*** KESÄKUISTEN ALKUVIIKKO 1 ****
Kommentit (45)
Kirjoittelen muutaman rivin ennen, kun lähdetään tytsyn kanssa puistoon.
Eilen illalla minullakin sitten supisteli.. Tuli useampi supistus aika tiheässä sarjassa ja ihan levossa ollessa. Olivat aika voimakkaitakin, mutta mielestäni vain sellaisia vatsan kovettavia supistuksia eli harjoitussupistuksia? Ei mitenkään kipeitä, mutta epämiellyttäviä. Voi jumpe...tästäkö se taas alkaa. Toivottavasti ei. Olen voinut niin tautisen hyvin, että olen painanut menemään päivät ihan normaaliin tahtiin ja eilen se taisi vähän kostautua. No en ole vielä mitenkään erityisen murheissani, mutta pitää sanoa asiasta kuitenkin huomenna neuvolassa.
Kun on ollut tuosta uinnista puhetta niin onkos joku nähnyt jossain hyvännäköisiä ja suht edullisia mamma uikkareita? Oma tavan uimapukuni alkaa nimittäin pikku hiljaa olla aika tuskaisen tuntuinen kapistus.:)
Tuulia 17+4
Moi kaikille!
Mulla on taas ollut palstataukoa, mutta nyt ajattelin ihan oikeasti ruveta kirjoittelemaan täällä. Olisi ihan kiva kuulla muiden samassa raskaudenvaiheessa olevien kuulumisia.
Uula: Kyselit jotakin tuosta uimisesta. Mä jatkoin uimista aina viikolle 38 asti, kun kerran mitään ongelmia ei ollut. Neuvolassakin olivat sitä mieltä, että siitä vaan, jos hyvältä tuntuu.
Kiinan-pöpö: Hienoa, että pahoinvointi on loppunut ja olo on hyvä. Mäkin olen helpottunut, kun pahoinvointi loppui muutama viikko sitten :-)
Cana: Olet ihan oikeassa tuosta nestehukasta ja sen yhteydestä päänsärkyyn. Mä olen koettanut työpäivän aikana juoda litran verran vettä, vaikka se tarkoittaakin jatkuvaa vessassa juoksemista, mutta sitten kun juotu vesimäärä jää pienemmäksi niin miltei aina siitä on seurannut illalla päänsärky.
Marikki_P: Ai kun hienoa, että tunnet jo liikkeet. Mä tunsin esikoisesta kaiketi vasta viikolla 20 ja nytkään en ole vielä tuntenut mitään (rv 17 menossa).
Tuuli@: Kyselit jotakin mammauikkareista. Mä ostin viimeksi ihan tavallisen uikkarin, hieman suurempaa kokoa kuin tavallisesti (sellaisen joustomallin, kangas oli kuin " kreppiä" ). Ei ollut kallis ja kelpasi hyvin raskauden loppuun asti.
Fayfiorina: Sama juttu mulla! Ei puhettakaan mistään hyvästä ihosta. Olo on kuin teinillä. Ehkä me saamme sen kuulaan ja raikkaan äitiysihon sitten juuri ennen synnytystä ;-)
ON: Nyt on menossa rv17+1 ja olo on ihan ok. Siirryin tällä viikolla äitiyshousuihin, kun maha alkoi varsinkin illalla olemaan todella pömppä. Ei musta silti vielä pysty päällepäin näkemään, että olisin raskaana. Ajattelin vielä muutaman viikon odotella (rakenneultraan asti), että kerron raskaudesta isommalle joukolle. Ensi viikolla on neuvola ja parin viikon päästä rakenneultra. Jipii!
Olin ennen joulua kaksi viikkoa sairaslomalla kroonisen niska- ja hartiajännityksen sekä kamalan päänsäryn takia ja jostain syystä en saa kotona mentyä koneelle.. Nyt taas takaisin töissä, joten on aikaa pyöriä täällä.. =)
Täytyy kokeilla tuota veden juontia, vaikkakin tiedän että päänsärkyni johtuu pääosin niskasta. Mutta juominenkin on jäänyt vähemmälle kun ei jaksaisi millään juosta koko ajan vessassa..
