Enklantista kardemummaa???
Elikkas tietaako kukaan mista saisin kardemummaa englannista?
tai vanilliinisokeria??
Niin tullut ikava korvapuusteja mutta en millaan jaksas kuoria noita siemenia!
Siis kyselisin jauhetun kardemumman peraan??
Kommentit (5)
Kardemummaa meilla on Asdassa jauhettunakin, mutta jos teilla ei ole, niin kay katsomassa intialaisten pitamista kaupoista tai sitten esim Julian Graves myy jauhettuna. " Suomalaista" kardemummaa en ole loytanyt mistaan. Takalainen jauhettu on paljon hienompaa (lahes jauhoa). Maku on ihan sama, mutta pulliin ei jaa sellaisia pienia pilkkuja :-(.
Vaniljasokeria olen nahnyt Sainsburylla siella, missa on " hienompia" elintarvikkeita (kuivattuja sienia, oliiveja, italialaisia sailykkeita...) yleensa hyllyn paadyssa. Vaniljaesanssi on ihan kaytttokelpoinen vaihtoehto, mutta se on tietysti neste. Kannattaa ostaa sellaista, missa sanotaan, etta sisaltaa aitoa vaniljaa. Esanssit ovat leivontahyllyssa elintarvikevarien vieressa.
Sitähän myydään täällä Suomessa niissä litteissä maustepusseissa. Pyydä joku Suomessa asuva kaveri tai sukulainen postittamaan!
Loysin eilen kovalla haulla sita kardemummaa( vihdoinkin).
Viela taytyy sita vanilja sokeria metsastaa sielta sainsburylta :).
Mutta kiitos kaikille jotka vastasivat!!!
Heips.
Kardemummaa en ole loytanyt jauhettuna Tescosta, mutta kokonaisina kylakin. Itse olen jauhanut morttelilla tarvittavan maaran ja taytyy sanoa etta en mene valmiiksi jauhettuun kardemummaan enaan. Sen verran maukkaampia tulee kun jauhaa " tuoreeltaan" . Vanilija sokeria en ole loytanyt, mutta esanssia kyllakin. Itse tilaan vaniljia sokerin suomesta tukusta ja tuon sita mukanani aina suomen kaynneilta ison pussin verran joka riittaa sitten pitemmaksi ajaksi.
Lisaa leivonta vinkkeja : http://fi.msnusers.com/Britti-Suomiperheet
Moi,
ainakin vanilja sokeria saa vaikka tescosta tai sainsburysta. itse taisin ostaa sainsburysta. vanilla sugar nimeltään täällä. taisi olla muistaakseni maustehyllyn lähellä. kardemummaa ei tullu täällä ostettua, ku on jääny pullan paistot vähiin...
makoisia pullia!