Oma isä saa mut haluamaan pois kotoa
Mulla on ollu perhe ongelmia yläasteesta saakka. Isä on ollut suoraansanottuna aivan perseestä. Riidellään joka asiasta ja isä luulee olevansa aina oikeassa. Olen väsynyt tähän. Tänään en mennyt samaan aikaan syömään muiden kanssa, niin isä päätti, että en saa ruokaa ollenkaan ennen seuraavaa ruoka aikaa. Nukuin pitkään, koska kouluviikko oli mennyt vähäisellä unella, niin minusta olisi ollut reilua, että saisin silti ruokaa, vaikka en ollut syömässä meidän perheen yhteisenä ruokailuaikana. Minulla on kamala nälkä mutta en saa syödä. Haluaisin lähteä vaan pois kotoa johonkin parempaan ympäristöön, jossa minun ei tarvitsisi kestää häntä. Pelkään kuitenkin seurauksia. En halua lähteä kotoa, koska täällä on minulle lämmin oma huone ja sisarukset ja äiti. Isä saa vaan minulle kovan halun lähteä pois. Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Täällä huomaa, kuinka mammat ei ymmärrä lukemaansa. Ap sanoi, että on vasta 16v lukiolainen. Minusta viikonloppuna saa nukkua niin pitkään, kun nukuttaa. En omaa teiniäni tuon takia olisi jättänyt ruoatta. Ap.n isä toimi väärin ja äidin olisi pitänyt puuttua asiaan. Ilmeisesti äitinsä on liian kynnysmatto ja tottelee miestään. Ap.n kannattaa puhua koulussa esim kuraattorille.
Täällä on kuultu vai lapsen näkökulma. Perheen äiti on voinut olla täysin samaa mieltä kuin isäkin siitä, mitä lapselle on tehty.
Meilläkin on 16 v ja joskus nukkui lounasajan ohi. Ainoa "rangaistus" oli se että sai itse lämmittää ruokansa jälkikäteen.
Olen tuo, joka kirjoitti että lasu pitäisi tehdä, jos nälkiinnytetään. Minusta voi jättää ilman yhtä ateriaa, mutta viimeistään seuraavalla aterialla täytyy saada ruokaa. Se ei vielä ole nälkiinnyttämistä. Mutta jos esim. aamupalan jälkeen ei saa muuta ruokaa kuin seuraavana päivänä, se on jo lasun paikka. Olin liian hätäinen kommentissani, kyllä yhden aterian voi jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro kuraattorille että et saa ruokaa tai tee itsestäsi lasu. Siinä hyvä näpäytys isällesi. Ei varmasti tykkää, mutta saa tädeiltä soiton että ruokaa nyt ja heti.
On eri asia elää nälässä ja ei saa ruokaa kuin se, että huonon käytöksen vuoksi on nyt siirtynyt ruokailu seuraavaan kertaan. Jos ap tekee siksi itsestään lasun joutuu ongelmiin (kunnianloukkaus, perätön ilmoitus) ja pahimmassa tapauksessa AP pääsee pois kotoa - laitokseen ns. lastenkotiin tai vieraaseen perheeseen, missä sielläkään ei saa käyttäytyä huonosti. Jos ei osaa ruokapöydässä olla, niin sitten syö seuraavalla aterialla. AIka normaalia toimintaa jos huonosti käyttäytyy (näin muistan, että itsekin sain lapsena sitten osallistua seuraavalle aterialle ja kyllä tuli käyttäytyä myös hyvin.)
Ei tosiaasioista voi tehdä kunnianloukkaussyytettä! Asiat ovat tapahtuneet. Kunnianloukkaus ei myöskään koske lapsen edun mukaista selvää lastensuojelun tarpeen selvittämistä tai oma- aloitteista avun hakemista selkeään henkiseen väkivaltaan. Etenkään jos on itse uhri.
Ap voinee lisäksi kirjoittaa nuo asiat päiväkirjaansa tai kertoa kaverille, eikä alaikäisestä kukaan vanhempi tee kunnianloukausyytettä. Jos tekee, sietääkin saada lasun kimppuunsa. Huhuh!
Vanhempien tehtävä on antaa ruokaa ja huolehtia perustarpeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhua jollekin koulussa. Esim terveydenhoitaja, kuraattori tms.
Ja aiheuttaa perheelle ongelmia? Tuosta tilanne vain pahenee. Nyt ei sentään puhuta mistään lasten hakkaamisesta.
Puhutaan ruoatta jättämisestä. Se on henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja ilmiselvä lasun paikka.
Se on kasvattamista. Onhan se nähty mihin rajaton kasvatus johtaa. Nuoriso voi ennennäkemättömän pahoin ja tekee käsittämättömän julmia rikoksia. Opettajat pelkäävät ja aikuisia ihmisiä ei kunnioiteta. Rajat ovat rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo, joka kirjoitti että lasu pitäisi tehdä, jos nälkiinnytetään. Minusta voi jättää ilman yhtä ateriaa, mutta viimeistään seuraavalla aterialla täytyy saada ruokaa. Se ei vielä ole nälkiinnyttämistä. Mutta jos esim. aamupalan jälkeen ei saa muuta ruokaa kuin seuraavana päivänä, se on jo lasun paikka. Olin liian hätäinen kommentissani, kyllä yhden aterian voi jättää väliin.
