Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin halpoja kaikille annettavia joululahjoja?

Vierailija
18.11.2023 |

Onko vinkkejä?

Jotain mitä vielä ehtisi väkertää?

Hyvin halpoja, mutta kivoja. Joita voisin antaa noin 20 henkilölle. Siinä olisi lahjani.

Olen valmis väkertämään ja käyttää aikaa.

Kommentit (279)

Vierailija
201/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi mitään sellaista, mikä jää nurkkiin pyörimään. Hassua, mutta vessapaperia käyttävät kaikki tuntemani ihmiset. Kyllä mieltä enemmän lämmittäisi vessapaperipaketti kuin joku itse askarreltu eriparinen joulukoriste.

En voisi kuvitella antavani jollekin vessapaperia joululahjaksi, ja jos joku antaisi minulle, loukkaantuisin, saattaisin ottaa jopa v*ttuiluna. Joku hyvän maun raja siinä käytännöllisyydessäkin on oltava.

Riippuu keneltä sen saisi, jos on samantyyppinen huumorintaju. 

Vierailija
202/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alle 20 euron viini- tai glögipullo. Voi olla myös jotain maatilan marjaviiniä tms. Alkoholiton vaihtoehto voisi olla jokin hienompi omenamehu-kanisteri, kuten se Karl Ers -mehu (jos kirjoitin nimen oikein). Sitten yksi vaihtoehto voisi olla myös hedelmäkori. Hedelmät on edullisia ja kelpaavat useimmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nuo tyypilliset joululehti-ideat ovat kuitenkin toimivia pikkulahjoja, jotka eivät jää nurkkiin pyörimään, vaan ovat käyttötavaraa.

Esim. tosi yläluokkaisissa porukoissa joululahjat ovat vaatimattomia tai hassuja vitsilahjoja, koska kaikki tietävät että kaikilla on jo kaikkea sekä myös sen, että on mautonta lahjoittaa ylenmäärin krääsää tai ylikalliita nousukasmaisia lahjoja. 

Tarvitaanko ylipäänsä mitään "toimivia pikkulahjoja" aikuisille ihmisille?  Brittikuninkaallisten vitsilahjat toimivat heillä, mutta pitää olla varma omista tuttavistaan, että sama toimii.

Vierailija
204/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokalahjat sarjatyönä. Esim. 1.5 litran pullataikinasta tulee n 120 pikkupullaa, 6 kullekin. Jotain jouluista muotoilua (nisupoikia?) tai koristetta. 

Vierailija
205/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alle 20 euron viini- tai glögipullo. Voi olla myös jotain maatilan marjaviiniä tms. Alkoholiton vaihtoehto voisi olla jokin hienompi omenamehu-kanisteri, kuten se Karl Ers -mehu (jos kirjoitin nimen oikein). Sitten yksi vaihtoehto voisi olla myös hedelmäkori. Hedelmät on edullisia ja kelpaavat useimmille.

Joku halpa viini ja tekee itse siihen uuden etiketin.

Vierailija
206/279 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20kpl20€. Onko enää halpa?

Vierailija
207/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos ja kun tunnet ystäväsi, joille haluat lahjoja antaa, valitse jotain, mistä arvelet heidän oikeasti pitävän tai tarvitsevan. Minusta tässä ketjussa on ollut myös kivoja lahjaideoita, jotka oikeasti eivät tule kalliiksi. Jos osaat ommella ja on vähän tarvikkeita valmiiksi kotona, niin esimerkiksi se hiusdonitsi kivasta kankaasta on oikeasti edullinen, nopea ja helppo tehdä, ja aika moni sellaista tarvitsee ja käyttää. Ja jollei siitä pidä, sen voi kierrättää eteenpäin jollekulle. Jos läheisesi ovat ennenkin syöneet laittamaasi ja leipomaasi ruokaa, voit tehdä jotain syötävää lahjaa. Sain joskus lahjaksi muutamia sellofaaniin nätisti käärittyjä cookie-keksejä ja se oli minusta ihana lahja.

Mutta edullinen ja silti sydämeenkäyvä lahja aikuiselle voi oikeasti olla ihan kaunis käsinkirjoitettu viesti, joka kertoo, että "olet minulle tärkeä". Se voi olla tosi paljon isompi juttu monelle kuin jokin fyysinen lahja. Kirjoitit, että haluat muistaa näitä ihmisiä, koska he ovat olleet sinulle tukena ja tuoneet paljon hyvää, mitä haluat nyt antaa takaisin. Kerro se heille!

Vierailija
208/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt joinakin jouluina läheisille jotain pientä itse. Askarrellut heijastimia ja tehnyt myös sellaisia kosteutta ja hajuja imeviä hahmoja, jonka voi laittaa vaikka vaatehuoneeseen tai autoon. Jos asuu omakotitalossa tai rivarissa niin itse maalattu kaunis porrasharja ei maksa paljoa

Vierailija
209/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Lisää halpaa paskaa ja roskaa!! 

Vierailija
210/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt jouluherkut! Sinappi tai kauniisti koristeltu pipari esimerkiksi ilahduttavat. Kaikki käsintehty on luksusta ja ei välttämättä rahallisesti kallista. 

Vierailija
211/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotetuista tuikut tai kynttilät olisi itselleni mieluisimmat, niitä kuluu talvella kuitenkin. 

Joululahjaksi en haluaisi joulukoristetta kuten kranssia tms. Nehän laitetaan ennen joulua esille ja kohta joulun jälkeen laitetaan pois. Lisäksi haluan itse valita kaikki koriste-esineeni. Jouluiset mukit on myös aika huono lahja, viime vuonna tuli taas kaksi ikävä kyllä.

Vierailija
212/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan toivottaisit kaikille läheisillesi hyvää joulua. Ellei se tunnu riittävältä huomioimiselta, lähetä kortti. Jos haluat itse väkertää jotakin, askartele kortti. 

Ainakaan minä en haluaisi mitään turhaa krääsää kotiini lahjaksi. Enkä missään nimessä haluaisi, että kukaan läheiseni käyttäisi viimeisiä pennosiaan ostaakseen minulle jonkin lahjan, tarpeellisen tai tarpeettoman. 

Vierailija
213/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvaksi tulee kun en jaa mitään lahjoja:D

Vierailija
214/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjojen saajat todella ovat ap:n läheisiä heille varmasti olisi ihan ok, ettei hankita mitään lahjoja. Läheinen ihminen ei halua, että lahjoista tulee stressi ja että vähävarainen joutuu käyttämään vähiä rahojaan niihin. 

Vierailija
215/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mitään, jos opettelisi lukemaan ennen kuin kommentoi aloituksia?

Kysyttiinkö tässä, mitä haluaisit tai et haluaisi saada joululahjaksi? Ei kysytty. Kysyttiin, mitä voisi tehdä lahjaksi 20 henkilölle todella edullisesti. Jollet osaa vastata ko. kysymykseen, älä vastaa ollenkaan. Tee sen sijaan oma ketju aiheesta "en halua joululahjaksi mitään/itsetehtyä/alle 500 e maksavaa/jne.

Kiitos.

Vierailija
216/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mitään, jos opettelisi lukemaan ennen kuin kommentoi aloituksia?

Kysyttiinkö tässä, mitä haluaisit tai et haluaisi saada joululahjaksi? Ei kysytty. Kysyttiin, mitä voisi tehdä lahjaksi 20 henkilölle todella edullisesti. Jollet osaa vastata ko. kysymykseen, älä vastaa ollenkaan. Tee sen sijaan oma ketju aiheesta "en halua joululahjaksi mitään/itsetehtyä/alle 500 e maksavaa/jne.

Kiitos.

Here, here.

Kestokassi/virkattu tai ommeltu kännykkäpussi

Vierailija
217/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Servettipaketti.  Omat kokkailut  koetaan näköjään arveluttavina, vaikka joulumyyjäisissä pöydät notkuvat kotikokkailujen tuotoksista.   

Vierailija
218/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Servettipaketti.  Omat kokkailut  koetaan näköjään arveluttavina, vaikka joulumyyjäisissä pöydät notkuvat kotikokkailujen tuotoksista.   

Purkillinen itse leivottuja pikkuleipiä. Kyllä böböt uunissa kuolee.

Vierailija
219/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tällaiset joulukuusen koristeet? Valkoisesta massasta piparkakkumuotilla, pintaan saa elävän kuvioinnin esim. pitsiliinalla painamalla. 

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/keveat-kuin-lumihiutaleet-tee-it…

Soodataikina toimii tuossa myös hyvin

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/soodataikina

Vierailija
220/279 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaivaa muita joululahjoillasi. Oikeesti! Sitä rihkamaa ja väkerryksiä ei kukaan haluu riesoikseen. Toivota sanoilla lämpimästi hyvää joulua, se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän