Tuttava järkyttyi, kun kerroin hänelle, että syömme miehen kanssa kokonaan omat jauhelihapaketit. Meille ei riitä yksi puokkiin.
Vaan tarvitsemme molemmat "omat" eli ruokaamme tulee yhteensä 800g lihaa josta puolet tasan syömme.
Kumpakin syö 400g jauhelihaa kerralla plua lisukkeet.
Tuttava oli ihmeissään ja sanoi, että heillä nelihenkinen perhe syö yhden maks kerralla.
Minusta tuo on taas todella vähään. 100g jauhelihaa per ihminen what!!?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötte liikaa lihaa. Uusissa ravitsemussuosituksissa punaisen lihan VIIKKOsaantisuositus on maksimissaan 350g per henkilö.
Ei ne perustu terveyteen vaan johonkin ilmastoasioihin. Monet ammattilaisetkin ovat sitä mieltä. Ihmisille sanotaan että voit syödä pullan joka päivä mutta liha kielletään joka on yksi parhaimmista ainesosista.
Ne perustuu ensisijaisesti terveyteen ja lisäksi on otettu ilmastoasiat huomioon, mutta ei terveysasioiden kustannuksella. Pulla kuuluu sinne herkkukategoriaan jota tulisi syödä vain satunnaisesti/ei ollenkaan.
Älä ole noin naivi, suositukset ei perustu terveyteen.
Mä olen reilusti ylipainoinen enkä voisi koskaan syödä kerralla noin paljon. Varsinkin kun ap kertoi tuon lisäksi olevan vielä lisukkeet. Kun mä teen ruokaa 400g jauhelihapaketista, niin mä syön siitä 3-4 neljää riippuen ruoasta.
Kyllä mulla on painonpudotus menossa, että ei tarvitse tulla vinkumaan ylipainosta. Tähän mennessä pudonnut 14kg.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä jokin viherpiiperöiden isku menossa, kun joka viestissä on samaa lihansyöjiin kohdistuvaa vihaa?
Itse tulin juuri salilta. Tossa ehkä tunnin päästä teen vuoallisen lasagnea iltapalaksi, aion syödä yksin. 400 grammaa jauhelihaa. Mutta viikonloppuisin tulee syötyä vähemmän kuin arkena. Arkena on se työlounas ja samantyyppinen illallissetti. Itse en syö perisuomalaisiin ruokailuaikoihin, vaan keskieuroopan tapaan ILLALLISEN, en päivällistä.
M38
Vuoka lasagnea sisältäen 400g lihaa on kyllä iltapalaksi tuhdin puoleinen. Mulla olisi hankala nukkua ja hikoilisin. Kuntosali ei myöskään ole erityisen kuluttavaa. Eikö vähemmän olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole paljoa. Onhan yksi pihvi normaalistikin 200-250g. Eihän tuosta tee kuin kaksi. Ei ole kuitenkaan tarkoitus syödä joka aterialla ja eikä joka päivä.
Oikeasti pihvi on 100-150 grammaa.
Käyn kerran kuussa enkkupariskunnan kanssa syömässä ja mies tilaa aina 500 g pihvin itselleen. Ei ole lihava, keskikokoinen ja aika hintelä rakenteeltaan. Syö kyllä koko pihvin, lisäksi ranskanpotut ja vihreitä papuja. Aina sama.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin syödä jatkossakin lihaa. Katsoin vasta kaupassa vege hyllyä. Metrikaupalla pitkälle jalostettuja ja prosessoituja vege elintarvikkeita. Mun mielestä ihan höpö tuotteita
Sama. Mikäli teen välillä ruokaa ilman lihaa niin teen sen itse tuoreista kasviksista ja juureksista, mikä on ihan helppoa. En ole edes viitsinyt kaupan vegetuotteita vilkaista kun etukäteen jo tiedän, etten niitä söisi, tuskin maistaisinkaan.
Syön aamulla 200g pekonia ja iltapäivällä 400g paketin naudan jauhelihaa melkein joka päivä, terveellistä hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Paistoitteko sen kuitenkin ennen syömistä ?
Ja pesitte ennen paistamista 🤭
Punaista lihaa saa syödä 500g viikossa eli jos syö 400g paketin kerralla niin jää 6 päivään 100g yhteensä.
Taattua weeteee-meininkiä vetää jotain jauhelihaa naamaan valtavat määrät