Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammatteja, joihin hakeutumista et ymmärrä?

Vierailija
18.11.2023 |

-Päiväkodin hoitaja

-Narkkareiden hoitaja

Muita?

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri. Ihan hirveän rankkaa ja iso vastuu. Mietin usein miksi itsekään hakeuduin tälle alalle. 

I feel you. Itse onneksi vaihdoin alaa heti valmistuttuani. Ihanaa, kun ei enää tarvitse jatkuvasti pelätä aiheuttavansa muille peruuttamatonta vahinkoa. Toki olen kiitollinen siitä, että joku noissakin hommissa pärjää ja jopa viihtyy.

Vierailija
142/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan aidosti ymmärrä, miten kukaan voi olla vapaaehtoisesti töissä pikavippifirmassa tai tupakkateollisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noissa opettajajutuissa on totta toinen puoli, mutta mä ihan oikeasti tykkään olla opena yläkoulussa. On omalle arvomaailmalleni ja temperamentilleni sopivaa työtä, jossa ei tylsää hetkeä tule. Mustalla huumorilla selviää aika tiukoistakin paikoista. Tärkeää olisi, että työyhteisö on terve.

Vierailija
144/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä käsityksiä opettajan työstä. Kyllä minua arvostetaan ja saan välillä ihanaa palautetta oppilailta. Työni ei ole tylsää saman asian jankkaamista, vaan vapaata ja luovaa, koska voin itse vapaasti päättää, miten aiheet käsitellään. Eikä yksikään oppilas tai ryhmä ole samanlainen kuin toinen. Vaikeat tilanteet ja ihmiset ovat osa työtäni, mutta eiköhän jokaisessa ammatissa jouduta ratkomaan ongelmia. Yli 20 vuoden ura yläkoulun opettajana on takana, enkä ole koskaan halunnut alkaa mitään muuta tekemään.

Luultavasti merkittävä osa ketjun vastauksista perustuu lähinnä ennakkoluuloihin.

Vierailija
145/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työssä ei ole mitään luovaa, ei vaikka moni niin kuvittelee, kaikki on tarkkaa rajattua. Vielä kertaalleen: opettajan, kuten ei muidenkaan valtion virkamiesten tai naisten. 

Vierailija
146/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seksin myyminen. Vaikka siinä tienaa hurjasti niin en ymmärrä miten joku pystyy myymään omaa kehoaan. Mielestäni sille ei voi laittaa hintaa. Mikään hinta ei riittäisi. Strippaamisen vielä ymmärrän koska siinä vain katsellaan. 

Ota nyt huomioon että maailmassa suurin osa tekee sitä vastentahtoisesti, pakotettuna. 

Ja sitä tehdään siksi, koska seksinostajia riittää aina.

Vierailija
147/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja

Vierailija
148/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työssä ei ole mitään luovaa, ei vaikka moni niin kuvittelee, kaikki on tarkkaa rajattua. Vielä kertaalleen: opettajan, kuten ei muidenkaan valtion virkamiesten tai naisten. 

Opettajan työ ON oman kokemukseni mukaan todella luovaa. Tavoitteet ja esim. opetettavat sisällöt on määritelty, mutta tilaa yksilöllisille toteutustavoille on laajasti. Vähän kuin taiteilijalla, joka ottaa vastaan toimeksiantoja.

Vierailija
149/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri. Ihan hirveän rankkaa ja iso vastuu. Mietin usein miksi itsekään hakeuduin tälle alalle. 

I feel you. Itse onneksi vaihdoin alaa heti valmistuttuani. Ihanaa, kun ei enää tarvitse jatkuvasti pelätä aiheuttavansa muille peruuttamatonta vahinkoa. Toki olen kiitollinen siitä, että joku noissakin hommissa pärjää ja jopa viihtyy.

Mihin vaihdoit?

Vierailija
150/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä mahdat tarkoittaa? Jos opsissa lukee, että pitää opettaa kirjallisuuden lajityypit, niin minä päätän, tehdäänkö se draaman keinoin vai kirjoitetaanko arvosteluja tai esseitä, pidänkö kokeen vai en, luetaanko romaaneja vai novelleja ja jos niin mitä, käytetäänkö oppikirjaa vai ei, käytetäänkö aiheen opiskeluun viikko vai neljä, tehdäänkö yksilö- vai ryhmätöitä vai vedänkö opettajajohtoisesti luentoja, katsotaanko joku leffa tai muu ohjelma aiheesta jne. 

Jos opettaja on kyllästynyt siihen, miten opettaa, niin senkun vaan tekee välillä eri tavalla. 

Ope

Vierailija
151/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä

Olen yrittäjä ja valitsin yrittäjyyden mm. seuraavista syistä

- Yrittäjänä olet oma pomosi voit tehdä päätöksiä itsenäisesti ja ohjata liiketoimintaa omien visioiden ja oman luovuutesi mukaisesti.

