Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin halpoja kaikille annettavia joululahjoja?

Vierailija
18.11.2023 |

Onko vinkkejä?

Jotain mitä vielä ehtisi väkertää?

Hyvin halpoja, mutta kivoja. Joita voisin antaa noin 20 henkilölle. Siinä olisi lahjani.

Olen valmis väkertämään ja käyttää aikaa.

Kommentit (279)

Vierailija
161/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retrosuklaapötköjä, esim. Fami, MilkyWay, DaCapo. Ei tule itse ostettua, mutta varmasti tulee syötyä. Nätti paketti ja pieni tervehdys tai muisto mukaan. Yksi  per nenä.

Tai hassuja tikkareita, Lollipop. tms. On kiva ja höhlä lahja. Eikä tule kalliiksi. Tähänkin saatesanat mukaan. ("Nuollaanko yhdessä? Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa! Mälli suuhun! ) Riippuu tietysti huumorintajusta mitä voi kirjoittaa.

Ja jokaiselle henkilökohtainen viesti/runo/muisto/vitsi, se on aina tärkeämpi kuin rahallinen arvo.

Mä sain viime jouluna eräältä rakkaalta tikkarin, jolla ei liikaa rahaa.

Tikkari oli yksisarvinen saatteella et mä oon sellainen, epätodellisen ihana.  Tikkari on mulla hyllyssä ja ilahduttaa päivittäin.

Mulla on myös tallella vielä sulkaatikkari, jossa mua sanotaan " yhtä syötävän suloiseksi kuin tää sulkaanalletikkari".

Ihana lahja!

Vierailija
162/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua antaa mityään enkä vastaanottaa. Liikaa jo muutenkin tavaraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippualle on aina käyttöä

Vierailija
164/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi mitään sellaista, mikä jää nurkkiin pyörimään. Hassua, mutta vessapaperia käyttävät kaikki tuntemani ihmiset. Kyllä mieltä enemmän lämmittäisi vessapaperipaketti kuin joku itse askarreltu eriparinen joulukoriste.

En voisi kuvitella antavani jollekin vessapaperia joululahjaksi, ja jos joku antaisi minulle, loukkaantuisin, saattaisin ottaa jopa v*ttuiluna. Joku hyvän maun raja siinä käytännöllisyydessäkin on oltava.

Vierailija
165/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko jo tässä ketjussa, mutta takansytykkeet ovat halpoja ja kivoja. Saatiin niitä viime vuonna ja kaikki menivät. Ovat vielä kivannäköisiä. On pitänyt itsekin väsäillä. Ohje löytyy netistä. 

Ja nämä siis tietty ihmisille jotka käyttävät takkaa tai nuotiota tai tykkäävät muuten sytytellä asioita. 

"Tai tykkäävät muuten sytytellä asioita"

😅😅

Tuo oli kieltämättä hauska. Tuli pyromaanit mieleen. 😄

Vierailija
166/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua. Ei kulu ja on halpa.

Vierailija
167/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään tapauksessa osta mukia, kynttilöitä, servettejä tai saippuoita. Ne ovat juuri sellaisia lahjoja joita annetaan silloin kun on ilman mitään muuta syytä pakko antaa jotakin. Täysin mitätön lahja vailla mitään ajatusta ja persoonallisuutta.

On olemassa myös hauskoja, esim. saajan huumorintajuun tai harrastukseen liittyviä serviettejä. Pitää vaan löytää ne pikkukaupoista tai netistä. Tietysti tavalliset markettiservietit ovat vaisuja lahjoja.

Valokuvista voi teettää jotain henkilökohtaisempaa, esim. mummille/siskolle/kumminkaimalle muki/T-paita/pannulappu/avaimenperä, jossa on kissansa/mökkinsä/autonsa kuva. Netti on täynnä tämäntyyppisiä edullisia ideoita ja kannattaa ostaa kaikki kerralla, niin säästää toimituskuluissa ja hermoissa.

