 

Vierailija
751/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäminen on ehkä väärä sana, mutta sanoisin että tunnen oloni tosi epämiellyttäväksi ja minusta on aivan kauheita nämä tietyntyylisten nuorten rouvien valkoiset kodit, joissa kaikuu!

Olen ollut useammassakin uudessa, modernissa omakotitalossa, joka on sisustettu kauttaaltaan uusilla valkoisilla tai vaaleilla kalusteilla. Usein esim. olohuoneen katto on auki yläkertaan asti. Kalusteissa on tyypillisesti käytetty paljon muovia ja terästä, eikä asunnossa ole todellakaan taidetta seinillä, kirjoja hyllyssä tms äänimaailmaa hillitsemässä, joten korkeissa huoneissa kaikuu. Olin kerran talossa, jossa pari pikkulasta leikki lattialla ja se kaiku oli niin hirveä, että ei pystynyt keskustelemaan. Korvia särki ja lähdin pian pois. Lapset eivät siis olleet poikkeuksellisen äänekkäitä, vaan talon akustiikka oli aivan hirveä. Eikä minulla ole mitään ääniyliherkkyyttä tms.

Vierailija
752/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on säntillinen työssään, mutta koti on kaatopaikka. Yksin asuva nainen koiriensa kanssa.

Siivoaa tyyliin kerran 10 vuodessa...järkyttävä kontrasti työminän ja kodin välillä. Joku elämänhallintaongelma...

Vierailija
753/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuita muruja ihmettelen aterinlaatikossa. Laittavatko ihmiset sinne likaisia veitsiä, vai mistä ne murut sinne tulee..

Joillakin on tapana jättää aterinlaatikot huolettomasti auki tai ainakin raolleen. Sittenhän niitä ruoanmuruja tippuu tai pyyhkiytyy sinne laatikkoon, ajan mittaan, kun laatikoita ei laiteta visusti kiinni aina, kun sieltä otetaan jotain. 😉

Ainakin meillä on leikkuulauta tuon aterinlaatikon päällä. Siitä niitä murusia voi helpostikin päätyä aterinlaatikkoon. Me olemme hankkineet siihen päälle sellaisen erillisen laudan, jossa on irrotettava ritilä ja irtoavat muruset tippuvat sen pohjalle, sieltä ne on sitten helppo ajoittain tyhjentää.

Vierailija
754/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden sukulaisen kotoa ei löydy ollenkaan käsisaippuaa 😣

Vie tuliaisiksi.

Tämä.

Vierailen myös erään sukulaisperheeni luona ehkä pari kertaa vuodessa ja heillä ei koskaan ole käsisaippuaa. Olen joskus vienyt viemisiksi esim. "kesäkoreja", joissa on mukana käsisaippuaa, mutta ei, koskaan saippuaa ei näe heillä. Ilmeisesti pitävät  turhana tuotteena, sillä epäilen että kukaan heistä ei pese käsiään edes vessassa käynnin jälkeen. Muuten ovat ihan perussiistejä ihmisiä joilla koti yms. kunnossa. Ällöttää kyllä syödä heidän leipomuksiaan kahvipöydässä. 

Toivottavasti kaikki oikeasti tietävät, että käsien huljuttelu pelkässä vedessä ei auta yhtään mitään, vaan pöpöjen häätämiseksi tarvitaan oikeasti saippuaa. 

Vierailija
755/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen hamstraa ja on muutenkin asiat vähän kenallaan.

Kämppä on täynnä pahvilaatikkokasoja ja kassikasoja ja muovipussikasoja ja osa niistä roskapusseja. Syö myös ties miten vanhaa ruokaa ja esim kermakakku säilyy pöydällä päivän. En syö siellä yhtään mitään.

Eikä sinne nykyään edes pääse, kun tilanne riistäytynyt niin käsistä. 

Kämpässä vierailee välillä palotarkastaja ja isännöitsijä ja terveystarkastaja ja sitten saattaa jokunen kuorma lähteä kaatopaikalle ja ehkä osoitekin muuttua, mutta kauaa nekään ei auta. 

Ajatuksena on kait että osasta tavaroista saisi JOSKUS paljon rahaa ja kait ne tuo jotain turvaa, kun on kokenut avioeroa yms. 

Vierailija
756/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vieras et käy ottamassa itse aterimia laatikosta. Jos olet pidempiaikainen vieras ehkö ei pitäisi haitata tuollainen ja voit siivita yhdessä isännän tai emännän kanssa joskus. 

Vierailija
757/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kun kurkistan kaappiin ja siellä on vaatteet epäsiististi ja petivaatteet ei siistissä pinkassa. 

Vierailija
758/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpytyssä hius voi ällöttää. Samoin 1 cm vessapaperi pala. 

Vierailija
759/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muruset leikkuulaudalla ja pöly takan reunalla. 

Vierailija
760/1820 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kun kurkistan kaappiin ja siellä on vaatteet epäsiististi ja petivaatteet ei siistissä pinkassa. 

Mikä tarve sinulla on ratsata toisten kaappeja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan