Tuttava järkyttyi, kun kerroin hänelle, että syömme miehen kanssa kokonaan omat jauhelihapaketit. Meille ei riitä yksi puokkiin.
Vaan tarvitsemme molemmat "omat" eli ruokaamme tulee yhteensä 800g lihaa josta puolet tasan syömme.
Kumpakin syö 400g jauhelihaa kerralla plua lisukkeet.
Tuttava oli ihmeissään ja sanoi, että heillä nelihenkinen perhe syö yhden maks kerralla.
Minusta tuo on taas todella vähään. 100g jauhelihaa per ihminen what!!?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen 400 g jauhelihasta kastikkeen spagetille. Litra tomaattimurskaa ja purkkien huuhteluvedet. Tästä tulee 10 annosta. Eli 5 henkinen perhe syö jokainen kaksi kertaa. Mahat tulee täyteen kun on spagettia ja salaatti lisukkeena. Syömässä on se kuuluisa teinipoikakin.
400 g lihaa yhdelle ihmiselle kerralla on vain sairasta.
Täyttäähän se pasta, mutta pitää kylläisenä vain hetken.
Ei meillä kukaan kaapelilla mourua ennen seuraavaa ateriaa, eli kyllä se täyttää ja pitää kylläisenä. Ähkyn ei tarvitse olla koko ajan päällä ja ihan hyvä on olla näläntunne ennen seuraava ateriaa.
Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ollaan kaikki terveitä, aktiivisia ja normaalipainoisia.
Ja sinä kuvittelet, että tuo yksi esimerkki ruoka oli ainoa mitä meillä syödään? Saat olla ateriaväleistä mitä mieltä tahansa, ne syödään meillä NOIN kello 7, 11.30, 15, 18 ja 21, ja mikään ei puhu sen puolesta, että joku tässä olisi vikana. Kaikki on terveitä, normaalin hoikkia, urheilevia ja jaksavia.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut aikoinaan köksäntunnilla, että lihaa varataan 100 g ruokailijaa kohti. Eli juurikin nelihenkiselle perheelle riittäisi tuo määrä. Punaisen lihan määrää pitäisi vähentää, ei lisätä, terveys- ja ympäristösyistä. Mutta jokainen toki valitsee itse, mitä syö.
Jos ruokailijalle varataan 100g lihaa niin Pihvi ateria on sitten aina lehtipihvillä lastenmalliin koska Aikuisten lehtipihvikin painaa enemmän ja normi pippuriPihvi ym. ovat sen 200-250g.
Laihian kotitalouskoulussa taisit olla :)
Ajattelin syödä jatkossakin lihaa. Katsoin vasta kaupassa vege hyllyä. Metrikaupalla pitkälle jalostettuja ja prosessoituja vege elintarvikkeita. Mun mielestä ihan höpö tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein syönyt kahvilassa 600 tai jopa 900 kalorin leivän pikkunälkään. Olen monesti miettinyt kuinka paljon parempi valinta kylläisyyttä tuova jauhelihapaketti olisi ollut. Broilerin jauhelihalla selviäisi reilu 400 kaloriin/paketti.
Hyi helvetti. 🤮 Minä en syö usein edes päivässä 900 kcal. Miten vitussa voi yhdellä ruualla mättää tuollaisen määrän ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa ei ole joutavampaa puuhaa kuin punaisen lihan kauhistelu.
https://saalistaja.fi/karnivori-ruokavalio/
Kuka nainen haluaa syödä kuin saalistaja? Joku terminator?
Jos syö kuin luolamies, pitää elää myös kuin luolamies. Ei muutakuin poronnahkatakki päälle, turkissaapikkaat ja luolaan tulta väsäämään. Aamulla sitten saalistamaan!
Niinpä. Eikä ne luola miehetkään syöneet joka päivä puolta kiloa lihaa. Ihan höpöjuttuja.
Syön jauhelihaa noin 50 grammaa päivässä. Se on maksimi. Kissa syö saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen 400 g jauhelihasta kastikkeen spagetille. Litra tomaattimurskaa ja purkkien huuhteluvedet. Tästä tulee 10 annosta. Eli 5 henkinen perhe syö jokainen kaksi kertaa. Mahat tulee täyteen kun on spagettia ja salaatti lisukkeena. Syömässä on se kuuluisa teinipoikakin.
400 g lihaa yhdelle ihmiselle kerralla on vain sairasta.
Täyttäähän se pasta, mutta pitää kylläisenä vain hetken.
Ei meillä kukaan kaapelilla mourua ennen seuraavaa ateriaa, eli kyllä se täyttää ja pitää kylläisenä. Ähkyn ei tarvitse olla koko ajan päällä ja ihan hyvä on olla näläntunne ennen seuraava ateriaa.
Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ollaan kaikki terveitä
Ei nyt pidä hernettä vetää nenään. Syökää ihan niin usein kuin haluatte. Eihän se pasta kylläisenä pidä, joten tankata joutuukin ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein syönyt kahvilassa 600 tai jopa 900 kalorin leivän pikkunälkään. Olen monesti miettinyt kuinka paljon parempi valinta kylläisyyttä tuova jauhelihapaketti olisi ollut. Broilerin jauhelihalla selviäisi reilu 400 kaloriin/paketti.
Hyi helvetti. 🤮 Minä en syö usein edes päivässä 900 kcal. Miten vitussa voi yhdellä ruualla mättää tuollaisen määrän ruokaa?
Sinä et taida liikkua juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä peruskulutukseni on jo 2300 kaloria. Kyllä ainakin sen verran on syötävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen riutuisi pois tuollaisella ruokavaliolla. Silloin kun itse söin 1500 kaloria päivässä niin mun paino tippui kilon viikkovauhtia ja lasku jatkui vielä normaalipainoisenakin.
Jos haimanne osaisivat puhua, ne kiroaisivat, miksi pitää nääntyä taakkansa alle monta kertaa päivässä, kun kertakin riittäisi. Jatkuva puputtaminen on varmin tapa hankkia itselleen insuliiniresistanssi. Kerta tai enintään kaksi päivässä riittää eikä joka päivä tarvitse mitään syödäkään.
Tässä ketjussa esiintyy sinänsä arvattavasti aivan pähkähulluja käsityksiä ihmisen luontaisesta ravinnosta, joka siis periytyy vuosituhansien takaa ajalta ennen maataloudeksi kutsuttua hullutusta. Vai pitäisi vielä kasveja syödä!
Vierailija kirjoitti:
Jos haimanne osaisivat puhua, ne kiroaisivat, miksi pitää nääntyä taakkansa alle monta kertaa päivässä, kun kertakin riittäisi. Jatkuva puputtaminen on varmin tapa hankkia itselleen insuliiniresistanssi. Kerta tai enintään kaksi päivässä riittää eikä joka päivä tarvitse mitään syödäkään.
Tässä ketjussa esiintyy sinänsä arvattavasti aivan pähkähulluja käsityksiä ihmisen luontaisesta ravinnosta, joka siis periytyy vuosituhansien takaa ajalta ennen maataloudeksi kutsuttua hullutusta. Vai pitäisi vielä kasveja syödä!
Miksihän kakkostyypin diabetesta sairastaville sitten suositellaan pieniä aterioita säännöllisesti n. viisi kertaa päivässä?
Tästä on kertonut diabetesta sairastava itse.
Toisaalla kirjoitetaan taas siitä, että jatkuva syöminen aiheuttaa jonkin insuliiniryöpyn tiheästi, mikä ei olisikaan hyvä asia.
En tajua, niin voisiko tätä asiaa avata lisää?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin syödä jatkossakin lihaa. Katsoin vasta kaupassa vege hyllyä. Metrikaupalla pitkälle jalostettuja ja prosessoituja vege elintarvikkeita. Mun mielestä ihan höpö tuotteita.
Niin ovat. Halutaan tienata vegejen ruokavalion avulla.
Minäkin syön lihaa mutta kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä peruskulutukseni on jo 2300 kaloria. Kyllä ainakin sen verran on syötävä.
On syötävä mutta lihaa ei tarvitse syödä joka päivä.
Mulla oli jääkaapissa tänään vain kanaa. Paistoin puoli kiloa ja kaikki meni hyvällä ruokahalulla aamupalaksi. Mukavan kylläinen olo, mutta ei ole silti turvotusta tai ähkyä. Ei kuollut turhaan kana. Ehkä myöhemmin iltapäivällä syön toisen kerran jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa esiintyy sinänsä arvattavasti aivan pähkähulluja käsityksiä ihmisen luontaisesta ravinnosta, joka siis periytyy vuosituhansien takaa ajalta ennen maataloudeksi kutsuttua hullutusta. Vai pitäisi vielä kasveja syödä!Miksihän kakkostyypin diabetesta sairastaville sitten suositellaan pieniä aterioita säännöllisesti n. viisi kertaa päivässä?
Tästä on kertonut diabetesta sairastava itse.
Toisaalla kirjoitetaan taas siitä, että jatkuva syöminen aiheuttaa jonkin insuliiniryöpyn tiheästi, mikä ei olisikaan hyvä asia.
En
Tosiaan, miksiköhän ne suositukset on tuollaiset. Ei sellaisella 2diabetesta hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syötävä mutta lihaa ei tarvitse syödä joka päivä.
Ei tietenkään pakko ole, mutta terveyttä ajatellen se liha on päivittäin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötte liikaa lihaa. Uusissa ravitsemussuosituksissa punaisen lihan VIIKKOsaantisuositus on maksimissaan 350g per henkilö.
Ei ne perustu terveyteen vaan johonkin ilmastoasioihin. Monet ammattilaisetkin ovat sitä mieltä. Ihmisille sanotaan että voit syödä pullan joka päivä mutta liha kielletään joka on yksi parhaimmista ainesosista.
Ne perustuu ensisijaisesti terveyteen ja lisäksi on otettu ilmastoasiat huomioon, mutta ei terveysasioiden kustannuksella. Pulla kuuluu sinne herkkukategoriaan jota tulisi syödä vain satunnaisesti/ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoan painottaminen ja lihan demonisointi mediassa ja "virallisissa suosituksissa" ei perustu tieteelliseen tutkimukseen, vaan ideologiaan.
Samaan ideologiaan, jonka mukaan autoilu pitää kieltää (paitsi superkalliit sähköautot) ja jossa kannustetaan olemaan ihmisiä omistamatta mitään ja silti heistä tulee muka onnellisia.
Eli tähän uuden maailmanjärjestyksen kannattajien agendaan jossa tavallinen ihminen halutaan alistaa ja orjuuttaa. Asiaa perustellaan ilmastonlämpiämisellä, terveysväittämillä (vaikka tutkittua tietoa ei ole), ja "maailmanparantamisella".
Liha on ihmisen perusravintoa ja ravitsemuksen peruspilari. Kaikki muu on vain lisuketta josta saadaan sitten tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita. Lihaproteiini ja rasva ovat terveen ihmisen ruoansulatukselle helppoja hyödyntää, kasvikuidut eivät ole. Ihmisen elimistö on kymmeniä tuhansia vuosia sopeutunut hyödyntämään lihaa ja rasvaa, eikä se asia muutu toiseks
Olen samaa mieltä kanssasi pääosin, mm. sähköautojen tuputtamisesta ja siitä, ettei tavallinen ihminen saisi enää omistaa mitään.
Liha-asiasta kuitenkin sen verran, että lihan tuottamisen tapa on ongelmallinen, eli tehotuotanto. Se on epäeettistä, epäekologista ja ahnetta. Lihantuotannossa, kuten muussakin maataloustuotannossa olisi tehokkuuden ja ylettömien määrien sijaan syytä siirtyä kohtuuteen ja luonnonmukaisuuteen.
Eläimiä tarvitaan ruoantuotannon ketjussa, mikäli halutaan tuottaa ruokaa "kestävästi". Myös omavaraisuuden kannalta on järkevää, mikäli nautojen, sikojen ja siipikarjan lanta saadaan lannoiteeksi omassa maassa tuotettuna. Ei olla ulkomailta tuotavien, luonnosta louhittavien teholannoitteiden varassa teholannoitteilta, luontoa säästyy ja kuljetukseen käytettävä energiantarve vähentyy.
Avainsanoina esim. kiertolaidunnus ja vuoroviljely. Noihin kun tutustuu, niin lihantuotanto ja syöminen on helpompi hyväksyä osana ruokavaliota ja ruoantuotantoketjua. Tietenkin eläinten olosuhteiden oltava parhaat mahdolliset ja niiden on saatava toteuttaa lajityypillistä toimintaa, toisin kuin tehotuotantossa.
Harmi vaan, kun pienimuotoinen viljely, yksilöllisyys ja yhteisöllisyys on tehty nykyään vaikeaksi ja jopa kannattamattomaksi, kiitos EU-säädösten.
Kiina päästää sen 5 tunnissa minkä Suomi haluaa vähentää päästöjä vuoteen 2030 mennessä kerrottiin aiemmin lehdissä. Meillä on jo asiat hyvin. Ongelmiin ei puututa siellä missä pitäisi.