Hyvin halpoja kaikille annettavia joululahjoja?
Onko vinkkejä?
Jotain mitä vielä ehtisi väkertää?
Hyvin halpoja, mutta kivoja. Joita voisin antaa noin 20 henkilölle. Siinä olisi lahjani.
Olen valmis väkertämään ja käyttää aikaa.
Kommentit (279)
Rakastan ruokalahjoja, mutta niitä varten olisi toki hyvä tietää mahdolliset ruoka-aineallergiat. Olen saanut ainakin joulusinappia, maustekakkua, taatelikakkua, pipareita, hilloa, itse tehtyä glögiä. Kaikki ovat olleet ihania lahjoja, mutta taatelikakku on ehdoton suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan ruokalahjoja, mutta niitä varten olisi toki hyvä tietää mahdolliset ruoka-aineallergiat. Olen saanut ainakin joulusinappia, maustekakkua, taatelikakkua, pipareita, hilloa, itse tehtyä glögiä. Kaikki ovat olleet ihania lahjoja, mutta taatelikakku on ehdoton suosikkini.
Onko se sitten tosi halpa lahja? Siihenhän tulee voitakin. Uunissa pitkään, sähköä kuluu. Jos vitosen per lahja käyttää rahaa ja yhteensä 20 kakkua pitäisi leipoa, niin hintaa tulee satanen.
Joku tan jo mainitsikin, mutta tulisijan omistajille sytykeruusut.
Meikkaajille/ihonhoidosta kiinnostuneille kestovanulaput, niita esim. 6-10kpl/hlo ja natilla rusetilla nippuun.
Keittioliinat - kay ostamassa kangaskaupasta tai kirppareilta sopivaa puuvilla-tai pellavakangasta ja ompele niista liinoja ripustuskoukulla. Jos aikaa ja viitseliaisyytta on, niin niihin viela vaikka kulmaan nimikirjaimet kirjailtuna tms.
Paperista (esim.ihan sanomalehtipaperista) saa lakan avulla askarreltua ihan hienoja korviksia, esim. Tekemalla pitkulaisia paperihelmia. Napparyytta ja karsivallisyytta vaatii toki, seka lisaksi joitakin korunosia ja sopivat pihdit.
Tervehdys kysyjälle
Pieni virkattu tai se perinteinen ruutusydän paperista, joulukoriste sydän, näitä ohjeita vaikka kuinka ( ei vie tilaa, ei mene rikki), laitetaan itsetehtyyn kirjekuoreen ja pieni kirje, missä kerrot kivoja asioita lahjan saajasta, kirjoitettu tietenkin käsin.
Hyvää Joulua, Joulupukin maasta!
En tiedä onko jo tässä ketjussa, mutta takansytykkeet ovat halpoja ja kivoja. Saatiin niitä viime vuonna ja kaikki menivät. Ovat vielä kivannäköisiä. On pitänyt itsekin väsäillä. Ohje löytyy netistä.
Ja nämä siis tietty ihmisille jotka käyttävät takkaa tai nuotiota tai tykkäävät muuten sytytellä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä missään tapauksessa osta mukia, kynttilöitä, servettejä tai saippuoita. Ne ovat juuri sellaisia lahjoja joita annetaan silloin kun on ilman mitään muuta syytä pakko antaa jotakin. Täysin mitätön lahja vailla mitään ajatusta ja persoonallisuutta.
Äläs nyt, muki voi olla hyvinkin persoonallinen. Ukin lempimuki on se jossa on lastenlasten kuvat, teini taas sai lempianimeen liittyvän mukin ja se on tärkeä hänelle.
Muki lemmikinkuvalla voi myös olla tulevaisuudessa lempimuki
Valkoiset lumihiutaleet ikkunaan laitettavaksi silkkipaperista 😊
Vierailija kirjoitti:
Teippirulla on aina suosittu lahja ja kiitollisuudella vastaanotettu.
Oranssia! siis sitä raksateippiä, josta saa näkyvät etiketit vaikka hillopurkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei varmaankaan ole kovin läheiset lahjansaajat. Onko välttämätöntä ostaa/tehdä mitään lahjaa? Ihmisillä on krääsää muutenkin kaikki nurkat täynnä.
Tämä.
Jos vaikka joku työkaveri antaisi minulle joululahjan, ensimmäinen ajatus olisi "Voi v*ttu, pitääkö munkin ostaa tolle lahja? Ja jos ostan yhdelle, pitääkö mun ostaa kaikille?"
Joku kulutustavara, kuten suklaa, kynttilä, paperiservetit tms. on vielä aika harmiton, koska sen voi käyttää pois tai vaikka heittää roskiin, jos ei ole käyttöä, mutta älkää antako kenellekään puolitutuille MITÄÄN, minkä oletatte säästettävän. Todella harva haluaa nurkkiinsa miljoonaa erilaista mukia tai koriste-esinettä.
Olen aiemmin vastannut et nämä ovat läheisiä.
Ystäviä, jotka auttaneet tänä vuonna isosti, sisaruksiani jne
Antaisin lahjat mielelläni. Monella muullakin lienee samoja pohdintoja joulun lähestyessä.
Ap
Tunnen kyllä ihmiset, joille nämä lahjat tulisi 😃
T. Ap
Ja silti pyydät täysin ulkopuolisilta vinkkejä heidän lahjoihinsa? Kummallista.
Täällä puidaan myös tv ohjelmien hahmoja, jotka on ventovieraita,
Täällä kysytään apuja myös ihmissuhdejuttuihin, vaikka hekin ovat vastaajille ventovieraita.
Meistä keskustelijoista puhumattakaan.
Keskitytään alkuperäiseen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse suklaat tms muut herkut ja anna nätissä itse askarrellussa rasiassa.
Olen saanut lahjaksi esim. useita sydämen muotoisia Geisha-suklaarasoita.
Olen säästänyt laatikot ja ajattelin tehdä pikkuvuokiin kotitekoista suklaata ja täyttää sydänrasiat niillä.
Jos haluaa väkertää, rasiat voi peittää askartelupaperein.
Itse kuitenkin menen helpoimman kautta ja paketoin folioon, jolloin paketit ovat sydämenmuotisia. Sisältävät vielä sen yllätyksen, ettei sisältö olekaan Geishaa vaan kotikarkkeja.
Jipii...
Heijastin. Keksipaketti. Lautasliinapaketti. Kynä. Jääkaappimagneetti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko jo tässä ketjussa, mutta takansytykkeet ovat halpoja ja kivoja. Saatiin niitä viime vuonna ja kaikki menivät. Ovat vielä kivannäköisiä. On pitänyt itsekin väsäillä. Ohje löytyy netistä.
Ja nämä siis tietty ihmisille jotka käyttävät takkaa tai nuotiota tai tykkäävät muuten sytytellä asioita.
"Tai tykkäävät muuten sytytellä asioita"
😅😅
Retrosuklaapötköjä, esim. Fami, MilkyWay, DaCapo. Ei tule itse ostettua, mutta varmasti tulee syötyä. Nätti paketti ja pieni tervehdys tai muisto mukaan. Yksi per nenä.
Tai hassuja tikkareita, Lollipop. tms. On kiva ja höhlä lahja. Eikä tule kalliiksi. Tähänkin saatesanat mukaan. ("Nuollaanko yhdessä? Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa! Mälli suuhun! ) Riippuu tietysti huumorintajusta mitä voi kirjoittaa.
Ja jokaiselle henkilökohtainen viesti/runo/muisto/vitsi, se on aina tärkeämpi kuin rahallinen arvo.
Anna apu- tai teko-lahjakortti! Ei maksa muuta, kuin tekemisen, ja tuo hyvän mielen niin antajalle kuin saajalle!
Esimerkkejä:
lumenluonti, kaitsee yksinhuoltajan lapsia tunnin pari, kävelyttää vanhusta ulkona, käy ulkoiluttamassa kiireisen lapsiperheen koiraa, auttaa vanhusta paketoimaan lahjansa, antaa haluamalleen henkilölle lahjakortin, jossa tunti tai pari saajan haluamaa työtä/tekemistä, vaikka lampunvaihtamista, siivoamista jne.
Etukäteen voi saajalta kysyä, mitä toivoisi.
Nuo eivät itselle maksa vielä muuta kuin aikaa.
Sellaista, joka sitten jo vähän maksaakin (bensat), voisi olla, että veisi vanhuksen viemään tervehdyksensä vainajille, katselemaan jouluvaloja ym., ulkoilemaan/kävelylle luontoon tai muuten upeaan paikkaan. Opeta lapsi tekemään piparkakkuja tai joulutorttuja, käykää jollain kotieläintilalla silittelemässä poneja...
Mutta, anna se elämys, se välittämisen tunne.
Pussiin pähkinöitä, suolakaloja, karkkipötkyjä, pieni sipsipussi, keksejä, voileipäkeksejä, pieni hillopurkki.
Sopivaa naposteltavaa joulun jälkeiseen aikaan.
Vie ystäväsi kävelylle ja sen jälkeen joulukahville kivaan paikkaan
Noissa on se ikävä juttu, että tarvitaan kattila, joka ei ole elintarvikekäytössä. Luulisi, että kirpparilla on muutamalla eurolla, mutta kun itse aloin etsiä geelikynttilöiden valmistukseen, eipä löytynyt mistään minkäänlaista isompaa kattilaa. Muutakin tarvitaan, esim. muotit saippuaa varten. Ainekset ja tarvikkeet maksaa paljon enemmän kuin valmis saippua.