Kun suositellaan säännöllistä marjojen syömistä niin missä muodossa saat marjoja käytettyä? Mustikkaa, mansikkaa jne. Minkä kanssa?
Miten saat marjoja syötyä suositusten mukaan. Varsinkin tähän vuodenaikaan ovat pakasteena.
Miten käytät niitä? Kaipaan ideoita.
Kommentit (156)
Niinkun moni tässä ketjussa, syön pakastettuja mansikoita sellaisenaan eli sulatan mikrossa aamupalalla annoksen. Ei vaadi sokeria tai mitään, mulle tarpeeksi makeita sellaisenaan. Kaupasta ostan Pirkkaa tai muuta ja joskus sellaisen Kuningas-marjasekoituksen vaihteluksi.
Ei nämä 90-vuotiaat mummotkaan ole hedelmiä syönyt lapsuudessa, kun ei ollut.
Mustikkakiisseliä, puolukkaa jäisinä jäätelön sekaan. Puolet marjoja ja puolet jäätelöä. Jäisiä kun laittaa, eivät maistu happamilta. Lettujen kanssa. Kiehautan marjoja ja 1/3 hillosokeria. Säilyy jääkaapissa, kun kuumana purkittaa
Ei ole syöpääkään mulla ja hyvät veriarvot. En syö marjoja enkä kalaa. Kasviksia vähän ja joskus jonkun hedelmän. Aika paljon syön leipää ja jogurttia.
Vierailija kirjoitti:
Niinkun moni tässä ketjussa, syön pakastettuja mansikoita sellaisenaan eli sulatan mikrossa aamupalalla annoksen. Ei vaadi sokeria tai mitään, mulle tarpeeksi makeita sellaisenaan. Kaupasta ostan Pirkkaa tai muuta ja joskus sellaisen Kuningas-marjasekoituksen vaihteluksi.
Ota illalla jääkaappiin sulamaan. Miksi mikrottaa niitä ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syöpääkään mulla ja hyvät veriarvot. En syö marjoja enkä kalaa. Kasviksia vähän ja joskus jonkun hedelmän. Aika paljon syön leipää ja jogurttia.
Olen keski-ikäinen.
Kasviksissa ja kaloissa voi olla saasteita ja myös marjoissa.
Tuttu ei ole koskaan syönyt hampurilaisia eikä pizzaa. Aina syönyt kotiruokaa ja nyt syöpä.
Syön joka aamu reilun desin pakastepuolukoita aamupuuron kanssa. Välipalaksi vetäsen turkkilaista jogurttia pakastemansikoiden ja pakastemustaherukoiden kanssa.
Kesällä ostan melkein päivittäin marjakojulta tuoreita marjoja: mansikoita, vadelmia, pensasmustikoita, kirsikoita. Nämä syön suoraan rasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kasviksissa ja kaloissa voi olla saasteita ja myös marjoissa.
Tuttu ei ole koskaan syönyt hampurilaisia eikä pizzaa. Aina syönyt kotiruokaa ja nyt syöpä.
Nähnyt vielä todella paljon vaivaa. Poiminut itse marjat ja maustamatonta joghurttia. Itse alusta alkaen tehnyt aina kaikki ruoat ja nyt syöpä.
Miksi ne täytyy aina syödä "jonkun kanssa"? Minä syön ihan niine moineen. En tarvitse jotain "ihanaa jugurttia" tai "smootieta" makuja pilaamaan. Pakstettuja mansikoita tai mustikoita en syö ollenkaan.
Nykyään on niin paljon ilmansaasteita, että ei nuo marjat sun muut aina ole terveellisiä.
En syö marjoja enkä kalaa ja hyvät veriarvot.
Joko olen saanut hyvät geenit tai sitten nuo ei vaikuta niin paljon kuin kuvitellaan.
Minä voi olla testi ihminen.
Hyvät veriarvot.
En syö kalaa enkä marjoja.
Leipä ja jogurtti näyttää olevan hyviä ruokia, koska hyvät veriarvot.
Vierailija kirjoitti:
Leivän syönti estää suolistosyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä mitään maustamatonta joghurttia mitä nyt kuulemma himoitaan. Ihan normaalia joghurttia.
Onko joku oikeasti näin tyhmä että kysyy missä muodossa voi syödä marjoja. Apua tätä uusavuttomuutta.
Jos marjat on jäässä, ne on hyvä sulattaa, mutta muuten ei mitään muuta ohjetta, kuin ääntä kohti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti näin tyhmä että kysyy missä muodossa voi syödä marjoja. Apua tätä uusavuttomuutta.
Jos marjat on jäässä, ne on hyvä sulattaa, mutta muuten ei mitään muuta ohjetta, kuin ääntä kohti vaan.
Eikä kannata ottaa stressiä marjojen syönnistä. En syö niitä ja hyvät veriarvot ja otettiin viimeksi 12 eri näytettä.
Joskus tehtiin sellaista "smoothieta" ennen sanan keksimistäkääm, että pitkään lasiin laitettiin marjoja ja piimää. Ja sekoitettiin sauvalla. Oli yllättävän hyvää, vähän niinkuin pirtelöä. Tietysti siinä piimässä ehkä sellainen jugurtin happamuus.
Pitäisi ehkä kokeilla blenderillä.
Silleen että Kaakaon joukkoon muussataan banaani . Ja ostetaan valmis mansikkakeitto .
Enkä syö mitään vitamiineja purkista.