Tuttava järkyttyi, kun kerroin hänelle, että syömme miehen kanssa kokonaan omat jauhelihapaketit. Meille ei riitä yksi puokkiin.
Vaan tarvitsemme molemmat "omat" eli ruokaamme tulee yhteensä 800g lihaa josta puolet tasan syömme.
Kumpakin syö 400g jauhelihaa kerralla plua lisukkeet.
Tuttava oli ihmeissään ja sanoi, että heillä nelihenkinen perhe syö yhden maks kerralla.
Minusta tuo on taas todella vähään. 100g jauhelihaa per ihminen what!!?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole paljoa. Onhan yksi pihvi normaalistikin 200-250g. Eihän tuosta tee kuin kaksi. Ei ole kuitenkaan tarkoitus syödä joka aterialla ja eikä joka päivä.
Oikeasti pihvi on 100-150 grammaa.
Puhutko jauhelihapihvistä vai sisä -ja ulkofileestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihahan on terveellisempää kuin riisi, pasta, leipä ja muut viljatuotteet.
Ei ole. Täysjyvä ja ruis ja mielellään täysjyväruis on aina parempi vaihtoehto kuin rasvainen ja prosessoitu punainen liha. Kala, kana ja broileri on terveellisiä.
Tiäks ku kaikki on terveellistä kun niitä syö kohtuullisia annoksia eikä ahmi ja mätä. Liha ei ole aina rasvaista, kai sun pitäs se tietää. Lisäksi kana ja broileri on just sama. Syö sä täysjyviäs vaan, ne piaruttaa komiasti ja haisee piarut. Mä syön sata g lihaa mikä ei ole prosessoitu kun en leikkeleitä syö minkäänlaisia. Eikä piaruta.
Ihmisillä jotka syövät terveellisesti ja saavat tarpeeksi kuitua ei kasvikset tai täysjyvä pieretä. Tottakai sua pierettää jos syöt yhtäkkiä reilusti kuitua kun olet pilannut suolistobakteerisi liialla lihansyönnillä.
Kokeilkaapa syödä vihersmoothieita. Laitatte yhteen smoothieen avokadon,banaanin, salaattipuskan, omenan, kourallinen pinaattia, 4 varsisellerin vartta, inkivääriä ja sitruunaa + vettä. Juotte tuon kahdessa erässä. Kyllä muuten pitää nälkää.
Tuo proteiiniuskovaisuus on ihan hevonhuttua. Kasvikset sisältää kaikista eniten proteiinia ja ne on sellaisessa muodossa mihin meidän keho on tottunut. Tämä on ihan aivopesua että sitä proteiinia täytyy syödä hirveät määrät. 2-3 kourallista riittää/ päivä.
Jos jää nälkä niin tehkää illalla toinen tuommoinen pirtelö! Ihminen on tottunut kasvispainotteiseen ruokavalioon. Ei koskaan ole ollut ihmisille tarjolla tämmöistä määrää lihaa ,mitä ihmiset nykyään syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihahan on terveellisempää kuin riisi, pasta, leipä ja muut viljatuotteet.
Ei ole. Täysjyvä ja ruis ja mielellään täysjyväruis on aina parempi vaihtoehto kuin rasvainen ja prosessoitu punainen liha. Kala, kana ja broileri on terveellisiä.
Tiäks ku kaikki on terveellistä kun niitä syö kohtuullisia annoksia eikä ahmi ja mätä. Liha ei ole aina rasvaista, kai sun pitäs se tietää. Lisäksi kana ja broileri on just sama. Syö sä täysjyviäs vaan, ne piaruttaa komiasti ja haisee piarut. Mä syön sata g lihaa mikä ei ole prosessoitu kun en leikkeleitä syö minkäänlaisia. Eikä piaruta.
Ihmisillä jotka syövät terveellisesti ja saavat tarpeeksi kuitua ei kasvikset tai täysjyvä pieretä. Tottakai sua pierettää jos syöt yhtäkkiä reilusti kuitua kun olet pilannut suolistobakteerisi liialla lihansyönnillä.
Itse harrastan aktiivitsesti voimailua ja crossfittiä. Energiantarve on todella paljon suurempi kuin sellaisella, joka ei liikuntaa harrasta. Tuo 400 grammaa jauhelihaa menee heittämällä yksin. Usein syön pellillisen pizzaa tai vuoallisen lasagnea yksin, makaroonilaatikosta jää vähän yli, yleensä työruoka. Monesti käymme työporukalla syömässä jossain lounaspaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan aktiivitsesti voimailua ja crossfittiä. Energiantarve on todella paljon suurempi kuin sellaisella, joka ei liikuntaa harrasta. Tuo 400 grammaa jauhelihaa menee heittämällä yksin. Usein syön pellillisen pizzaa tai vuoallisen lasagnea yksin, makaroonilaatikosta jää vähän yli, yleensä työruoka. Monesti käymme työporukalla syömässä jossain lounaspaikassa.
Voimailijan ruokavalio onkin todella kaukana terveellisestä. Koko se elämäntapa on täysin sairas. Sama bodyfitness.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei tarkoita että olisi terveellistä syödä puoli kiloa lihaa kerralla. Sen ison energiatarpeen voi täytttää myös muuten ja terveellisesti.
Ihanaa joskus lukea ettei kaikki ole näitä "kasvispainotteisia". Mä syön helposti lihaa jopa 600g päivässä, joskus jopa yhdellä aterialla.
Jauhelihaa en saa syötyä isoja määriä kerralla, mutta joku naudan entrecote on helppo syödä.
Tänään söin jauhelihapihvejä ja maksaa. Yhteensä 650 g.