Meilläpäin ei ole rakenneultraa kunnan puolesta, joten parhaillaan harkitaan raskitaanko käydä yksityisellä.. Toisaalta olisi helpottavaa nähdä onko kaikki ok, kun muutenkin vähän huolestuttaa vauvelin tilanne.. Mulla todettiin verikokeissa olevan jotain vasta-aineita, C+, D+ ja e+ saattavat kuulema aiheuttaa jonkun sairauden syntymän jälkeen.. Ei kuulema välttämättä, mutta seurataan.. Ei ole kuulema ikinä tuolla meidän neuvolassa käynyt mitään vaikka ennenkin ollut äideillä noita veressä, mutta.. Onko kellään kokemusta/ymmärrystä asiaan? Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mulla vastaavaa tilannetta.
Muuten raskaudessa kaikki ok, pahoinvointi helpottaa, mutta ruoka ei vieläkään maistu.. 1,5 kg oli paino tippunut sitten viime kerran kun eilen käytiin neuvolassa.. Vaikka oli joulukin välissä.. =) Maha kyllä pullottaa kiitettävästi, pitänee jossain vaiheessa kertoa pomolle.. Tarkoituksenani olisi pitää kesälomat pois ennen äippälomaa, joten jään luultavasti kotiin jo huhtikuun puolessa välissä.
Hyviä vointeja kaikille!
Hmm.. 15+3
Oikein hyvää kuluvaa vuotta kaikille!!
Supistuksista. Edellisissä raskauksissa ne tulivat vähän liiankin tutuiksi. Esikoista odotin kk ajan sairaalassa, lääkityksessä ja toista odotin vuodelevossa kotona. Tokalla kertaa ne alkoi jo vkolla 20, että pelolla olen odttanut niiden alkamista nytkin.
Eikä se pelko ihan turhaa ole ollutkaan. Ollaan koko perhe kamalassa vatsataudissa ja 14 tunnin rajun oksentelun päätteeksi on alkanut supistelemaan.. Kävin eilen lääkärilläkin, mutta eipä tuo ottanut mitään kantaa noihin vatsan kovettumisiin ja menkkamaiseen jatkuvaan jomotukseen. Oli vaan sitä mieltä, että ei tämä mahatauti voi raskauteen vaikuttaa?? Nesteytyksen tärkeys on tietysti ollut iso juttu. Tänään olen ensimmäistä kertaa pystynyt juomaan niin, ettei heti tule oksettava olo. Tosin onhan mulla vatsalihaksetkin ihan kipeet, enpä muista koskaan oksentaneeni niin paljon kuin toissa yönä. Eipä meistä nukkunut kukaan, kun kaikki vuorotelleen käytiin vessassa, onneksi meillä on niitä kaksi.
Lepohan se nyt olisi tärkeätä. Mutta kun pitäisi noita sairaita lapsiakin hoitaa ja lakanapyykkiä on sattuneesta syystä paljon, kun lapset vielä ripuloivatkin. Sitä menee äkkiä tosi huonoon kuntoon. Onneksi on loppuviikko saikkua, pitää ainakin yrittää levätä niin paljon kuin mahdollista.
Tsemppiä kaikille muillekin ja muistakaa kuunnella itseäni ja vointia. Supistelut kannattaa ottaa vakavasti ja muistaa sitten ottaa lepoasento vaikka hyvän kirjan kanssa.
Pian ollaan puolivälissä!
miira + salomo 17+5
Nla:ssa käyty ja kaikki ok, sydänäänetki kuulin nyt ekaa kertaa, :)! Painoo oli tullu 2.5kg mihin oon ihan tyytyväinen ku ekan kanssa alkuraskaudessa paino nousi aika vauhdilla..