Näinpä. Sekin osa kasvattamista. On ruoka-ajat ja jos teini valitsee mieluummin nukkuvansa kuin tulevansa syömään, niin sitten oppii, että ehkä olisi kivempi ensi kerralla herätä ja osallistua ruokailuun. Tämä ohjaa samalla päivä-unirytmiä. Ei pidä antaa siimaa niin paljon, että teini on kännykkällä ja valvoo yöt ja nukkuu sitten liian pitkälle päivään. Ruokarytmi kuntoon, unirytmi kuntoon jne.
Vierailija kirjoitti:
Kerro kuraattorille että et saa ruokaa tai tee itsestäsi lasu. Siinä hyvä näpäytys isällesi. Ei varmasti tykkää, mutta saa tädeiltä soiton että ruokaa nyt ja heti.
Antaisin pennun huostaan, jos tekisi lasun kasvatuksellisesta toimenpiteestä. Lapsella pitää olla rajat.
Alat aikuistua. Kova juttu. Mitäpä voisit tehdä että asia muuttuisi?
Ruuan tie pöytään on mutkikas juttu. Useassa kodissa on mikrot, eikö teillä ole?
Ei minustakaan ole mukavaa pilata ruokahalua jyrkkien sääntöjen takia. Tai huonon ilmapiirin.
Voit käydä jossain puhumassa, aloita vaix netistä jollain chätillä. Vastakaiku tekee ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on äiti ja lapsi on lapsi, ne yhdessä nyyhkyttää..nälässä pitäminen on huono tapa kasvattaa lasta ja huono myös rangaistuksena.
Jotenkin ymmärtäisin jos et olisi isäsi biologinen jälkeläinen,asetelma olisi silloin täysin toinen.
Yleisesti ottaen juurikin isät rakastavat lapsiaan enemmän kuin heidät synnyttäneet naiset, joten asetelma on näin miehen näkökulmasta hyvinkin hämmentävä.
Mitä hevonsoopaa mä just luin???!!
Ruoatta jättäminen ei ole mitään kasvattamista.
Sopiva rangaistus siitä että nukkuu ruoan ohi on korkeintaan se että lämmittää ruokansa itse tai tekee voileivän tms. Mutta jos täysin kielletään syöminen ja lukitaan keittiönkaapit niin menee jo kohtuuttomuudeksi.
Mitä jos nuorella olisi vaikka diabetes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä huomaa, kuinka mammat ei ymmärrä lukemaansa. Ap sanoi, että on vasta 16v lukiolainen. Minusta viikonloppuna saa nukkua niin pitkään, kun nukuttaa. En omaa teiniäni tuon takia olisi jättänyt ruoatta. Ap.n isä toimi väärin ja äidin olisi pitänyt puuttua asiaan. Ilmeisesti äitinsä on liian kynnysmatto ja tottelee miestään. Ap.n kannattaa puhua koulussa esim kuraattorille.
Täällä on kuultu vai lapsen näkökulma. Perheen äiti on voinut olla täysin samaa mieltä kuin isäkin siitä, mitä lapselle on tehty.
Tämä koko tarina on vain miesvihanlietsontaprovo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhua jollekin koulussa. Esim terveydenhoitaja, kuraattori tms.
Ja aiheuttaa perheelle ongelmia? Tuosta tilanne vain pahenee. Nyt ei sentään puhuta mistään lasten hakkaamisesta.
Puhutaan ruoatta jättämisestä. Se on henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja ilmiselvä lasun paikka.
Se on kasvattamista. Onhan se nähty mihin rajaton kasvatus johtaa. Nuoriso voi ennennäkemättömän pahoin ja tekee käsittämättömän julmia rikoksia. Opettajat pelkäävät ja aikuisia ihmisiä ei kunnioiteta. Rajat ovat rakkautta.
Ruuatta jättäminen on fyysistä pahoinpitelyä, ei kasvattamista.
Siis oletan että teiniä kielletään ottamasta mitään syötävää, edes leipäpalaa, ennen seuraavaa ruokailua. Sadismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin pennun huostaan, jos tekisi lasun kasvatuksellisesta toimenpiteestä. Lapsella pitää olla rajat.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Sopiva rangaistus siitä että nukkuu ruoan ohi on korkeintaan se että lämmittää ruokansa itse tai tekee voileivän tms. Mutta jos täysin kielletään syöminen ja lukitaan keittiönkaapit niin menee jo kohtuuttomuudeksi.
Älä sotke sairaudenhoitoa tähän. Siinä tapauksessa estettäisiin teinin nukkuminen eikä jätettäisi vaihtoehtoa nukkua tai osallistua aterialle!
Ei se ole mikään seuraamus jos teini nukkuu pitkälle päivään ja itse lämmittää ruuan. Se on vain mahdollistaa unirytmin menemisen vielä enemmän kieroon eikä palvele niin teiniä kuin muitakaan. Uniryrmi ja ruokailurytmi kuntoon. Nyt jätetiin teinille vaihtoehto nukkua ja kokea kantapään kautta, että joku rytmi elämässä pitää olla.
Suosittelen katkaisemaan välit isääsi kun tulet aikuiseksi ja muutat pois.
Hän ei ilmeisesti halua elää perhe- elämäänne. Ja se alkaa nyt näkyä miten hän purkaa vihaansa sinuun. Tuollaisia asioita pyydetään anteeksi ja hyvitellään, ei pidetä nälässä.
Olisiko hänestä kiva jäädä vanhana ilman ruokaa, kun nukkui aterian ohi? Ehkäpä. Voit kostaa isällesi kun hän vanhenee ja joutuu laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaasioista voi tehdä kunnianloukkaussyytettä! Asiat ovat tapahtuneet. Kunnianloukkaus ei myöskään koske lapsen edun mukaista selvää lastensuojelun tarpeen selvittämistä tai oma- aloitteista avun hakemista selkeään henkiseen väkivaltaan. Etenkään jos on itse uhri.
Niin tosia-asioiden pohjalta tulee perätön lasu jos se tehdään. Ketään ei ole nälässä, jos yhden ruokailun teini jättää väliin omasta päätöksestään. Hän päätti nukkua eikä syödä. Vanhempi yrittää kasvata ja ohjata teiniä menemään selkeästi nukkumaan riittävän ajoissa, jotta ei nuku liian pitkälle päivään jättäen ruokailut väliin. Se on kuule välittämistä ja kasvattamista. Rajoja tarvitaan. Jos tuosta tehtäisiin lasu, niin vanhempi, joka kasvattaa lastaan tekisi siitä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen? Teinin pitäisi ottaa silloin
Tässä nähtävästi isä kieltää menemästä jääkaapillekin eli teini ei saa yhtään mitään syödäkseen. Kyllä minä tekisin itsekin lasun jos kuulisin että lapsen kaveria kohdellaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen katkaisemaan välit isääsi kun tulet aikuiseksi ja muutat pois.
Hän ei ilmeisesti halua elää perhe- elämäänne. Ja se alkaa nyt näkyä miten hän purkaa vihaansa sinuun. Tuollaisia asioita pyydetään anteeksi ja hyvitellään, ei pidetä nälässä.
Olisiko hänestä kiva jäädä vanhana ilman ruokaa, kun nukkui aterian ohi? Ehkäpä. Voit kostaa isällesi kun hän vanhenee ja joutuu laitokseen.
Vanhana jos tarkoitat niin vanhaa, että tarvitse ulkopuolisen tuomaan ja tekemään ateriat, niin ei ole silloin enää täysin kykenevä huolehtimaan itsestään ja siinä tapauksessa lienee joku herättelee hänet syömään! Jos tosin vanhus päättää sitten mieluummin jättää syömättä, niin sitten jättää. Ketään ei pakoteta syömään. Tosin se ateria viedään sitten pois. Ketään ei pakoteta syömään.
Meillä teineillä on aina mennyt viikonlopun rytmit noin. Vanhempi opiskelee jo yliopistossa. Tenttiin menee usein vasta iltamyöhällä ja kurssitöitä tekee aamukolmeen koska edelleen tykkää tuosta rytmistä. Antakaa olla "huono rytmi" jos koulu sujuu kuitenkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sotke sairaudenhoitoa tähän. Siinä tapauksessa estettäisiin teinin nukkuminen eikä jätettäisi vaihtoehtoa nukkua tai osallistua aterialle!
Ei se ole mikään seuraamus jos teini nukkuu pitkälle päivään ja itse lämmittää ruuan. Se on vain mahdollistaa unirytmin menemisen vielä enemmän kieroon eikä palvele niin teiniä kuin muitakaan. Uniryrmi ja ruokailurytmi kuntoon. Nyt jätetiin teinille vaihtoehto nukkua ja kokea kantapään kautta, että joku rytmi elämässä pitää olla.
<
Ruoatta jättäminen ei tippaakaan auta unirytmin kuntoon saamista. Jos vanhemmat ei keksi muuta keinoa auttaa teinin unirytmiä kuntoon kuin ruoatta jättämisen, niin lienee paras kysyä kasvatusneuvoja jostain muualta.
Ja niin, mitä tosiaan, jos teinillä olisi vaikka diabetes ja häntä rangaistaisiin siten että ateria jää välistä eikä mitään saa ennen seuraavaa?
Siis etkö saa käydä jääkaapillakaan? Ottaa leipää tms? Sitten puhuisin kyllä terveydenhoitajalle tms. Nälkiinnyttäminen on lastensuojelurikos.