Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tosta long covidista puhutaan hirveän vähän? Pari tuttua kärsii tuosta ja kovin yksin ovat jääneet oireittensa kanssa. Toinen on sairastanut jo kolmatta vuotta ja toinenkin pian kaksi. Käy sääliksi miten huonossa kunnossa ovat ja miten pettyvät uudestaan ja uudestaan kun vointi ei lähde kohenemaan. Ihan hirveä tauti!
Näin just... Itse otin rokotteet ja silloin jo eräs tuttava isoon ääneen puhui, kuinka ei aio ottaa rokotteita pienen flunssan takia... Olen nytkin tehnyt hänelle selväksi, että tämä ei ole mikään pikku flunssa... Joka paikkaa särkee, korkea kuume, sahaava olo, veto pois, rinnassa paineen tunne
Ei tää olo helpota niin ku ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Ootko ottanut särkylääkettä, avaavaa nenäsuihketta jne.? Mahdollisuuksien mukaan vähintään puoli-istuvassa asennossa syviä hengityksiä.
Jos saisit nukuttua ja aamulla jo parempi?
Ap
Onko muilla painetta poskipäissä/poskionteloissa?
Vierailija kirjoitti:
On ollut ja silmien takana myös. Olot vaihtelee, milloin missäkin tuntuu joltakin.
Tää väsymys on ihan järkyttävää. Ei meinaa pysyä silmät auki... Muutenkin kolottaa joka paikkaa. Pelkään, että long covid on tulossa
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille
Olin tulossa kirjoittamaan samaa! Voimia kaikille sairastaville. Keskitytään parantumiseen ja maltetaan toipua kunnolla.
Kiitos vilkkaasta keskustelusta!
Ap
Heräsin klo 4 aamuyöllä ja kuumetta taas 38,8. Lääkkeet naamaan ja herätessä toinen korva ihan lukossa. Otin avaavaa nenäsuihketta ja tein nenäkannuhuuhtelun. Ihan kauheasti tuli räkää. Jännä kun ei kuitenkaan tunnu olevan tarve niistää.
Onko mitään toivoa, että kuumeilu alkaisi jo helpottaa? Perjantaina nousi kuume 39,2 eikä vieläkään kuumeetonta päivää... Kauhea tämä yskä.
Ei jaksa tehdä yhtään mitään. Välillä kuitenkin on pakko jaloitella, koska veritulppariski on koronassa suurempi. Olen kova tekemään käsitöitä ym, mutta puhtia ei löydy edes siihen. Tiistaina olisi seuraava työpäivä, mutta ei näytä lupaavalta kun kuumetta vieläkin runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla helpotti tuo flunssaoireisto muutamassa päivässä, mutta päätä särkee edelleen ja tulee vieläkin noita "tuikaisuja" pitkin kroppaa mutta nyt sitten näemmä iski unettomuus vaikka veto on aivan veks vieläkin. Toissa yönä tai itseasiassa pe-iltana kyllä nukahdin jo ennen ysiä, mutta sitten heräsin aamukahdelta enkä ole enää saanut silmäystäkään unta ja viime yökin meni vaan pyöriessä. Olo on aivan kaamea.
Päänsärky itsellänikin pahinta. Lisäksi olo aaltoilee. Vielä ei pahemmin uskalla mitään tehdä.
Muilla korvaoireita?
Vierailija kirjoitti:
Ei painetta vaan päinvastoin sellainen kumma, tyhjä ja kylmäkin tunne poskionteloissa ja sitten välillä tuntuu kuin ne jotenkin painuisi kasaan tai rutistuisi. Tuo hassu rutistumisen tunne tuntuu siis ihan myös poskipäissä. Muutenkin kyllä särkee koko naamaa. Lisäksi oli elohiiri (?) suupielessä joka nyki toista tuntia ja korvissa ujeltaa sekä on ihan epätodellinen olo. Kuumetta ei ole eikä ole ollutkaan kuin 37,5 eli se ei tätä koomaoloa selitä. Vessaan mennessäkin saa ottaa tukea seinistä ja ovenkarmeista ja eilen suihkussa tuli yhtäkkiä tunne että nuukahtaa sinne jos ei nyt äkkiä suoriudu veke ja sitten pitikin päästä jo pitkälleen. Lisäksi on sellainen samanlainen tunne välillä kuin joskus jää risteilyn jälkeen että koko maa keinuu ja kuin olisi merellä. Ihan ihme tauti.
Vierailija kirjoitti:
Tää väsymys on ihan järkyttävää. Ei meinaa pysyä silmät auki... Muutenkin kolottaa joka paikkaa. Pelkään, että long covid on tulossa
Toivottavasti sulle ei iske unettomuus seuraavaksi kuten mulle. Tuo nukkumisvaihe oli kamalaa kun simahti ihan tostanoinvaan, mutta hirveää se on tämäkin kun on ihan koomainen ja väsyttää sikana, mutta ei vaan saakaan unta.
Kuume nousi keskiviikkona ja viime yö oli eka että sai nukuttua vähän paremmin. Aiemmat yöt olleet yhtä tuskaa kipujen, kolotusten ja huonon olon takia. Kuume oli korkea ke-pe mutta eilen ei noussut paljoa yli 38, tosin otan ympäri vuorokauden särkylääkettä kun olo on niin kurja joten en tiedä paljonko kuumetta olisi ilma sitä. On, on tauti.... Jospa tänään jaksaisi jo katsella vähän sarjoja ja pestä pyykkiä. Ihme miten pikku virus saakin lamattua ihmisen.
Millaisia oireita teillä ei-rokotetuilla sairastuneilla on ollut nyt? Puolitoista vuotta sitten meni oma korona melko ok, väsymys vain oli kova.
Vierailija kirjoitti:
Päänsärky itsellänikin pahinta. Lisäksi olo aaltoilee. Vielä ei pahemmin uskalla mitään tehdä.
Muilla korvaoireita?
Ei muunlaisia kuin heräsin aamulla jo kuudelta siihen että toisessa korvassa jumputtaa oudosti ja nyt se myös natisee. En tiä onko tuo syke mikä jumputtaa, koska onpahan muuten sitten leposyke korkea jos on.
Ja oho, nyt se sitten lakkasi kuulumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muilla korvaoireita?
Ei muunlaisia kuin heräsin aamulla jo kuudelta siihen että toisessa korvassa jumputtaa oudosti ja nyt se myös natisee. En tiä onko tuo syke mikä jumputtaa, koska onpahan muuten sitten leposyke korkea jos on.
Ja oho, nyt se sitten lakkasi kuulumasta.
Täällä myös toinen korva rutisee ja humisee... Luulen johtuvat korvan lukkoisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa tehdä yhtään mitään. Välillä kuitenkin on pakko jaloitella, koska veritulppariski on koronassa suurempi. Olen kova tekemään käsitöitä ym, mutta puhtia ei löydy edes siihen. Tiistaina olisi seuraava työpäivä, mutta ei näytä lupaavalta kun kuumetta vieläkin runsaasti.
Mulla oli ainakin vielä eilen fyysistä puhtia neulomiseen, mutta ei siinä ajatus pysynyt kasassa yhtään vaan sai jatkuvasti olla purkamassa joten se siitä. Normisti kuitenkin tuollaista kirjoneuletta pystyn neulomaan telkkarin edessä ja hyvin pystyn seuraamaan sitä ohjelmaa sekä neuleohjetta. Nyt ei suju kumpikaan vaan eilen katsoin jotain joululeffaa vaikka kuinka pitkään ennen kuin tajusin ettei ole käryäkään mitä siinä tapahtuu.
Toivotaan, että paranet pian ja kunnolla
Ap