REMUKKA; Onnea siskon vauvasta, kiva kun sun vauvalle tulee nii samanikäinen serkku!! Ja toivottavasti etisen istukan kanssa ei tule ongelmia, harmillinen juttu mutta onneks kuitenki kaiketi todennäköisintä että kaikki menee sitten kuitenki lopulta hyvin! Ja aina tosiaan mahdollista että paikka vielä muuttuiski..
TUULI@; mä ostin viime raskaudessa sellaset shortsimaisen alaosan omaavat bikinit, joiden kanssa mahan kasvu ei aiheuttanu ongelmia... Saman ajattelin tehdä nytkin...
MIIRA; tsemppiä vatsataudin kanssa. Ja jos toi sun supistelu jatkuu, ni mä menisin varmaan toisen lääkärin arvioon. Miksei muka oksentelu vois vaikuttaa raskauteen? Onnekshan kuitenki suppareistaki suurin osa ihan kilttejä (kuten toednnäköisimmin noi sunki), mutta vaikea niitä kilttejä on välttämättä pahoista itse tunnistaa eli se kohdunsuu pitäs asian varmistamiseks tarkistaa jos 100% varma haluaa olla.. Kiva kuitenki et saat levätä loppuvkon,. eiköhän tilanne tosta levolla rauhotu ja mee ohi!
Päivikk11 rv 17+3
Moron,
neuvolassa käytiin aamulla ja olipas ihanaa kun sieltähän ne Ension sydämen sykkeet kuuluivat heti vahvoina =)! Nyt on jotenkin luottavaisempi olo tän raskauden suhteen, että eiköhän tää hienosti mene. Mun painokin oli yllättäin noussut lähtöpainoon, vaikka oonkin nyt viimesen viikon aikana oksentanut taas vähän enemmän (eilen illalla viimeksi...). Vauva siis kasvattaa painoaan! Nyt aletaan sitten keräämään plussakiloja. Saa nähdä paljonko niitä ehtii tällä kertaa tulla. Viimeksi paino nousi 10 kg.
Liikkeitä tuntuu täälläkin jo suht useasti. Paras tapaus oli yhtenä iltana kun esikoinen istui sylissä ja nojasi sitten koko painollaan taaksepäin masua vasten niin Ensio alkoi tökkimään siskoaan. Tais tulla sintillä ahtaat paikat ;-). Ei esikoinen sitä tietty vielä tuntenut, mutta minä tunsin. Siitä se sisarkahnaus alkaa!
Mä testaan nyt tuota [b]Canan[/b] mainitsemaa juomista päänsärkyyn. Lähes joka ilta kärsin kauheesta päänsärystä eikä särkylääkkeitäkään viittis nappailla ihan säännöllisesti. Saattaa hyvinkin johtua siitä, ettei tule juotua tarpeeksi! Nytpähän on sit töissäkin tekemistä kun joutuu käymään pissalla puolen tunnin välein ;-).
Mulla myös hiukset ja iho kukoistaa kuten [b]-Tuuli@-[/b]llakin. Tää on sit varmaan sitä keskiraskauden kukoistusta! Oon taas vastoin tapojani alkanut käyttään vaaleanpunaistakin niin näytän varmaan varsinaisen kukkealta ;-D. Tulevan äidin hehkua!
[b]Uikkareista[/b] Tuuli@ kans kyseli. Mä meinaan myös kokeilla bikineitä niinku [b]Päivikk11[/b]kin. Sitä en tiedä tuntuuks se sitten, että se alaosa putoais, mutta ainakin yksi äiti meidän vauvauinnissa näytti pärjäävän hienosti bikineillä ihan loppuraskauteen saakka.
Kirjoitteletkö sää [b]-Tuuli@-[/b] muuten tuolla suljetulla Yahoon osastolla? Mua kiinnostais tietää mihinpäin te rakennatte ja et ehkä täällä avoimella puolella halua sitä kertoa.
Meillä on rakenneultra 17.1. Oon tosi tyytyväinen kun se on just ennen meidän USAn matkaa. Saan sit (toivottavasti) lääkäriltä vahvistuksen, että kaikki on ok ja voin lentää hyvillä mielin.
-satu ja Ensio rv 17+4
Mä odottelen toista lasta syntyväksi kesäkuussa ja olen siksi tätä pinoa seuraillut, vaikka en ole saanutkaan aikaiseksi kirjoittaa. Edellisen kerran olin täällä myös kesäkuisten pinoissa vuonna 2004, mutta nyt tuo 2,5v pojanviikari pitää niin kiireisenä, että en ole ennättänyt kuin lueskella.
Nyt tuo sun viesti kuitenkin pysäytti mut kirjoittamaan, kun itse sain myös verikokeista tuloksen " äidin muu veriryhmä C+, D+, E-, c+, e+" . Mulle tuota asiaa ei selvitetty neuvolassa yhtään, terkka olkiaan kohauttaen vaan kysyi, että onko mulle koskaan tehty verensiirtoa. En muista, sainko ekassa raskaudessa moista litaniaa, kun silloin mulla taas löytyi jotain ihme vasta-aineita, joita seurailtiin koko raskauden ajan.
Muistatko yhtään tarkemmin, mihin sairauteen nuo voisi viitata? Mulle iski nyt vähän paniikki, kun tähän asti olen tuudittautunut tietoon, että ne on vaan joku mun ominaisuus, jolla ei ole mitään vaikutusta vauvaan. Toivotaan, että ovat meillä molemmilla vaan jotain harmitonta bd bd
Terveppä täältäkin. Tänään on ollut varsin kiirus päivä, kun olen Hesassa pääkonttuurilla käymässä. Aamu alkoikin varsin nihkeästi - myöhästyin junasta ja sitä ennen vedin karseet kilarit miehelle, kun hänellä ei tuntunut olevan mikään kiire, kun autolla lähdettiin viemään esikkoa hoitoon. No esikko sitten kattoi äitiä ihmeissään, toivottavasti ei raukka luullut, että suutuin hänelle. Sanoin kyllä, että anteeksi ei äiti sulle ollut vihainen, mutta ei se ollut kiva aamunaloitus taaperollekaan. Mä yleisesti ottaen olen varsin lauhkea, mutta jotenkin nää hormonit hyrrää kai siihen malliin, että mies saa välillä mut kilahtamaan tosi tulisesti. Onko muilla vastaavaa? Joku taisi sanoa, että on muuttunut sen sijaan lauhkeammaksi raskauden aikana.
Onnea neuvolassa käyneille ja tsemppiä mystisten veriarvojen saajille. Ottakaa ihmeessä selvää asiasta, soittakaa vaikka neuvolalääkärille, jos ei terkka osaa selittää. Ihme meininkiä, jos ei neuvolantäti osaa selittää verikokeiden tuloksia?!?! Mitä virkaa niillä tuloksilla sitten on?
Mystisestä JALKAPATISTA eilen horisin. Se ei ollut iltaan mennessä kasvanut, joten en ole vielä mennyt lekurille. saas nähä, millainen on tänä iltana.
SUPPAREISTA on moni valitellut. Mullakin ehkä on jotain pieniä kovettumisia ollut, mutta en esikoisenkaan aikana oikein tiennyt, miltä ne tuntuvat, ts. onko mulla suppari päällä vai nou (paitsi tietysti synnytyksessä se kävi aika selväksi;). Jotenkin en ole vieläkään ottanut todesta, että raskaus on todella kohta puolivälissä ja kohtapuoliin voi suppareidenkin kaltaisia riesoja tulla, jos esim. urheilee.
No nyt taidan lähtee kotio, joten huomisiin!
t. Uula ja Salamatkustaja Laitinen rv 17 + 5 (JO!)
tässä ktl:n sivusto, jossa lisää tietoa asiasta. Ihmeellistä toimintaa tosiaan neuvolassa, jos ei mitään tietoa suostuttu antamaan. Onhan tuo nyt äidinkin oikeus tietää hoitoaan koskevia asioita. Taisi neuvolantädiltä itseltä puuttua tietämys tästä asiasta.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1996…
Odessa79 ja Milli 18+4
että lapsivesi vaihtuu jonkin vuorokausien väliin. Onko kokemusta tuntuuko se lisääntyvänä " valkovuotona" ? Itse kummastelen kun sain mielestäni tovin olla ilman sen runsaampaa vuotoa, mutta tänään on taas ollut kosteampi päivä. Vai toimiiko se jo tässä vaiheessa näin?
Taisinkin jo hehkuttaa, mutta hehkutan varmuudeksi uudelleen, eli 4D ultra varattu 8.2. :)
Rouvaii 16+6
En kirjoittele tuonne Yahooseen. En ole itse asiassa edes kirjautunut sinne.
Mitenkäs sen rakennus paikan ympäri pyöreästi näin julkisesti ilmaisisi..?;)
Etelä Pirkanmaalta noin 20min ajomatkan päästä Tampereelta löydettiin unelmiemme tontti ja rohkaistiin mielemme rakentamaan. Meillä rakentaminen taitaa vaan olla tälläinen ikuisuus projekti, kun tehdään jokseenkin kaikki itse ja talkoilla. Mutta tämän vuoden loppu puolella olisi tarkoitus ilmeisesti muuttaa " vähän" kesken eräiseen, mutta asumiskelpoiseen taloon.:)
Ollaan itse asiassa just kohta lähdössä katsastamaan uutta isompaa väliaikais vuokra-asuntoa tulevasta kotikunnasta. Eli sitten oltais huomattavasti lähempänä raksaakin. Asunto vapautuu muutaman kk:n päästä.
Kiitokset kaikille uikkari kysymystäni kommentoineille. Miksikäs ei toisaalta vois harkita bikineitäkin. Tosin vähän arveluttaa kaikkien osien kohdallaan pysyminen, kun tuon meidän villin vesipedon perässä siellä molskii menemään. Ettei kaikki sulot vilahtelisi kaikelle kansalle.;)
Jaahas nyt mennään. moro!
Tuulia ja Enska 17+4
Nyt on hyvät neuvot kalliit, kaverit!
Kävin siis tänään neuvolassa, kaikki muuten ookoo, mutta siellä huolestuttiin nyt mun verenpaineista, vaikka selitin, että töissä on suurin osa vielä lomilla ja armoton kiire (vuoden pahin!).
En todellakaan halua aloittaa mitään verenpainelääkitystä... No, armahtivat vielä sen verran, että sain mukaani verenpainemittarin ja tehtäväksi mittailla ja pitää päiväkirjaa arvoista kotona - levänneenä ja rauhassa!
Nytpä sitten kaipailen ohjeita, miten saan itseni tyyneksi ja rauhalliseksi, kun luonteeltani olen enemmän jotain muuta?
Meni kyllä vähän muut ilot ohi siitä reissusta, painoa oli tullut 100 grammaa ja hemppakin satakolkyt jotain. Sitten kuulin ekaa kertaa sen pikku höyryveturin sydänäänet ja taas ollaan lähempänä konkretiaa. Neuvolatätsy kyseli tuntuuko jo liikkeitä ja ennusteli, että aivan kohta alkaa tuntumaan. Ei ollut mitään veritauteja ja pissanäytekin oli puhdas, että periaatteessa kaikki hienosti - paitsi nää paineet!!! HÖH
Kyselin samalla, että milloin on ilmoitettava työnantajalle ja sain vastauksena, että siitä KELA:N äippärahahakemuksesta viimeistään TA saa tietää, kun tarvitaan joku palkkajuttu... ja ettei musta kuulemma vielä nää, että sen puoleen voin olla kertomatta edelleen. Ajattelin kanssa, että se rakenneultra voisi olla joku välietappi eli sitä ennen en aio tätä nykyistä laajemmalle joukolle tiedottaa tilastani.
Mun piti itkeä sille lekurille tätä ihoanikin, mutta unohtui, kun rupesivat huolehtimaan näistä paineista, ehkä sitten ensi kerralla muistan ihmetellä tätä asiaa...
Kiitos vastauksistanne. Odessa79, luin sivut, olen onneksi Rh+ eli luultavasti ei niin paha kuin jos olisin Rh-, samoin on plussaa miehenikin.
Elovera ei ollut tarkoitus pelotella..=) Jos luit noi sivut, sait varmaan selville, että se taudin nimi oli hemolyyttinen tauti. Oletteko te lapsen isän kanssa plussaa vai miinusta? Mulla toi litania on sama kuin sulla, paitsi c- (pieni c siis..) Meidän terkkari sanoi, että asiaa on tärkeää seurata ja myös mieheltäni otetaan verikokeet. Ehkä tiedän lisää ensi viikolla.
Ei kuitenkaan anneta tämän pilata odotusta ja toivotaan, että kaikki menee hyvin..
Tsempiä myös muille!
Hmm.. 15+4
Tänään oli tosiaan neuvola ja kaikki hyvin.:) Pissa puhdas, painoa tullut lähtö painoon 2.5kg eli viikkoa kohden 265g. (Oikein hyvä. Jatkuisi vain näin maltillisesti tämä painon nousu. Viimeksi nousi 16-17kg.) Paineet hyvät 104/64. Hemppaa ei otettu tällä kertaa. Niin ja tärkein lopuksi, sydänäänet kuului oikein vahvoina ja hyvin. Heti, kun th painoi doblerin mahalle niin alkoi kuulua.:) Aika liukas liikkeinen kaveri vaan oli vastassa nimittäin uiskenteli useamman kerran dobleria karkuun ja pari kertaa tuntui ihan selvästi, kun kävi pukkaamassa dobleriinkin. Voi, kun oma sydän oli pakahtua onnesta..Ihana elämän ihme.
Nyt seuraava odotuksen kohde on ensi viikon rakenneultra. Aika menee ihan huimaa vauhtia? Esikoiselta olin ehtinyt rakenneultraa odottaa jo, kun kuuta nousevaa vaan nytten tämä pääsi vähän kun yllättämään.
Käytiin eilen katsomassa sitä asuntoa ja oli oikein hyvä. Voisin muuttaa sinne vaikka heti, jos vaan olisi vapaana. Mutta muutetaan sitten maalis-huhtikuussa. Tuossa kyseisessä kunnassa muuten maksetaan aika huiman hyvää kuntalisää. Mikä on pelkkää plussaa näin kotiäidin näkövinkkelistä. Anoppi ja appiukko on lupautunut jo tulemaan muutto avuksi.
Jotain piti kommentoida vaan, kun on sama pää kesät talvet niin ei muista millään mitä.
Tyttö päikkäreillä ja minä keitän kahvit ja kaivan suklaat esille ja paneudun kirjan pariin. Pitää sitä välillä muistaa hemmotellakin itseään, vaikka vieressä odottaa kauhea läjä puhdasta pyykkiä ja imuri käyttäjäänsä. Vaan ehtiihän nuo illemmallakin.;)
Tuulia 17+5
Iltapäivää!
Tuuli@: Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! Mä olen myös kauhulla miettinyt, että miten paljon tässä toisessa raskaudessa tulekaan painoa, kun jo alkupaino oli kesän ja vähän syksynkin herkuttelujen kanssa noussut 4 kiloa... Sulla näyttää ihan hyvältä, koetan pystyä samana ;-)
@nikki: Äitiysavustusta pitää hakea myöhäisintään 2 kk ennen laskettua aikaa, joten kyllä sulla on aikaa kertoa työnantajalle jonakin ajankohtana ennen sitä.
Kysymys palstailijoille: Onko kesäkuisille perustettu jo oma yahoo/msn -yhteisö?
Itse olisin sellaisesta kiinnostunut ja valmis jopa palstanperustajaksi/yhdeksi valvojaksi, jos yhteisöstä olisi joku muukin kiinnostunut. Itse ainakin kirjoittelen mielummin suljetulle palstalle kuin näille yleisille, mutta tämä on tietysti makuasia.
Juulia
Räntää/vettä tihuttaa " taas vaihteeksi" !! Ostin esikolle uuden haalarin, mutta eihän sitä raatti pitää, kun kelit on tällaset ja se on liian kuumakin! Näin viime yönä karseeta unta, sain siinä keskenmenon. Veri valu vain pitkin jalkaa.... hui. Mietin unessa, että olispa tämä vain pahaa unta. Havahduinkin siitä sitten ja itketti siinä unen pöppörössä hereilläkin. Onneksi sain sitten pian unta (ja näin sen jälkeen unta, että olin liittynyt Adventtikirkkoon ja soitin niiden jossain orkesterissa!! Voi jestas, mistähän nää unet oikein kumpuaa ;)
Tuulialle onnea neuvolakuulumisista. Mullakin ois viikon päästä, ihanaa kun saa taas kuunnella sydänääniä. Saispa vaan täälläkin kuntalisää... mielenkiinnosta kysyn, että paljos teidän kunnassa sitä saa? Muutkin kuin Tuulia kertokaatten.
Tuiskuista torstaita toivottaa Uula rv 18 +0 (eikä vieläkään selkeitä liikkeiden tuntemuksia!)
[b]Juuliar74[/b]: Yahoosta löytyy kesäkuun kullanmurujen 2007 yhteisö: http://groups.yahoo.com/group/kesakuunkullanmurut2007/
Tervetuloa sinne mukaan! Itsekin rekisteröidyin vasta tällä viikolla...
ON: Närästää, on koko ajan kauhee nälkä ja sit muka hirvittävä pissahätä jatkuvasti ja kun menee vessaan niin tulee vaan sellanen säälittävä liru. Great.
-satu ja Ensio rv 17+5
Surffailin tässä aikani kuluksi " vaihteeksi" netissä, kun olen mietiskellyt jaksaisiko sitä lähteä käymään loppu alessa katsomassa löytyiskö jotain aarteita. Vaan kun ilma on tuollainen kurja ja vetinen niin ei tee mieli lähteä kauheasti vaunuja tuonne lykkimään. Taidamme pysytellä sisätiloissa.
Meidän tulevassa kotikunnassa maksetaan kuntalisää 220e/kk/alle 3-vuotias lapsi ja 200e/kk/alle kouluikäinen lapsi. Maksetaan käsittääkseni jopa äitiysloman ajaltakin. Mikä on mun mielestä tosi hyvin.
Nythän tämän vuoden alusta on muuten tullut jotain korotuksia äitiyspäivärahoihin. Olikohan, että entisen 70%:n sijaan maksetaan 90% palkasta ensimmäiseltä 560:lta päivältä. Nyt en mene vannomaan noita määriä ja aikoja varmaksi, mutta joka tapauksessa ihan komeat korotukset. Tosin minua ei koske, koska olen ollut vuoden 2006 aikana äitiyslomalla. Siinnä oli joku sellainen juttu muistaakseni. Mutta tarkastakaa varmemmat tiedot kelan sivuilta.
Tuulia
Kiitokset linkistä! Käynpä ehti jättämässä " liittymisanomuksen"
Hei vaan kaikille ja oikein mukavaa alkavaa vuotta.....Paksua sellaista ; )
Mulla on ihan törkeen iso maha. Kesällä sitä ollaan sitten bikini kunnossa ;)
Turvotusta riittää loputtomiin mutta aamuisin pullotttaa jo ihan kunnolla. Jouluna tuli syötyä niin paljon että nyt pitäis hieman hillitä, olen lihonut jo kuutisen kiloa ja tapana on ollut paisua se +20-25kg..... mitenkähän sitä sais ton sokerin jätettyä pois.....
Tänään töissä alkoi juiliin ristiselkää, en tiedä mitä on, täytyy seurailla..... Mulla on neuvola vasta rakenneultran eli 6.2 jälkeen, olis kyllä kiva käydä kuuntelemassa sydänääniä....
Liikkeitä tuntuu päivittäin kun keskittyy. On ihana tunne kun alkaa tuntemaan elämän sisällään.....
Palaillaan.....
Tiina 15+5