N45
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa joskus lukea ettei kaikki ole näitä "kasvispainotteisia". Mä syön helposti lihaa jopa 600g päivässä, joskus jopa yhdellä aterialla.
Jauhelihaa en saa syötyä isoja määriä kerralla, mutta joku naudan entrecote on helppo syödä.
Tänään söin jauhelihapihvejä ja maksaa. Yhteensä 650 g.
N45
Surullista kuulla, sun terveyden kannalta, ympäristön ja eläinten kannalta. Sairauksia tietää tuollainen ruokavalio. Tutkittua tietoa on saatavilla, mutta jos päätät silti elää noin lyhyek loppuelämäsi niin omapa on asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole paljoa. Onhan yksi pihvi normaalistikin 200-250g. Eihän tuosta tee kuin kaksi. Ei ole kuitenkaan tarkoitus syödä joka aterialla ja eikä joka päivä.
Oikeasti pihvi on 100-150 grammaa.
Puhutko jauhelihapihvistä vai sisä -ja ulkofileestä?
400 grammaa mitä tahansa pihviä ( täysliha tai jauheliha) on hervoton määrä. Ravintolassa iso sisä/ulkofileepihvi on 200-250 grammaa. Ellei osta jotain XXXXXXXXL pihviä.
Onko täällä jokin viherpiiperöiden isku menossa, kun joka viestissä on samaa lihansyöjiin kohdistuvaa vihaa?
Itse tulin juuri salilta. Tossa ehkä tunnin päästä teen vuoallisen lasagnea iltapalaksi, aion syödä yksin. 400 grammaa jauhelihaa. Mutta viikonloppuisin tulee syötyä vähemmän kuin arkena. Arkena on se työlounas ja samantyyppinen illallissetti. Itse en syö perisuomalaisiin ruokailuaikoihin, vaan keskieuroopan tapaan ILLALLISEN, en päivällistä.
M38
Nämä samat ihmiset on ne, kenen takia buffetlounasravintolat ei tarjoile enää lohta eikä muuta kuin maksapihvejä. Ravintola laskee 150-200g lihaa per annos, joku PORSAS tulee vetämään kolme annosta maksaen vain yhdestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimailijan ruokavalio onkin todella kaukana terveellisestä. Koko se elämäntapa on täysin sairas. Sama bodyfitness.
Sieltä liikuntavihaaja ilmoittautui ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ällöttävää täyttää itsensä lihalla! Mieti nyt sun elimistöä.
Suolistosyöpä on taattu.
Olen 50 vuotta syönyt 400g tai enemmän lihaa päivässä eikä ole ollut mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Samat harrastukset meillä. Pääosan energiasta saan täysjyvästä, pehmeistä rasvoista kuten oliiviöljystä ja pähkinöistä ja kasviksia syön hyvin paljon. Syön proteiinina mm tofua, kalaa sekä maltillisesti vaalea lihaa ja heraproteiinia. Enkä todellakaan vedä näitäkään proteiininlähteitä järjettömiä määriä päivässä. Silti kehitystä tulee oikein hyvin eikä omaa terveyttä tarvitse uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä jokin viherpiiperöiden isku menossa, kun joka viestissä on samaa lihansyöjiin kohdistuvaa vihaa?
Itse tulin juuri salilta. Tossa ehkä tunnin päästä teen vuoallisen lasagnea iltapalaksi, aion syödä yksin. 400 grammaa jauhelihaa. Mutta viikonloppuisin tulee syötyä vähemmän kuin arkena. Arkena on se työlounas ja samantyyppinen illallissetti. Itse en syö perisuomalaisiin ruokailuaikoihin, vaan keskieuroopan tapaan ILLALLISEN, en päivällistä.
M38
Vuoallisen lasagnea iltapalaksi? Sä varmaan painatkin sitten vähintään 120 kg ja olet täyttä lihasta? Näin ainakin toivon. Onhan sulla myös salaattia ja marjoja ruokavaliossa? Ihan vaan vitamiinien ja ravinteiden takia. Ja suoliston.
Vai ootko niitä rahka-kananmuna-rasva-liha- bodareita?
Syön kerran päivässä ja yleensä menee se 500g lihaa + 1kg muuta lisuketta.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmisten järki? Tämä tiedon määrä on jotain järkyttävää. Nämä atkinsit ja muut on ihan oikeasti markkinarako todella monelle firmalle. Olkaa kriittisiä, tutkikaa erilaisia ruokavalioita ja kyllä se virallisterveellinen ruokavalio on myös hyvä ottaa sinne mukaan.
Yleensä aika pitkälle pötkii kun syö mahdollisimman paljon kasviksia, normaalia aitoa ruokaa. Eli ei eineksiä, sokeria, keinomakeutusaineita jne. Puhdasta ruokaa.
Eikö se liha ole sitä aitoa oikeaa normaalia ruokaa? Siinä ei ole sokeria eikä makeutusaineita, eikä se ole eines. En oikein ymmärrä mikä markkinarako millekään firmalle se olisi kun joku ostaa paketin jauhelihaa.
Ennemmin miellän prosessoidut ja kauniisti paketoidut tuotteet markkinamiesten unelmiksi.
Saatoin itsekin ennen syödä yksin 400g jauhelihaa kerralla,koska satun tekemään niin hyvän kastikkeen niin sen voisi syödä kokonaan kerralla :). No,piti ruveta laihduttamaan, niin syön vain puolet maksimissaan yhdellä kertaa. Jää sitten 200g toiseen ruokaan.
Tosi ällöttävää täyttää itsensä lihalla! Mieti nyt sun elimistöä.
Suolistosyöpä on taattu.