Vierailija
168/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo mainitsikin heijastimet ja sukat. Kaikki käyttävät ja harvemmin niitä on liikaa. Suklaa maistuisi minulle ja ilahtuisin ihan siitä muistamisesta, että joku on minua ajatellut ja ostanut suklaata. Lapsia jos on lahjansaajissa, niin voisi koota erilaisista pikkukarkeista (rasioista, patukoista) pussukan, joka ei sisältäisi niin paljon suklaata, kun sitä on joulun aikaan muutenkin niin paljon tarjolla. 

Vierailija
169/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata itse neuloa huiveja tai muuta ellet ole tosi hyvä ja vastaanottaja on ihaillut tai pyydellyt itselleen samaa. Menee roskiin tai jonnekin minne lie. Itse neuloin ja luulen että meni vaan itseltään aikaa hukkaan. 

Vierailija
170/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä haluttaisi saada lahjaa, jota antaja on suunnitellut somevihjeiden avulla kriteereinään "hyvin halpa kahdellekymmenelle hengelle".  Ihan oikeasti, ei ole pakko antaa esineitä toisille ihmisille minkään joulun takia.

Vierailija
171/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä lahjoja, joita minä tykkäisin saada:

-fudget, tryffelit, marmeladit

-palasaippua (tämä on edullista, kilon pala saippuamassaa maksaa 8-15 e ja siitä saa helposti 20 palaa. Sekaan voi laittaa esim. hunajaa, kahvinpuruja, kanelia ym. keinotekoiset tuoksu- ja väriaineet eivät ole pakollisia.)

-villasukat ja lapaset (tulevat kalliiksi kyllä noin monelle)

-kynttilät, erityisesti mehiläisvahakynttilät

-sytykeruusut/ -palat

Näitä sen sijaan en osaa arvostaa:

-(joulu)koristeet (poislukien havupallo tai -kranssi)

-kynttiläkipot ym. vastaavat turhat pikkurojut

-heijastimet, avaimenperät, korut, pompulat...

-mikä tahansa seinälle tarkoitettu (taulut ym.)

Vierailija
172/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin pieniä edullisia kukkia, vaikka punaisia tulilatvoja. Niihin väkertäisin itse jouluiset koristeet. Valmiiksi koristellut ovat kovin kalliita. 

T. Kukkia rakastava äiti🌷

Vierailija
173/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeita tai muuta tavaraa en itse ehkä toivoisi, kun sellaista on kotona jo ihan riittämiin. Kirjojen ystävänä ilahdun kuitenkin aina kirjalahjoista. Jos ap:n lahjansaajissa on lukijoita, niin kirjastojen kierrätyshyllyistä, kierrätyskeskuksista, kirpputoreilta ym. voi löytää lähes uuden veroisia kirjoja halvalla tai ilmaiseksi. Kirjan väliin voit askarrella kortin kirjanmerkiksi tai liittää mukaan vaikka jonkun vanhan valokuvan, johon liittyy joku yhteinen muisto. Kirjan voi lukemisen jälkeen laittaa kierrätykseen, jos sitä ei halua säilyttää. 

Ilahtuisin itse tosi paljon myös pelkästä kauniista kortista tai kirjeestä, jossa olisi vaikka muistelua liittyen johonkin yhteiseen tekemiseen, matkaan, tai ajanjaksoon. Läheisillekin ihmisille ei tule aina sanottua, miten tärkeitä ovat, joten sellaisenkin viestin voi korttiin kirjoittaa.

Vierailija
174/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata itse neuloa huiveja tai muuta ellet ole tosi hyvä ja vastaanottaja on ihaillut tai pyydellyt itselleen samaa. Menee roskiin tai jonnekin minne lie. Itse neuloin ja luulen että meni vaan itseltään aikaa hukkaan. 

Samaa mieltä. Mitään niin vaivalloista ja kallista kuin neuletyöt ei kannata antaa kuin niille, joiden tietää osaavan arvostaa. Olen itse suht näppärä käsistäni, mutta annan käsitöitäni lahjoiksi todella harvoin ja harvoille.