- Yrittäjänä voit ansaita enemmän, kun liiketoimintasi menestyy. Voit ottaa suuremman osan voitoista itsellesi eikä kukaan vedä välistä.

- Voit mukauttaa työaikoja ja mahdollisesti työskennellä paikasta riippumatta. Voit päättää itse kuinka paljon teet työtä. 

- Voit valita omat työntekijäsi ja luoda työympäristön, joka vastaa arvojasi. 

Vierailija
152/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hulluinta on sellainen työ mihin ei itsellä ole pätkääkään kiinnostusta. Esim. ruvetaan kirjanpitäjäksi vaikka vihataan työtä, joka vaatii tarkkuutta ja huolellisuutta.

Vierailija
153/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjä

Siihen ajaudutaan. Se ei ole mikään unelma työpaikka kenellekään.

Vierailija
154/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisten-hoitaja

Vanhusten-hoitaja

Teurastaja

Kuolinsyyntutkija

Teurastajilla on aika kovat palkat vaikka työ onkin likaista ja fyysisesti vaativaa. Tuntipalkka pyörii pienellä kokemuksella yli 25 euroa alueella t: entinen teurastaja

Ihan sama. Olkoon vaikka satasen tuntipalkka, niin teurastajaksi en ryhtyisi, enkä myöskään ottaisi puolisokseni teurastajaa. Toinen yhtä ehdoton ei on turkistarhaaja.

Vierailija
155/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä ammatti, mutta Ypäjän hevosopisto. Opettelet lannan mättäämistä? Mihin helvetin ammattiin sieltä voi edes valmistua? Varmaan joo ihan kiva harrastus kopukat, mutta ei ammattina. Eläinlääkiksesta kiinnostuvat menevät lukioon eikä mihkään Ypäjälle.

No heistä valmistuu esim.hevosenhoitajia. Semmoiset tekee töitä ratsu-ja ravihevostalleilla. Mutta hevosenhoitajan työ on erittäin huonosti palkattua, töitä on huonosti tarjolla, ja työ on fyysisesti raskasta. Kroppa hajoaa. Niin ja mitään ilta,- yö- ja viikonloppulisiä on turha odottaa...vaikka joskus tultaisiin kahdelta yöllä raveissa ja jo kuudelta aamulla sinun pitää olla tekemässä  aamutallia. 

Vierailija
156/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä: opettaja

Kiitos oikeistolle, kun pitää koulutuksesta leikata, mutta omista tulovirroista ei tarvitse koskaan leikata.

Orpo on mielisairas kuren kaltaisensakin.

Vierailija
157/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ on arvokasta ja kaipa jopa se puhelinmyyjän työ mun joku siitä maksaa. Tällä hetkellä yritykset varautuvat lamaan ja työpaikat on entistä tiukemmassa. 

Kun itse jäin työttömäksi kokeilin   vähän aikaa puhelin- ja muutakin myyntiä. Raskainta eivät olleet epäystävälliset ihmiset vaan päinvastoin ne ystävälliset koska niillä ei ollut juttukaveria. Ne myös ostivat - etenkin vanhat. Itketti myydä paskaa eläkeläisille jotka ei aina edes ymmärtäneet rahan arvoa. Joku palautus tuli näistä, mutta jos omaiset ei kattelleet perään tai eivät tajunneet mikä on homman nimi niin sitten minä sain bonusta.

Onneksi sain pian toisen yhtä pienipalkkaisen duunin jossa omatunto säilyy ehjänä.

Kyllä puhelinmyyjän työ on turhaa. Jos ihminen haluaa sen tuotteen, hän etsii sen kyllä netistä.

Vierailija
158/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. Kukaan ei arvosta, joutuu olemaan hirveässä melussa ja hajussa suljetussa tilassa. Puistattavaa.

Itse tulin kirjoittamaan yläasteen opettajaa. Oppilaat vaikeassa iässä ja jatkuvasti haistatellaan ja veetuillaan. Lisäksi opettajille annetaan lempinimiä esim. ulkonäön takia. Arvostan hirveästi heitä, jotka tuohon pystyvät. Kuvittelisi kuitenkin, että ala-asteella ja lukiossa oppilaat ovat paljon helpompia ja työskentely helpompaa. Ala-asteella ollaan pentuja ja lukiolaiset ovat jo fiksuja nuoria ihmisiä, jotka tajuaa asioista.  Amiksessa myös varmasti ihan hirveää työskennellä välillä.

Vierailija
159/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjä

Tässä on usein taustalla pakko, kun ei muuta työtä löydy. 

Mieluummin työttömänä kuin orjatyössä, josta saa usein vain provikkapalkan. Juuri tuollaisiin ei kuulu mennä. Oppivathan sitten että onko mitään järkeä tuputtaa ihmisille peskaa väkisin. Sama koskee feissareita. Työnne on ihan v4tun turhaa.

Vierailija
160/171 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittaja

No voi v***u just... vai niin.