Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oikein tarkoittaa maraton? Pitääkö siis koko matka juosta pysähtymättä/kävelemättä vai?

Vierailija
02.01.2007 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen kai yrittää saada sen läpi mahdollisimman lyhyessä ajassa, joten ei siellä seisoskelemaan jäädä, varsinkaan kilpailuissa.

Noissa kaikenkansan maraton-tapahtumissa näkee kyllä kävelijöitäkin, mutta kai sitä jokainen ainakin lähtee sillä idealla, että se juostaan (hölkätään) alusta loppuun.

Vierailija
2/4 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa monet lähtevät juoksemaan koko matkaa, itse kyllä tiesin etukäteen, että monta kilomteriä kävelläänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen mieltä siinä nyt olisi? Kaikkihan sen +40 km kävellä jaksaa, juokseminen (vaikka sitten kuinka hitaastikin) on koko homman idea. Itse olen kyllä tosi pettynyt ellen jaksa juosta koko matkaa, tuskin motivaatio riittäisi maaliviivalle asti jos pitäisi kävellä.

Vierailija
4/4 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos tosissaan kilpailee muita vastaan, niin ei kannata kovin paljon tupeksia.

Maraton-juttu perustuu siihen, että joskus Antiikin aikana käytiin Maraton-nimisessä paikassa kreikkalaisten ja persialaisten välinen ratkaiseva taistelu, jonka kreikkalaiset vastoin ennakko-odotuksia voittivat. Joku sotilas lähetettiin heti kertomaan iloinen uutinen Ateenaan, jonne oli just se 42 km (vai mikä se etäisyys nyt tarkkaan ottaen olikaan). Ja se sotilas juosta kipitti koko matkan, sai viestinsä välitettyä ja kaatui sitten uupuneena torille (olisikohan jopa kuollut siihen).