Vierailija
175/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse suklaat tms muut herkut ja anna nätissä itse askarrellussa rasiassa. 

Itse en tykkää itsetehdyistä  "herkuista"- voi olla epähygieenisissä oloissa tehtyjä.😒

Sama täällä, kaikki itsetehdyt herkut lentää suoraan biojätteeseen. Olen todella tarkka elintarvikehygieniasta, en kyläillessäkään ikinä syö mitään itsetehtyjä kermakakkuja yms.

Anna edes takaisin tuojalle äläkä heitä biojätteeseen, urpo.

Vierailija
176/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin sukulaisten kesken sovittu, ettei aikuisille anneta lahjoja. 

Mutta jos itse haluaa jotain väkertää, niin kynttilöitä ja saippuaa on helppo tehdä itsekin. Tarvikkeita löytyy esim. Prismasta. 

Noissa on se ikävä juttu, että tarvitaan kattila, joka ei ole elintarvikekäytössä. Luulisi, että kirpparilla on muutamalla eurolla, mutta kun itse aloin etsiä geelikynttilöiden valmistukseen, eipä löytynyt mistään minkäänlaista isompaa kattilaa. Muutakin tarvitaan, esim. muotit saippuaa varten. Ainekset ja tarvikkeet maksaa paljon enemmän kuin valmis saippua.

Saippuantekoon nyt mitään erillistä kattilaa tarvita, kynttilämassan sulatukseenkin vain siksi, ettei sitä kattilaa oikein mitenkään saa puhtaaksi sitten enää.

Kilo saippuamassaa maksaa n. kympin, vähän riippuen, minkälaista haluaa ja muotteina voi käyttää vaikka muffinivuokia tai tyhjää, pestyä maito-/mehutölkkiä (leikkaa sitten pienemmiksi paloiksi vain sen mötikän). Väri- ja tuoksuaineita ei ole mikään pakko ostaa, vaan voi käyttää hunajaa, yrttejä, kahvinpuruja, sitrustenkuoriraastetta ym. kotoa löytyvää.

Todella edullisesti pystyy tekemään ihania palasaippuoita ja mehiläisvahalevystä tehdyt kynttilät ovat myös halpoja, eivätkä vaadi edes sulatusta. Levyjä saa monissa eri väreissä, ei tarvitse tyytyä siihen perinteiseen keltaiseen. 

Vierailija
177/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi älkää tuutatko paskarteluita kellekään lahjaksi.  Tulee vaan myötähäpeä antajaa kohtaan, että eikö se ymmärrä, että vastaanottaja kyllä tajuaa, että taas on koetettu keksiä annettavaa roinaa vain antamisen vuoksi.  

Vierailija
178/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi

Vierailija
179/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittakaa sitä, jos sanotaan, ettei tarvitse mitään lahjaa.

Vierailija
180/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin sukulaisten kesken sovittu, ettei aikuisille anneta lahjoja. 

Mutta jos itse haluaa jotain väkertää, niin kynttilöitä ja saippuaa on helppo tehdä itsekin. Tarvikkeita löytyy esim. Prismasta. 

Noissa on se ikävä juttu, että tarvitaan kattila, joka ei ole elintarvikekäytössä. Luulisi, että kirpparilla on muutamalla eurolla, mutta kun itse aloin etsiä geelikynttilöiden valmistukseen, eipä löytynyt mistään minkäänlaista isompaa kattilaa. Muutakin tarvitaan, esim. muotit saippuaa varten. Ainekset ja tarvikkeet maksaa paljon enemmän kuin valmis saippua.

Saippuantekoon nyt mitään erillistä kattilaa tarvita, kynttilämassan sulatukseenkin vain siksi, ettei sitä kattilaa oikein mitenkään saa puhtaaksi sitten enää.

Kilo saippuamassaa maksaa n. kympi

Kuka oikeasti tarvitse kympin kilohintaan ostettuun saippuamassaan leivottuja kahvinporoja ja sitruunankuoria...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme