Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun suositellaan säännöllistä marjojen syömistä niin missä muodossa saat marjoja käytettyä? Mustikkaa, mansikkaa jne. Minkä kanssa?

Vierailija
17.11.2023 |

Miten saat marjoja syötyä suositusten mukaan. Varsinkin tähän vuodenaikaan ovat pakasteena.

Miten käytät niitä? Kaipaan ideoita.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan pelkän työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa. 

Vuokra-asunnossa ei ole pakastinta. 

En syö ollenkaan marjoja. 

Oli itse asiassa hyvät veriarvot, että ei nuo varmaan ole edes välttämättömiä. En syö paljoa kasviksiakaan enkä juureksia enkä syö kalaa ollenkaan. 

Enkä syö mitään vitamiineja purkista. 

Vierailija
122/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun moni tässä ketjussa, syön pakastettuja mansikoita sellaisenaan eli sulatan mikrossa aamupalalla annoksen. Ei vaadi sokeria tai mitään, mulle tarpeeksi makeita sellaisenaan. Kaupasta ostan Pirkkaa tai muuta ja joskus sellaisen Kuningas-marjasekoituksen vaihteluksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä 90-vuotiaat mummotkaan ole hedelmiä syönyt lapsuudessa, kun ei ollut. 

Vierailija
124/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkakiisseliä, puolukkaa jäisinä jäätelön sekaan. Puolet  marjoja ja puolet jäätelöä. Jäisiä kun laittaa, eivät maistu happamilta. Lettujen kanssa. Kiehautan marjoja ja  1/3 hillosokeria. Säilyy  jääkaapissa, kun kuumana purkittaa

Vierailija
125/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syöpääkään mulla ja hyvät veriarvot. En syö marjoja enkä kalaa. Kasviksia vähän ja joskus jonkun hedelmän. Aika paljon syön leipää ja jogurttia. 

Vierailija
126/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkun moni tässä ketjussa, syön pakastettuja mansikoita sellaisenaan eli sulatan mikrossa aamupalalla annoksen. Ei vaadi sokeria tai mitään, mulle tarpeeksi makeita sellaisenaan. Kaupasta ostan Pirkkaa tai muuta ja joskus sellaisen Kuningas-marjasekoituksen vaihteluksi. 

Ota illalla jääkaappiin sulamaan. Miksi mikrottaa niitä ?

Vierailija
127/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole syöpääkään mulla ja hyvät veriarvot. En syö marjoja enkä kalaa. Kasviksia vähän ja joskus jonkun hedelmän. Aika paljon syön leipää ja jogurttia. 

Olen keski-ikäinen. 

Vierailija
128/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksissa ja kaloissa voi olla saasteita ja myös marjoissa.

Tuttu ei ole koskaan syönyt hampurilaisia eikä pizzaa. Aina syönyt kotiruokaa ja nyt syöpä. 

Vierailija
129/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka aamu reilun desin pakastepuolukoita aamupuuron kanssa. Välipalaksi vetäsen turkkilaista jogurttia pakastemansikoiden ja pakastemustaherukoiden kanssa.

Kesällä ostan melkein päivittäin marjakojulta tuoreita marjoja: mansikoita, vadelmia, pensasmustikoita, kirsikoita. Nämä syön suoraan rasiasta. 

Vierailija
130/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksissa ja kaloissa voi olla saasteita ja myös marjoissa.

Tuttu ei ole koskaan syönyt hampurilaisia eikä pizzaa. Aina syönyt kotiruokaa ja nyt syöpä. 

Nähnyt vielä todella paljon vaivaa. Poiminut itse marjat ja maustamatonta joghurttia. Itse alusta alkaen tehnyt aina kaikki ruoat ja nyt syöpä. 

Vierailija
131/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne täytyy aina syödä "jonkun kanssa"? Minä syön ihan niine moineen. En tarvitse jotain "ihanaa jugurttia" tai "smootieta" makuja pilaamaan. Pakstettuja mansikoita tai mustikoita en syö ollenkaan. 

Vierailija
132/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon ilmansaasteita, että ei nuo marjat sun muut aina ole terveellisiä.

En syö marjoja enkä kalaa ja hyvät veriarvot. 

Joko olen saanut hyvät geenit tai sitten nuo ei vaikuta niin paljon kuin kuvitellaan. 

Vierailija
133/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voi olla testi ihminen.

Hyvät veriarvot. 

En syö kalaa enkä marjoja. 

Vierailija
134/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ja jogurtti näyttää olevan hyviä ruokia, koska hyvät veriarvot. 

Vierailija
135/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivän syönti estää suolistosyöpää. 

Vierailija
136/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mitään maustamatonta joghurttia mitä nyt kuulemma himoitaan. Ihan normaalia joghurttia. 

Vierailija
137/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti näin tyhmä että kysyy missä muodossa voi syödä marjoja. Apua tätä uusavuttomuutta.

Jos marjat on jäässä, ne on hyvä sulattaa, mutta muuten ei mitään muuta ohjetta, kuin ääntä kohti vaan. 

Vierailija
138/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti näin tyhmä että kysyy missä muodossa voi syödä marjoja. Apua tätä uusavuttomuutta.

Jos marjat on jäässä, ne on hyvä sulattaa, mutta muuten ei mitään muuta ohjetta, kuin ääntä kohti vaan. 

Eikä kannata ottaa stressiä marjojen syönnistä. En syö niitä ja hyvät veriarvot ja otettiin viimeksi 12 eri näytettä.

Vierailija
139/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tehtiin sellaista "smoothieta" ennen sanan keksimistäkääm, että pitkään lasiin laitettiin marjoja ja piimää. Ja sekoitettiin sauvalla. Oli yllättävän hyvää, vähän niinkuin pirtelöä. Tietysti siinä piimässä ehkä sellainen jugurtin happamuus.

Pitäisi ehkä kokeilla blenderillä. 

Vierailija
140/156 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että  Kaakaon joukkoon muussataan banaani .    Ja ostetaan valmis mansikkakeitto . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän