Onko omia vanhempia aina velvollisuus auttaa?
Asuvat isoa omakotitaloa maalla. Alkavat olla sen verran iäkkäitä, että tarvitsevat apua talon ja pihan ylläpidossa paljon. Lisäksi pitää auttaa kaikissa tietoteknisissä jutuissa, pankkiasioissa jne. Eivät suostu muuttamaan kaupunkiin, mutta olettavat että ajan tunnin suuntaansa aina kun joku juttu pitää tehdä.
Jotenkin en näe, että omat lapseni ikinä suostuisivat tuollaiseen, enkä sitä kyllä heiltä ikinä vaatisikaan.
Miten olette muut saaneet vanhemmat suostuteltua muuttoon? Vai joudutteko yhtenään käydä auttamassa ja seurustelemassa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko auttaa. Se on kunkin omantunnonkin asia. Mutta miettikää millainen vanhuus odottaa itseä ja mitä silloin toivotte jälkikasvulta?
Mulle on päivän selvää, että muutan ajoissa pois omakotitalosta palveluiden äärelle ja ostan niitä säästämistäni varoista. Puhut, kuin jokainen haluaisi uuvuttaa vanhana omat lapsensa, pilata heidän arkensa, jaksamisensa ja terveytensä. Itse ajattelen täysin päinvastoin. Ja se on mulle omantunnon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko auttaa. Se on kunkin omantunnonkin asia. Mutta miettikää millainen vanhuus odottaa itseä ja mitä silloin toivotte jälkikasvulta?
Mulle on päivän selvää, että muutan ajoissa pois omakotitalosta palveluiden äärelle ja ostan niitä säästämistäni varoista. Puhut, kuin jokainen haluaisi uuvuttaa vanhana omat lapsensa, pilata heidän arkensa, jaksamisensa ja terveytensä. Itse ajattelen täysin päinvastoin. Ja se on mulle omantunnon asia.
Tää asenne kun olis kaikilla, niin ois hyvä!
Itse pyysin apuja äidiltäni kun opiskelin. Hänen vastauksensa oli, että elämänsä täytyy osata järjestellä niin että pärjää yksin.
Odotan aikaa kun pääsen muistuttamaan häntä tästä periaatteesta.