Ihmisten ostovoima ROMAHTAA, kun tuet leikataan alas, kaupat konkurrssiin
Aivan järjettömiä nuo leikkaukset. 300 €/kk auttaa kauppoja paljon!!! Nyt: konkurssi!!!!
Kommentit (235)
Huvittaa kun ihmiset kertovat saavansa 590 euroa työmarkkinatukea, vaikka saavat päättää sen veroprosentin aivan itse.
Itse saan työmarkkinatukea 665e netto ja asumistukea nyt 465e/kk. Toimeentulotukea en saa enää ollenkaan, ei jää vajausta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki tuet poistetaan, niin epätoivoisia työnhakijoita olisi pilvin pimein ja palkat laskisivat kautta linjan. Voi tietysti kuvitella olevansa korvaamaton, mutta miten se sinun työnantajasi pystyisi kilpailemaan naapurifirman kanssa, joka käyttäisi halpatyövoimaa? Työttömiä tulisi yhä enemmän ja ne, jotka töitä saisivat, tekisivät sitä nälkäpalkalla.
Kokoomuksen unelma.
Mitähän tuo ostovoima oikein tässä tapauksessa tarkoittaa? Luulen että jokainen saa muita tukia vielä toisen mokoman lisää kun pelkkä asuminen vie 500-1000 euroa kuukaudessa. Keskimäärin suomalaiselätti saa yli tuhat euroa kuukaudessa loisimiseen ja siihen päälle maksuttomat ruoat Hurstilta tms.
Kyllä tuet pitää leikata niin alas että tuen saaja tajuaa lähteä kouluttautumaan ja työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuet pitää leikata niin alas että tuen saaja tajuaa lähteä kouluttautumaan ja työnhakuun.
Tuo on juuri se virheellinen ajatus, josta lähtöisin tehdään vääriä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo ostovoima oikein tässä tapauksessa tarkoittaa? Luulen että jokainen saa muita tukia vielä toisen mokoman lisää kun pelkkä asuminen vie 500-1000 euroa kuukaudessa. Keskimäärin suomalaiselätti saa yli tuhat euroa kuukaudessa loisimiseen ja siihen päälle maksuttomat ruoat Hurstilta tms.
Voi tulla yllätyksenä monelle työttömäksi jäävälle, että niitä tukia saa moni alle 1000 euroa, ja siitä maksetaan aivan kaikki vuokrasta lähtien.
Kansantalouden kannalta pienituloisilta leikkaaminen on huono asia, sillä pienituloisilla lähes kaikki tulot menee kulutukseen, joka pitää kansantalouden rattaat pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Haha kouluja käyvät saa kaikkeista vähiten rahaa joten sinne tuskin on mitään motivaatiota. Yhtä työpaikkaa saattaa hakea 100-300 ihmistä...
Vierailija kirjoitti:
Totta
kun tukia saa helposti niin kaikki kallistuu
se joka ei itse maksa on syypää inflaatioon
Syy inflaatioon on herrojen ahneus. Tarkoituksella tehty systeemi sellaiseksi, että menee niin tai näin, niin hinnat nousevat. T. Itse kaiken maksava.
Vierailija kirjoitti:
Tai ajautuu työpaikkojen puuttuessa alkoholismiin, huumeisiin, asunnottomaksi, hyväksikäytetyksi tai rikolliseksi, joka uhkaa myös sinun kaltaisten kylmäsydämisten ihmisten elämää.
Miksei tätä valitusta haluttu kuulla viime vaalikaudella kun nyt valittava vasemmisto vei itse maan tahallaan konkurssiin? Nythän vaan koitetaan saada maata takaisin toimintakuntoon ja joka ainoa leikkaus on loppujenlopuksi vain ja ainoastaan vasemmiston tahallisen vastuuttoman rahankäytön seurausta.
Se raha jää ottamatta pois minulta, jolloin minun ostovoimani kohentuu. En tietenkään rupea nykyistä enempää kampaamossa istumaan, mutta voin useammin ostaa jonkin kivan šampoon tai lentoyhtiökin voi hyötyä kasvaneesta ostovoimastani.
Jos elatuksesi tulee minun lompakostani, pitää sinun vaan kestää se että äänestän sellaisia ehdokkaita jotka ajavat minun etuani eikä sinun.
t: keskituloinen
Vierailija kirjoitti:
Miksei tätä valitusta haluttu kuulla viime vaalikaudella kun nyt valittava vasemmisto vei itse maan tahallaan konkurssiin? Nythän vaan koitetaan saada maata takaisin toimintakuntoon ja joka ainoa leikkaus on loppujenlopuksi vain ja ainoastaan vasemmiston tahallisen vastuuttoman rahankäytön seurausta.
Jos on rahaa tunnin juniin ja ulkomailta tunkevien ulkomaalaisten elättämiseen, on oltava myös kantaväestölle. Oikeisto leikkaa puhtaasti ideologisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa tunnin juniin ja ulkomailta tunkevien ulkomaalaisten elättämiseen, on oltava myös kantaväestölle. Oikeisto leikkaa puhtaasti ideologisista syistä.
Kannatussyistä. Kokoomuksen kannatus perustuu siihen että köyhiltä viedään.
Vierailija kirjoitti:
sosialistit jakamassa taas lainarahaa vastikeettomasti kaikille. Joo sillälailla ostovoima nousuun :D :D
Hinnat ja kustannukset ovat nousseet viimeisen 15-vuoden aikana 500%.
Ymmärrätkö mitä siinä on sille ostovoimalle käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla yllätyksenä monelle työttömäksi jäävälle, että niitä tukia saa moni alle 1000 euroa, ja siitä maksetaan aivan kaikki vuokrasta lähtien.
Tukia voisi vaikka nostaa, sillä hintojen nousun takia jokainen tukieuro palautuisi KUITENKIN valtion kassaan ja kiertoon. Ei niitä kolikoita pääsisi silloinkaan kertymään köyhän kolikkokippoon liikaa. Jos tuet nousisivat, köyhät kuluttaisivat korotuksen verran enemmän.
Ja miksi hintoja pitää aina korottaa, kun vähän jotkut pikkupalkat nousee? Pidetään vaan hinnat samoina tai hieman jopa laskettaisi, niin sen enemmän kauppa kävisi. Voitto kasvaisi sitäkin kautta. Mutta hitto kun hinnat nostetaan pilviin, niin kukaan ei osta ja kuluta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kansantalouden kannalta pienituloisilta leikkaaminen on huono asia, sillä pienituloisilla lähes kaikki tulot menee kulutukseen, joka pitää kansantalouden rattaat pyörimässä.
Pienituloisen kulutus hyödyttää vain osaa firmoista. Keskituloisen säästöt ovat kansantalouden näkökulmasta pääomaa, jota tarvitaan investointeihin. Älä arvioi pääoman merkitystä kansantalouden rattaille.
Vierailija kirjoitti:
Orpolla ei leikkaa lanttu ja Purralla on pää jäässä valtionvarainministerinä. Siinäpä yhtälö josta Suomi kiittää.
Ei ja ei. Orpo on pääoman ja työnantajien juoksupoika, hänet on pistetty lopullisesti lypsämään Suomen kansa tyhjiin, ennen kuin kansallisvaltiot lakkaavat olemasta ja tilalle tuotetaan halvimmalla tekevä porukka.
Purra ja persut suostuvat taas puolestaan ihan mihin tahansa, kunhan saavat höykyttää vähän ulkkiksia, muulla ei ole väliä. Siellä se Purra mielikuvissaan vieläkin näyttää keskaria sille veetun ...tiaselle, joka kehtasi häntä katsella sillä silmällä.
Hirvittää kyllä tämä hallitus, jos tulee uusi epidemia tai Venäjä suutuksissaan lähettää pari miljoonaa akolaista rajalle. Huh. Kyllä on ollut ikävä edellistä hallitusta.
Juureksia aina voi saada pienilläkin tuloilla.
Se osa joita leikkaus koskee elävät nytkin niin niukasti ettei heillä ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Kauppoja eivät aja konkursseihin vaikka saavat sen 300 euroa vähemmän. Nytkin asioivat kirppiksillä ja esimerkiksi läheinen leikkaa hiukset jne. Ruokakaupatkaan eivät mene konkurssiin sillä juuri sinne entisestään köyhtyvät joutuvat rahojaan kantamaan mitä eivät ruokajonoista tai muualta saa tulevaisuudessa.